וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 פרופסורים פנו ליועמ"ש ולבנט נגד כינוס המל"ג: "ועדה מקוטעת"

3.3.2016 / 3:00

אחרי התפטרות שישה מחברי המל"ג טוענים הפרופסורים כי ההרכב הנוכחי אינו יכול למלא את תפקידי המועצה. בנוסף, הם איימו כי יפנו בנושא לבג"ץ. סגל האוניברסיטה העברית: "לבחור מל"ג חדש"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

12 פרופסורים פנו אתמול (רביעי) ליועץ המשפטי לממשל, אביחי מנדלבליט ולשר החינוך נפתלי בנט, בדרישה שלא לכנס את המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) בעקבות התפטרות שישה מחבריה. הפרופסורים אף איימו כי יפנו לבג"ץ.

בתחילת השבוע שעבר התפטרו שישה מבין 22 החברים במל"ג במחאה על מהלכיו של בנט, בהם הדחת סגנית יו"ר המועצה פרופ' חגית מסר ירון ומינויה של ד"ר רבקה ודמני-שאומן במקומה. משרד המשפטים אישר למועצה להמשיך להתכנס למרות שמניין חבריה כעת עומד על 16 בלבד, אך הפרופסורים אינם מקבלים את חוות הדעת וטוענים שאין קוורום - כמות מינימלית מספקת של חברים - שמאפשר למועצה להתכנס. בפנייתם אתמול כתבו כי "במצב הדברים כיום ועד למינוי כלל חברי המועצה בהתאם לחוק... חל איסור מוחלט על המועצה להשכלה גבוהה והוועדות המכהנות מכוחה להתכנס", מאחר שמדובר ב"ועדה מקוטעת".

לקריאה נוספת:
המאבק בבנט נמשך: מאות חברי סגל מאיימים לא לשתף פעולה עם המל"ג
סערת ההתפטרות מהמל"ג: "בנט ראה בנו שירות לקוחות, הוא לא מבין את החוק"
בנט מינה ד"ר ממכללה לתפקיד בכיר במועצה להשכלה גבוהה - ועורר סערה

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
"במצב הדברים כיום חל איסור מוחלט על המועצה להתכנס". בנט/הארץ, מוטי מילרוד

בין הפונים: הפרופסורים אלון הראל, דוד לוי פאור וערן פייטלסון מהאוניברסיטה העברית ודוד זלץ ותימור מלמד מבן גוריון. לטענתם, ההרכב הקיים כיום אינו יכול לבצע את תפקידי המועצה החשובים בהעדר מומחים מספקים. עוד הם טוענים כי אין כיום במועצה ייצוג הולם לכלל המוסדות להשכלה גבוהה.

"בעקבות הליך ההתפטרות נותרו במל"ג 16 חברים בלבד", כתבו, "מספר הנמוך לא רק מהחלטת הממשלה אלא מהמינימום הקבוע בחוק. כמו כן, השתנה באופן מהותי מפתח 'הייצוג ההולם' שנקבע בהחלטת הממשלה בין המוסדות השונים להשכלה גבוהה אשר עיקרו מתבטא בחלקם של נציגי האוניברסיטאות – בעוד שבהתאם להחלטת הממשלה מחצית מאנשי האקדמיה היו פרופ' מהאוניברסיטאות, נותרו כיום רק שלושה. בנוסף, בעוד שעל פי החלטת הממשלה שבעה מתוך 17 נציגי האקדמיה היו פרופסורים מן המניין – מספרם ירד כרגע לשלושה בלבד".

הפונים הוסיפו ודרשו כי "טרם מינוי חברי המועצה החדשים ובוודאי טרם גיבושה של מועצה להשכלה גבוהה חדשה, יקבע נוהל מינוי חברים בו קריטריונים ברורים, שוויוניים ואחידים אשר יבטיחו מינוי חברי מועצה באופן שיגשים את הוראות חוק המועצה להשכלה גבוהה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לפזר את המל"ג"

בתוך כך, סגל האוניברסיטה העברית התכנס אתמול בצהריים וקרא "לפזר את המל"ג הנוכחי ולבחור מל"ג חדש בהקדם האפשרי". חברי הסגל סיכמו, עם מתנגד אחד בלבד, כי "את המל"ג החדש יש לבחור לאחר גיבוש הסכמה לגבי קריטריונים לזיהוי בעלי מעמד בהשכלה הגבוהה, כמתחייב בחוק, ולגבי הנוהל לזיהוי מועמדים מתאימים העומדים בקריטריונים אלו. לשם כך, סגל האוניברסיטה העברית קורא לאמץ את המתווה שהוצע על ידי הוועדה הבין-סנאטית. קרי, תוקם ועדה בלתי תלויה, בזיקה לאקדמיה הלאומית למדעים, שתזהה את המועמדים שמתוכם יבחרו חברי המל"ג על ידי השר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסגל מתנגד להסכם זמני עם שר החינוך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הם הוסיפו כי "סגל האוניברסיטה העברית קורא לנשיא האוניברסיטה ולור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות) לעמוד על דרישות אלו, ולא להציע מחליפים לחברי המל"ג המתפטרים בטרם יושגו הסכמות על דרישות אלו. אי לכך הסגל מתנגד להסכם זמני עם שר החינוך שלא ייתן מענה לדרישות הללו. במידה שדרישות אלו לא יתקבלו, הסגל מאשר לקדם צעדים ארגוניים בתיאום עם מוסדות נוספים להשכלה גבוהה, ובכללם מכללות, וכן עם נציגי הסטודנטים, ובכלל זאת שביתת אזהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully