וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עקב איומים": יועץ בכיר לאבו מאזן ביטל השתתפות בכנס בירושלים

מחמוד אל-הבאש היה אמור להשתתף בדיון באוניברסיטה העברית יחד עם ח"כ שלח. ואולם, לדבריו הוא קיבל מידע על "סיכון לחייו". באוניברסיטה הדגישו כי לא ידעו על איומים מסוג זה. "שוב הדיאלוג נפסק"

מחמוד אל-הבאש, יועצו של אבו מאזן. פייסבוק, אתר רשמי
בכירים ביטחוניים ברשות אסרו עליו להשתתף באירוע, לדבריו. אל-הבאש/אתר רשמי, פייסבוק

האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה היום (שלישי) על ביטול הפאנל שאמור היה לעסוק בהסלמה הביטחונית בהשתתפות ח"כ עופר שלח (יש עתיד) ומחמוד אל-הבאש, יועצו הבכיר של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הביטול נערך ביוזמת אל-הבאש, כשעה לפני מועד קיום האירוע, בשל "ההסתה בימין הקיצוני" ואיומים שלטענת הבכיר הפלסטיני התקבלו על חייו והגיעו לידיעת הדרג הביטחוני הבכיר ביותר ברשות.

סטודנטים רבים באוניברסיטה יצאו נגד הכוונה לארח את אל-הבאש במוסד כבר עם ההודעה על קיום האירוע, ותא תנועת "אם תרצו" אף פנה לשר החינוך, נפתלי בנט, בבקשה לערב את המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) בעניין. לטענת המתנגדים, שתכננו גם להפגין בנושא, אל-הבאש "מסית בקביעות לטרור", ועל כן יש לו יד ברצח ישראלים בגל הטרור.

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד יגיע לכנס של שדולת ארץ ישראל: "לבנות בגושים כמו משוגע"
תמונת יגאל עמיר הוצגה בגן ילדים בגבעתיים - הגננת תטופל משמעתית
ב"סודה סטרים" נפרדו מהעובדים הפלסטינים: "ישראל פיטרה שגרירים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמי הביטחון נערכו במהלך השבוע. האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך
באוניברסיטה הבהירו כי לא נכנעו ללחצים ולאיומים לביטול האירוע במהלך כל השבוע האחרון

במסגרת הדיון אמור היה אל-הבאש, המשמש גם דרשן המוקטעה והשופט השרעי הראשי ברשות הפלסטינית, להתעמת עם ח"כ שלח בין היתר על גל הטרור, על המנהרות ברצועת עזה, על התחזקות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח התיכון, על עליית האסלאם הקיצוני ועל הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותהליך השלום.

באוניברסיטה העברית ומכון טרומן, שאמור היה לארח את הפאנל, הדגישו כי לא נשמע או התקבל בתוך המוסד מידע המעיד על סיכון לחייו של אל-הבאש. עוד הובהר כי באוניברסיטה לא נכנעו ללחצים ולאיומים לביטול האירוע במהלך כל השבוע האחרון, עד לקבלת ההודעה מאנשי הרשות. לטענת האוניברסיטה, גורמי הביטחון במוסד נערכו לקיום האירוע במהלך כל השבוע.

פרופ' מנחם בלונדהיים, העומד בראש מכון טרומן, מסר: "אנו מצרים על כך ששוב הדיאלוג נעצר ואנו, העוסקים במלאכה החשובה כל כך לקידום השלום, לא יכולים להמשיך ולבצע שליחות זו". לעומת זאת, אלון שוורצר, מנכ"ל תנועת אם תרצו, בירך על ביטול האירוע. "זהו ניצחון גדול לכל מי שמאמין בחיים ובשלום. אנו מצרים על העובדה שהאוניברסיטה וראשיה אינם מבינים שקידום שלום ודו קיום לא מתבצע עם מי שמעודד רצח וטרור על בסיס יומי", מסר. "אנו מבקשים, הפסיקו לעשות שימוש באוניברסיטה כמעבדה לעידוד טרור והסתה, החזירו את הציונות והשפיות לאקדמיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully