וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בקלנדיה: כוננות מאירוע דומה שעה לפני סייעה לתגובה המהירה

1.3.2016 / 20:07

מתחקיר לבירור נסיבות האירוע שבו שני חיילים מעוקץ נכנסו בשוגג למחנה הפליטים, עולה כי זמן קצר לפני כן טיפלו הכוחות בדיווח על אישה שנקלעה לכפר פלסטיני. עוד נמצא כי נהגו נכון כשנמלטו מהרכב והגיבו באש מנשקם האישי

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: טל רזניק

שעה לפני התקרית אמש בקלנדיה התקבל דיווח על חיילת שנכנסה בשוגג לכפר הפלסטיני אל-עזריה שמצפון לירושלים. זמן קצר לאחר שהתברר כי יצאה בשלום מהאזור התקבל הדיווח על האירוע השני, שבו שני חיילים מיחידת עוקץ נכנסו בשוגג לקלנדיה. הדריכות בשטח סייעה מאוד לתגובה המהירה והאפקטיבית של הכוחות לאירוע - כך עולה מהתחקיר שביצע עד עתה מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, לבירור נסיבות האירוע.

המח"ט הגדיר את התגובה הצבאית של הכוחות שהוקפצו למחנה הפליטים "מהירה, אפקטיבית וערכית". בנוגע לשני החיילים שתעו בדרכם לאחר שלא הוסיפו לאפליקציית WAZE את האופציה להימנע מכניסה לשטחי A – קבע המח"ט כי העובדה שיצאו מרכבם ונמלטו ברגע שהתקרב אליהם ההמון מנעה אסון גדול. לפי המח"ט, החיילים נהגו בתושייה ושניהם הגיבו באש, כל אחד בנשקו.

עוד על התקרית הלילית:
תושב ההתנחלות שאליה הגיע אחד החיילים: "הוא היה לחוץ, הרגענו אותו"
פורעי חוק, נשק רב ומוטיבציה לפיגועים: קלנדיה - אזור הדמדומים של הגדה
Waze מגיבה להאשמות: החיילים נכנסו לקלנדיה כי סטו מהמסלול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובה מהירה. לוחמי צה"ל בסריקות בקלנדיה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרטי התחקיר הראשוני שפורסמו בבוקר עלה כי אחד החיילים הסתתר בחצר הסמוכה למקום שבו נתקעו עם הג'יפ המנהלתי. החייל השני נמלט להתנחלות כוכב יעקב הסמוכה. בפרטי התחקיר הנוספים שפורסמו הערב עלה כי הוא נטש את הרכב הצבאי ללא המכשיר הסלולרי שלו. הוא נמלט מהמקום תוך כדי שהוא בוחר שלא ללכת לשטחים הבנויים אלא לצאת אל השטח הפתוח. במשך כשעה צעד בוואדי הסמוך לקלנדיה. לאחר מכן טיפס על הר שמתנשא לגובה של 600 מטר ולאחר מכן הגיע להתנחלות כוכב יעקב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב הבוער במחנה הפליטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שליו רצון, רכז הביטחון בהתנחלות כוכב יעקב, שאליה הגיע אחד החיילים שנמלטו מקלנדיה, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי עם קבלת הדיווחים על החיילים הנעדרים החל צוותו לערוך סריקות רגליות. "פתאום הוא התקרב אלינו, עצרנו אותו כדי לראות שלא מדובר בכוחות עוינים והוא הזדהה כחייל", אמר רצון. "הובלנו אותו לכניסה ליישוב, הרגענו אותו. הוא היה ממש לחוץ. טיפלנו בו, פרקנו לו את הנשק ואת המחסנית".

רצון העיד כי החייל סיפר שהוא עשה שימוש בנשק כשניסה לסמן היכן הוא נמצא. "הוא רצה שישמעו שיש ירי בוואדי". אחרי הגעתו להתנחלות החייל סיפר לרצון ולאנשיו כי "כואב לו הראש ושהוא חושש שיורד לו דם. הוא קיבל כמה מכות יבשות והתלונן על מכה ברגל. החובש הפלוגתי שהיה בגזרה טיפל בו".

יעלון: "צריך לדעת לנווט עם מפה"

שר הביטחו,ן משה יעלון, התייחס הבוקר לתקרית בכנס ניו טק לפיתוח יכולות צבא, תעופה והגנה מפני טילים, Military and Aviation Exhibition, ואמר כי "בסך הכול התגובה של הכוחות לסיום המצב הלא פשוט הזה, הייתה מהירה. נתחקר את האירוע לבירור טעויות".

לדבריו, "הם כנראה השתמשו בוויז. צריך להכיר את הדרך הקצרה מירושלים. צריך לראות מי שולח את המשימה. אני תמיד אמרתי גם כשנכנס השימוש בג'יפיאס. צריך לדעת איך לנווט עם מפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully