וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות ששירתו תחת בוכריס מגנות עליו: "לא היה מוכן אפילו שנכין לו קפה"

2.3.2016 / 15:10

פקודיו בעבר של תת-אלוף אופק בוכריס, שחשוד באונס חיילת, תיארו בשיחה עם וואלה! NEWS אדם צנוע שהקפיד לשמור מרחק מחיילות: "דלת חדרו תמיד הייתה פתוחה, מעולם לא היו שמועות". לטענת קצינה ששירתה עמו, "מישהו מנסה לחבל לו במינוי"

עריכה: ניר חן

(פרקליטת המתלוננת באולפן וואלה! NEWS: "זה לא היה בהסכמה, זה היה ניצול מיני")

חיילים וחיילות ששירתו תחת תת-אלוף אופק בוכריס, הקצין החשוד בחמישה מעשי אונס בחיילת שהייתה תחת פיקודו, מספרים היום (רביעי) כי הופתעו מאוד לשמוע את המיוחס לו. "אין בן אדם ערכי יותר ממנו", אמרו.

חשיפת שמו של הקצין הבכיר הכתה גלים בקרב חיילים ששירתו תחתיו בתפקידים שונים, בין היתר באוגדת הבשן, שבוכריס שימש מפקדה בעבר. לטענתם, דברי המתלוננת אינם תואמים את הלך הרוח ששרר בזמן השירות עמו. "כחיילת בשנת 2012 הייתי הרל"שית של אופק בוכריס בחטיבת גולני, וגם כשהייתי סגורה איתו עד שלוש לפנות בוקר בלשכה לבד אני יכולה להגיד בלב שלם שאין בנאדם או קצין יותר ערכי ומאופק מבוכריס, אני איתך", כתבה נועם בחשבון הפייסבוק שלה.

רל"שית נוספת, שהשתחררה משירות לפני חמש שנים, יצאה להגנתו של בוכריס. "הייתי תחת פיקודו של אופק במשך כמה חודשים ומההיכרות שלי איתו אני יכולה להגיד שנדהמתי ששמעתי את ההאשמות נגדו", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אופק היה מפקד מכבד מאוד, מעולם לא שמעתי ממנו רמיזות מיניות וגם לא ספגתי התנהגות שפוגעת בכבודי, להיפך, אופק היה מכבד ומתחשב מאוד לאורך כל החודשים שלי תחתיו, הוא היה מושא להערצה בבסיס. אני מאוד מקווה שיתברר שהדברים מופרכים, אחרת אופתע לגלות צד שלא האמנתי שקיים אצל המפקד שהכי הערכתי בכל שירותי הצבאי".

לקריאה נוספת:
המדינה תבטל צווים ביטחוניים ותחזיר כ-1,700 דונם בגדה לפלסטינים
ריבלין בביקורת מרומזת על שוברים שתיקה: "דרך מעוותת לנהל דיון"
התקרית בקלנדיה: כוננות מאירוע דומה שעה לפני סייעה לתגובה המהירה

אופק בוכריס קצין החשוד באונס חיילת. שימוש באישור מפיקה בלבד! אחרת לא להשתמש
איציק בן מלכי / הארץ, הארץ
"הזדעזעתי כששמעתי את השם שלו". בוכריס/הארץ, שימוש באישור מפיקה בלבד! אחרת לא להשתמש איציק בן מלכי / הארץ

יגל, איש קבע ששירת תחת בוכריס, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי לא העלה בדעתו שאופק חשוד במעשים אלו. "שירתי תחתיו בשנת 2009 בבא"פ (בסיס אימון פיקודי) אליקים. בין 2015-2014 הייתי תחתיו באוגדה 210. כששמעתי את השם שלו הזדעזעתי, לא יכולתי לישון כל הלילה. זה בן אדם זהב, צנוע, דתי. הוא בחיים לא יעשה דבר כזה. מעולם לא היו שמועות עליו, לא היו דיבורים שהוא מתעסק עם נשים. חוץ מלפרגן לו מפה ועד להודעה חדשה, מעולם שלא שמעו דיבור כזה עליו. גם הרל"שיות שעבדו איתו מספרות שהוא היה דואג שהדלת תהיה פתוחה כדי שהן לא ירגישו לא בנוח.

"זה אדם צנוע. הוא לא היה מנסה להגיע למגע עם בנות. הוא היה עוזר לחיילים בודדים מהכיס שלו, הוא היה עושה מעל ומעבר, הוא היה עוזר לאנשים במענקים בצבא. חברה שלי הייתה קצינת חמ"ל ועבדה תחתיו, כל הזמן הוא היה מתיישב רחוק מהבנות, הוא לא היה מסוגל לגעת בבחורה. זה מה שמטריף - כשהוא היה מגיע בשבתות עם המשפחה והילדים, היית רואה את האהבה לאישה, את האהבה לילדים. אני חושב שהמתלוננת משקרת, היא רוצה כסף, זה לא הגיוני בעליל. האדם תמיד היה צנוע עם פרופיל נמוך, תמיד התקדם בזכות עצמו ולא בזכות אף אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מאמינים למילה". תוצאות בדיקת הפוליגרף הפרטית שעבר בוכריס ביוזמתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני, קצינה ששירתה תחתיו ב-2015-2014, תיארה את בוכריס בצבעים זהים. "הייתי קצינת חמ"ל באוגדה 210 באוגדת הבשן כשהוא היה המפקד. הייתי פוגשת אותו כל יום, נכנסת איתו לישיבות כל יום. זה בן אדם מאוד ערכי, אדם משכמו ומעלה, אדם שאפשר ללמוד ממנו המון רק מלשבת איתו סתם. אני לא מאמינה לשום מילה בגלל ההיכרות שלי עם הבן אדם. כל החברות שלי שהיו איתי באוגדה לא מאמינות בכלל להאשמות האלו, פשוט כי את רואה אדם צנוע, אדם שמדבר תכלס, אדם שמדבר מאוד לעניין, הרבה פעמים גם בהומור, מדבר בגובה העיניים. לא היו שמועות, לא היו דיבורים, הבן אדם הזה כל כך נזהר, אני לא חושבת שהיה פעם שהוא ישב פעם עם מישהי בחדר סגור. בכל פעם שהוא ישב עם מישהי הדלת הייתה פתוחה. הוא היה אמור להתמנות בעוד שבוע לרח"ט מבצעים ולדעתי מישהו פה מנסה לחבל לו במינוי. זה פשוט לא הגיוני מה שקרה".

"הוא מעולם לא ניסה לגעת באף אחת מאתנו, הפעם היחידה שהוא נגע בי הייתה כשקיבלתי דרגה. אני גאה מתמיד להגיד שהיית מפקדי"

תהילה לוי ברנס כתבה בעמוד הפייסבוק "חיילים מצייצים" כי מפקדה בוכריס היה פופולרי וצנוע. "אופק היה המפקד האישי שלי בצבא. רבים האנשים שמכירים אותו ויודעים להעיד על טיבו. כחיילת ששירתה תחתיו בלשכתו ולא פעם נשארה איתו לבד לתוך השעות הקטנות של הלילה, ובנסיעות ארוכות לכל מקום, (אני יודעת להגיד ש) אופק מאוד נזהר, תמיד בכל מה שקשור לניצול יחסי מרות, עד כדי כך שהוא לא היה מוכן שנכין לו קפה. הוא תמיד היה אומר שיש לו שתי ידיים והוא יכול להכין לעצמו. כשהייתי נשארת איתו בלשכה בלילה הוא דאג שדלת משרדו תהיה פתוחה כדי שלא יצא מצב בו ארגיש שלא בנוח. הוא מעולם לא ניסה לגעת באף אחת מאתנו, הפעם היחידה שהוא נגע בי הייתה כשקיבלתי דרגה, ותוך כדי צחק עליי.

"לפעמים אנשים ינסו להרוס מישהו כדי לתפוס את מקומו. בבקשה הפסיקו להעליל עלילות שווא על גיבור ישראל, אדם שעשה ועדיין עושה לילות כימים למען ביטחון ישראל. אין קצין ראוי ממך, אופק. גאה מתמיד להגיד שהיית המפקד שלי ומספרת זאת בכל הזדמנות. אופק, אני בטוחה שתעבור את התקופה הזו כשידך על העליונה. כשהשתחררתי אמרתי לך שממך למדתי מהו כח רצון. הלוואי שכולם יהיו ראויים כמוך. איתך תמיד ובשבילך, בנות לשכה 210".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully