וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית מציגה בסרטון חדש: "אפרטהייד תוצרת ישראל"

שמעון סימן-טוב ואמיר בוחבוט

3.3.2016 / 11:00

הסרטון שפורסם על ידי משרד התקשורת הפלסטיני, מציג הפרות לכאורה של זכויות אדם במחסומים הישראליים. לצד הטענות על פגיעה בחופש התנועה ובזכויות בסיסיות, מציגים הפלסטינים תיעוד של התנהגות אלימה מצד כוחות הביטחון

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

סרטון חדש בהפקת משרד התקשורת הפלסטיני הועלה שלשום (שלישי) לרשת תחת הכותרת "האפליה והאבחנה הגזענית בגרסה הישראלית". הסרטון, המלווה בכתוביות בערבית ובאנגלית, ממחיש את "הסבל היומיומי של הפלסטינים" באמצעות תיעוד מקרים שאירעו במחסומים הקבועים או הארעיים של כוחות הביטחון בשטחי הגדה המערבית.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ווטן" נטען כי המוצג בסרטון משקף את המציאות ביותר מ-400 מחסומים הפרושים ברחבי הגדה המערבית. מציאות זו של "סבל", לשיטת הפלסטינים, פוגעת בזכויות שונות, לרבות הזכות להתפרנס, להתפלל ולקבל טיפול רפואי – אף שזכויות אלו מעוגנות באמנת זכויות האדם של האו"ם מ-1966.

עוד בוואלה! NEWS:
שוטר נפצע קל בפיגוע דקירה בבקעת הירדן; מחבלת בת 14 נעצרה
אש נורתה לעבר רכב משטרתי בשומרון; צה"ל פתח בסריקות אחר היורים
בני משפחות קורבנות הטרור: גירוש משפחות מחבלים - יוזמה מבורכת

"אפרטהייד תוצרת ישראל": הרשות הפלסטינית הפיקה ופרסמה סרטון בגנות "ההפרדה והאפליה" הישראלית. צילום מסך
"די לכיבוש". מתוך הסרטון של משרד התקשורת הפלסטיני/צילום מסך

הסרטון מבקש לשפוך אור על הפרות רבות של אמנת האו"ם בעניין חופש התנועה, כשעל פלסטינים נאסר לחצות מחסומים אלו ואחרים, בעוד יהודים עוברים בהם ללא כל בעיה. כמו כן, בסרטון מצוטט סעיף 13 בהכרזת האו"ם מ-1948, שלפיו כל אדם זכאי לחופש תנועה ולחופש מגורים בכל אזור במדינתו, וזכאי גם לעזוב כל חלק בה ולחזור אליו מתי שירצה.

במציאות זו, כפי שנטען בסרטון, נופלים הפלסטינים לא פעם קורבן לאטימות בירוקרטית ואף לאלימות מצד החיילים. בין היתר, מוצגת לכאורה אלימות של לוחמים כלפי פלסטיני בכיסא גלגלים וכן אירוע שבו לכאורה בעט לוחם בפלסטיני שעמד בסמוך אליו.

הכרזת האו"ם בדבר זכויות אדם, שאליה מתייחסת התעמולה הפלסטינית, התקבלה בהצבעה בעצרת הכללית של האו"ם, אולם להמלצות המפורטות בה אין כל תוקף משפטי. עם זאת, בג"ץ הזכיר את ההכרזה ואימץ את עקרונותיה בחלק מפסקי הדין שהוציא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הסרטון הקודם שיועד לאו"ם עסק "בהסתה הישראלית"

לפני כחודשיים, בתגובה לטענות ישראל על הסתה לרצח ברשות הפלסטינית, פרסמה הרשות את "סרטון ההסתה הישראלית" הרשמי, שיועד להפצה הן בכלי התקשורת והן במשלחות באו"ם. בסרטון מוצגות במשך 22 דקות עדויות שונות, כולן מלוקטות מהאינטרנט, למה שהפלסטינים מתארים כהסתה נגדם במערכת החינוך, בתקשורת ובשיח הציבורי בישראל.

הסרטון נפתח בציטוט דברים שנשא לפני כמה חודשים "נשיא מדינת הכיבוש", ראובן ריבלין, שלפיהם החברה הישראלית "חולה וזקוקה לריפוי". בהמשך מובאות אמירות של חוקרים ואנשי אקדמיה ישראלים המבקרות את "המיליטריזציה" של החינוך בישראל. בין הדברים מקשר קריין, שמסביר כי "הכיבוש הישראלי מתחיל בעיצוב תודעת הילד הישראלי מתקופת הינקות. הוא לומד לכנות 'גוי' את כל מי שאינו יהודי, והערבים והפלסטינים נכללים בהגדרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully