וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט קוריאה הצפונית הורה לארצו: "יש להתכונן לשימוש בנשק גרעיני"

4.3.2016 / 6:10

בצל המתיחות באזור, התייחס קים ג'ונג און ל"איומים הגוברים" על מדינתו בזמן תרגיל צבאי ברקטות חדישות. בין היתר, הורה קים לצבא לפעול בכוננות של "תקיפה מניעתית" נגד אויביה. ארה"ב לפיונגיאנג: הימנעו מפרובוקציות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: כך נראה שיגור הטיל של קוריאה הצפונית)

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הורה הלילה (שישי) לארצו להתכונן להשתמש בנשק הגרעיני שברשותה בכל זמן נתון, ואף שיגר הוראה לנקוט בכוננות של "תקיפה מניעתית" לנוכח האיומים הגוברים מצד אויביה של המדינה. הדיווחים על דבריו של קים, שנמסרו בסוכנות הידיעות KCNA המשויכת למנהיג, הגיעו על רקע המתיחות הגוברת באזור לאחר החלטת מועצת הביטחון של האו"ם השבוע, לפיה יונהגו סנקציות חמורות נגד פיונגיאנג בגין תכניתה לפיתוח נשק גרעיני.

קים אמר את הדברים בזמן שפיקח על תרגיל צבאי שכלל שימוש במשגרי רקטות חדישים שפותחו בקוריאה הצפונית. הדיווחים במדינה לא ציינו את תאריך קיום התרגילים, אך אמרו כי הנשק החדיש של קוריאה הצפונית נמצא בהישג יד. קים הדגיש כי "הצורך בראשי נפץ גרעיניים זמינים שישוגרו לצורך הגנה לאומית" ואמר כי "ראשי הנפץ צריכים להיות זמינים לשיגור בכל עת". עוד הוסיף כי "עכשיו זה הזמן להפוך את תצורת העבודה שלנו מאופן של תקיפה נגד אויבים לצורת פעולה של מניעת התקפה עלינו, בכל תחום".

לקריאה נוספת:
גורמים אמריקניים: ארה"ב הסכימה לקיים שיחות שלום עם צפון קוריאה
מבודדת מהעולם ותחת סנקציות כבדות: איך שורדת קוריאה הצפונית?
מתגרים במערב: קוריאה הצפונית פרסמה תיעוד של שיגור הלוויין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במפעל תעשייתי בפיונגיאנג, 2 בפברואר 2016. רויטרס
"יש צורך בראשי נפץ זמינים". קים בביקור באזור התעשייה המשותף עם הדרום, אתמול/רויטרס

מחלקת ההגנה של ארצות הברית הגיבה להצהרתו של קים וקראה לפיונגיאנג שלא להחמיר את מצב המתיחות עם שכנותיה באזור. "אנו קוראים לפיונגיאנג להימנע מפעולות פרובוקטיביות שעלולות להביא להגברת המתיחות, ובמקום זאת, אנו קוראים לה להתמקד במילוי מחויבויותיה הבינלאומיות", נמסר בהצהרת המחלקה. לדברי הדובר ביל אורבן, ארצות הברית מכירה את הדיווחים על דבריו של קים ועל התרגיל הצבאי המדובר.

אמש, שעות ספורות לאחר החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בדבר אימוץ סנקציות נגדה, שיגרה קוריאה הצפונית טילים קצרי טווח לעבר חופה המזרחי של המדינה. המתיחות בחצי האי הקוריאני גואה בתקופה האחרונה, מאז הניסוי הגרעיני של פיונגיאנג בחודש ינואר וניסוי הטיל ארוך הטווח ששוגר לחלל בחודש שעבר.

פיונגיאנג איימה בעבר שתקיים מתקפות לצורך מניעה על אויבותיה, בהן יפן, ארצות הברית וקוריאה הדרומית. מומחי צבא אמריקניים העידו כי לדעתם, המדינה עדיין לא פיתחה יכולות לשיגור טילים ארוכי טווח שיוכלו לשאת ראשי נפץ גרעיניים למרחק שיגיע עד ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully