וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחות קורבנות הטרור: גירוש משפחות מחבלים - יוזמה מבורכת

2.3.2016 / 23:13

קרוביהם של הנרצחים בפיגועים בחודשים האחרונים התייחסו ליוזמה של נתניהו לגרש משפחות מחבלים לרצועת עזה. "חיי השתנו. מקומן לא פה", אמרה נעה ליטמן, שבעלה ובנה נרצחו בפיגוע ליד עתניאל

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(שרים תקפו את עמדת היועמ"ש סביב גירוש משפחות מחבלים, השבוע)

בני משפחותיהם של נרצחים באירועי הטרור בחודשים האחרונים ברכו היום (רביעי) על קידום היוזמה לגירוש משפחות מחבלים לרצועת עזה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "המקום של המשפחות הוא לא פה", אמרה נעה ליטמן, שבעלה יעקב ובנה נתנאל נרצחו בפיגוע ירי ליד עתניאל. "אני שמחה שנתניהו הולך על המהלך הזה שביקשנו ונשמח עוד יותר אם הם יגורשו לעזה. חיי השתנו מאז שהמחבל רצח את בעלי והבן שלי, צריך להעניש אותו וכל משפחתו על כך". ליטמן גם התייחסה לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה הדין הבינלאומי לא מאפשר מהלך של גירוש משפחות מחבלים: "אני מתפללת שהמהלך יעבור אבל מכיוון שאני לא פוליטיקאית, אני לא יודעת לומר מי ישבור את מי".

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי שנורה למוות בפיגוע בשומרון, ברך על היוזמה. "חייבים להיות אמצעים של הרתעה וענישה קולקטיבית עד שהאויב יבין שהוא ישלם מחיר יקר על רציחות וניסיונות רצח", אמר. "עם ישראל לא יכול ללכת בפחד ברחובות מדינתו וארצו". רוזנפלד טען כי הוא לא בטוח שמהלך לגירוש משפחות המחבלים יפסיק את הטרור, אך "צריך לנסות כל צורת ענישה כי לדבר איתם זה לא יעזור".

עוד בנושא:
נתניהו ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לאשר גירוש משפחות מחבלים לעזה
בני משפחות נרצחי הטרור דורשים מהממשלה: "גרשו את משפחות המחבלים"
במערכת הביטחון שוקלים: גירוש משפחות מחבלים לרצועת עזה

רותי חסנו, אשתו של אברהם שנדרס למוות בחברון, אמרה כי "ימות המשיח מגיעים". לדבריה, "כשישבנו עם נתניהו בפגישה, הוא אמר שכזה דבר הוא לא יוכל להבטיח, וגם אם עכשיו הוא אמר את זה ולא חושב לקיים את המהלך – הקדוש ברוך הוא יוציא את זה לפועל. ביבי הוא סך הכול שליח. דמו של עם ישראל אינו הפקר. גם הממשלה והיושבים בתוכה יודעים שהגיע הזמן לעשות מהלך משמעותי. הישועה תבוא ואנחנו עוד נגרש אותם".

בחודש שעבר פנו בני משפחותיהם של 18 מהנרצחים באירועי הטרור בחודשים האחרונים לממשלת ישראל במכתב ובו דרשו "לעצור את שטף הדמים" ולגרש את משפחות המחבלים. "אנו, בני משפחות של יהודים שנרצחו ונפצעו בגל הטרור האחרון, זועקים ודורשים מממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לעצור את שטף הדמים הזה", נכתב. "אי-אפשר להכיל רצח יהודים. אי-אפשר להכיל חברה שמלמדת את הילדים שלה כי המעלה העליונה שאליה יכולים להגיע כל ילד וילדה היא להיות 'שאהיד'. אי-אפשר להכיל משפחות שמעודדות את בניהן לרצוח". הם ציינו כי "העונש האמיתי שמגיע לרוצחים הוא מוות, אלא שהרחמנות היהודית מונעת מאתנו מלהשתמש בו. לכן, אנו דורשים מממשלת ישראל לפחות לגרש את משפחות המחבלים ללא שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה 28 בפברואר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
דרש חוות דעת משפטית ממנדלבליט בנושא. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

מוקדם יותר היום פנה נתניהו במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל את חוות דעתו המשפטית לאפשרות של הרחקה לרצועת עזה של בני משפחות מחבלים המסייעים לטרור.

"פעולות טרור רבות בחודשים האחרונים מתבצעות על ידי טרוריסטים בפרופיל של 'מפגע בודד'. המפגעים הללו באים לעתים ממשפחות שמעודדות ומסייעות לפעולתם. אבקש את חוות דעתך המשפטית לאפשרות הליך הרחקת בני משפחות המסייעים לטרור לרצועת עזה. אני סבור שהשימוש בכלי זה יביא לצמצום משמעותי בפעולות הטרור נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה", לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully