וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ למסגרת- ילד נכה מכסייפה יושב בבית בהעדר תנאי לימוד הולמים

אחמד אבו סוויס

3.3.2016 / 9:54

ילד נכה בן 6.5 מכסייפה יושב בביתו מתחילת השנה ללא מסגרת חינוכית - טיפולית. לטענת הוריו, הרשות אינה מציעה עבורו כיתת חינוך מיוחד וסייעת הנחוצים להתמודדות עם צרכיו הייחודיים. משרד החינוך טוען כי ישנה מסגרת מתאימה בכסייפה, אך ההורים מסרבים לשבץ את בנם בה

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

הוריו של הילד מוחמד אלעמור מכסייפה טוענים כי בגלל העדר מסגרת חינוכית וטיפולים מתאימים, מצבו של מוחמד מדרדר מיום ליום. הם ניסו למצוא עבורו מסגרת מקומית בתחילת השנה ללא הצלחה – ולכן במהלך החודשים האחרונים מוחמד ספון בביתו, הוריו וסבו מטפלים במהלך כל שעות היממה. לטענתם, האחריות לכך שבנם נמצא בלי מסגרת מוטלת על מועצת כסייפה . מחלקת החינוך של המועצה לא שלחה אישורים מתאימים בזמן, הם טוענים, ומקומו של מוחמד במוסד חינוכי לבעלי צרכים מיוחדים בתל שבע , המרוחקת 40 ק"מ מכסייפה - נתפס על ידי ילד אחר.

"אין ציוד וכוח אדם מתאימים בכסייפה עבור מצבו הרפואי המיוחד של מוחמד", כך אומר אביו, יוסף אלעמור. "הפסיכולוג שלו העביר את אישורו והמלצתו להעברת מוחמד למסגרת חינוכית בתל שבע, אבל מחלקת החינוך של כסייפה לא העבירה את הטפסים בזמן. בתל שבע אמרו לנו שמישהו אחר לקח את המקום שלנו ושאלו למה לקח לכם הרבה זמן עד שהגיעו אליהם הטפסים ?"

"מוחמד צריך סייעת רפואית שתיקח אחריות עליו. הרגליים והידיים שלו לא יכולות להתקפל בלי עזרה בגלל ההתדרדרות במצבו", אומר יוסף בדאגה. דודו וסבו של מוחמד נשמעים מודאגים ומיואשים. דודו, עבאס אלעמור טוען כי "אסור למוחמד להיות בבית דקה אחת . הוא מרגיש ומבין הכול, הוא פשוט מאוד לא יכול לזוז. אתה אומר לו מילה - הוא מחייך אליך". סבו, טאלב אלעמור, הסבא אומר בייאוש: "כאילו אומרים 'חלאס'!, ילד נזרק בבית וזהו ! שאבא ואימא והסבא ישמרו עליו בבית ".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לדברים כי "הילד משובץ במסגרת חינוך מיוחד המתאימה לצרכיו בכסייפה, יישוב מגוריו, ולכן - עולה השאלה מדוע שילמד בתל שבע ? מתוקף היותו תלמיד בחינוך המיוחד הוא זכאי להסעה כחוק ואין שום בעיה לספק לו אותה. ההורים צריכים לשתף פעולה, כמובן. אשר לסייעת, הואיל ובכיתות חינוך מיוחד לומדים כשמונ?ה ילדים בלבד, ובכיתה צוות של מורה וסייעת, הילד אינו זכאי גם לסייעת אישית. מי שאחראית על תחומי שיבוץ תלמידים למוסדות חינוך ועל הסעת תלמידים היא הרשות המקומית כסייפה ויש לפנות אליה". ברשות המקומית כסייפה בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully