וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביו: לטראמפ ידיים קטנות; טראמפ: מבטיח שאין בעיה במקומות אחרים

בעימות הראשון אחרי ה"סופר טיוזדיי", שבו סחף איל הנדל"ן מניו יורק את המצביעים, ניסו יריביו פעם נוספת לתקוף אותו ולהצביע על אי-התאמתו לנשיאות. אך במהרה גלש הדיון לפסים אישיים

צילם: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית נפגשו הלילה (שישי) לעימות ראשון אחרי הפריימריז שנערכו במסגרת ה"סופר טיוזדיי", שבהם הוגדר דונלד טראמפ כמנצח הגדול. טראמפ, ששעות קודם לכן ספג ביקורת מהמועמד לנשיאות לשעבר מיט רומני, התייצב מול המועמדים הנוספים, מרקו רוביו, טד קרוז וג'ון קייסיק בעימות שנערך ברשת "פוקס ניוז", והם החלו לתקוף אותו עם תחילת העימות.

במהירות הידרדר השיח לפסים לא ענייניים, כאשר טראמפ בחר להגיב לדברים שהעלה רוביו בעימות הקודם. רוביו רמז כי למיליארדר הניו יורקי יש "ידיים קטנות". בתגובה לכך, אמר טראמפ: "הסתכלו על הידיים האלה". הוא התייחס להנחה שידיו הקטנות מצביעות על כך שגם איברים אחרים בגופו קטנים במיוחד, והצהיר: "אני מבטיח שאין שום בעיה במקומות אחרים".

לקריאה נוספת:
בזמן ש"שלושת הגמדים" מחליפים מהלומות – טראמפ מתכונן לנובמבר
מתקרבים להבטחת המועמדות: "קלינטון וטראמפ עברו לתקוף זה את זאת"
חיזוק מפתיע: כריסטי שפרש מהמרוץ הביע תמיכה בטראמפ

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בעימות אחרי הסופר טיוזדיי. 4 במרץ 2016. רויטרס
קייסיק, קרוז, טראמפ ורוביו בפתח העימות, הלילה/רויטרס

טראמפ התייחס בעימות לביקורתו של רומני כלפיו, לפיה המיליארדר הקולני יגרום לארצות הברית להיכנס למיתון כלכלי וידרדר את ביטחונה. הוא קרא לרומני "מועמד כושל" וטען כי בכוחו לכונן הסכמים כלכליים עם סין ומקסיקו שיסייעו לכלכלת ארצות הברית. כמו כן, הוא הכחיש את התמיכה המיוחסת לו לארגון ה"קו קלוקס קלאן".

בתגובה לשאלה בנושא מדיניות ההגירה מצד המנחה מייגן קלי, שעמה התעמת טראמפ בעבר ואף סירב להשתתף בעימות בהנחייתה, אמר טראמפ כי לא יתפשר על עמדותיו בנושא זה. לדבריו, הוא יביא לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, ואף הבטיח, תוך תשואות מהקהל, כי "יגרום למקסיקו לשלם על החומה הזו". רוביו ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את טראמפ שוב, וציין כי יריבו אמר ל"ניו יורק טיימס" כי יהיה מוכן להתגמש על מדיניות ההגירה שלו – ואם יאפשר את שחרור הקלטת השיחות עם העיתון, יוכל להוכיח כי לא הצהיר זאת.

רוביו וקרוז המשיכו לנגח את טראמפ בנושא ההגירה ויצירת מקומות עבודה לאמריקנים. רוביו טען כי טראמפ אינו מעסיק אמריקנים בעסקיו, טענה שהאחרון הכחיש בתוקף. כמו כן, קרוז המשיך את הנקודה ואמר כי על איש העסקים לשחרר את ההקלטות מהריאיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס", שם נטען כי אמר שבפועל, מדיניותו בנוגע למהגרים ולעבודה זרה מתונה בהרבה מזו שהוא מציג לבוחרים. קרוז אמר כי "על העם האמריקני לדעת אם אתה משקר לבוחרים שלך", ועל כך ענה טראמפ: "אני לא משקר לבוחרים שלי, אתה השקרן פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דונלד טראמפ מציג את גודל ידיו בעימות הרפובליקני. 4 במרץ 2016. רויטרס
"הסתכלו על הידיים האלה". טראמפ מראה את ידיו בפני הקהל/רויטרס

כשנשאל על ידי מנחת העימות קלי בנוגע להיפוך העמדות שהוא מציג באמצעי התקשורת, ענה טראמפ באיפוק וניסה להסביר את השינויים בעמדותיו. בתגובה לטענה כי הבוחרים לא מסוגלים להבין מהי "ליבת אמונתו", אמר איש העסקים כי "על כל פוליטקאי לגלות גמישות". על טענה זו, הטיח בו רוביו כי הוא אומר לקהל את מה שהוא חושב שצריך להיאמר, וכי "זו לא גמישות".

המתקפות על המועמד המוביל המשיכו, כאשר נשאל על ידי קלי על קורס ללימוד עסקים ששיווק ושעליו נתבע בגין הונאה עוד בשנת 2010. טראמפ הגיב לכך ואמר כי מדובר בתיק אזרחי קטן על אף שהמשפט נמשך כבר חמש שנים. רוביו אמר כי "דונלד מנסה לעשות לאזרחי ארצות הברית את מה שעשה ללקוחות בקורס - הוא משקר להם". בהמשך לכך, קרוז פנה לקהל ואמר "האם זה הדיון שתרצו לראות בנשיאות? עלינו לא לתת לדונלד לזכות בראשות המפלגה. אתם באמת רוצים נשיא שנמצא במשפט בגין הונאה?".

דונלד טראמפ ומרקו רוביו בעימות הרפובליקני. 4 במרץ 2016. רויטרס
התעקש על האחוזים המחמיאים לו בסקרים. טראמפ ורוביו, הלילה/רויטרס

טראמפ התייחס בתקיפות לטענותיהם ועסק בעיקר במעמדו בסקרים. הוא ציין שוב ושוב שאמר כי הוא המוביל בסקרים באופן עקבי, וכי המועמדים היריבים מנסים להציג תלונה אחרת. קרוז ציין כי "טראמפ חי לפי הסקרים ומצייץ עליהם בטוויטר. הסקרים האחרונים גם הראו כי קלינטון מנצחת את טראמפ ב-8%. לעומת זאת, אם מעמידים אותי מול קלינטון - אני מנצח". איש העסקים השיב כי "ינצח את הילרי קלינטון מאוד בקלות".

המועמדים התייחסו גם לאמירותיו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, לפיהן ארצו צריכה להכין את נשקה הגרעיני לשימוש מיידי. קרוז אמר כי הוא שמח שארצות הברית שולחת כוחות לים סין הדרומי על מנת לנטר על הפעילות באזור, והאשים את הממשל שבו הייתה קלינטון שרת החוץ, שלטענתו, "העביר כסף לקוריאה הצפונית באופן שאפשר לה לפתח נשק גרעיני".

(עדכון ראשון: 04:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully