וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון וארה"ב החלו במסירת מערכת "שרביט קסמים" לחיל האוויר

1.3.2016 / 14:05

מסירת הרכיבים באה בעקבות סדרת הניסויים המסכמת במערכת היירוט המתקדמת, שהושלמה בהצלחה בחודש דצמבר האחרון. הפיכתה למבצעית תאפשר את עיבוי מערכת ההגנה על ישראל מפני איומי הטילים והרקטות

צילום: כנס "ניו טק", עריכה: מתן חדד

הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ומנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון החלו במסירת רכיבי המערכת המרכזיים, פרי פיתוח של חברת רפאל, לידי חיל האוויר. המהלך בא בעקבות סדרת הניסויים המסכמת במערכת היירוט המתקדמת, שהושלמה בהצלחה בחודש דצמבר האחרון.

תהליך המסירה מתנהל באופן מדורג, על פי תכנית הפיתוח של מערכת "שרביט קסמים", והוא צפוי להימשך כמה שבועות. בשלב הראשון החלו מנהלי הפרויקט ממנהלת "חומה", יחד עם התעשיות הביטחוניות ובראשן הקבלן הראשי, חברת רפאל, במסירת מערכות היירוט, השליטה והבקרה והמכ"מ. בתקופה הקרובה יבוצע תהליך סדור של בדיקות קבלה של כלל רכיבי המערכת, עד להכרזה הסופית של המערכת כמבצעית על ידי חיל האוויר.

עוד בוואלה! NEWS:
פורעי חוק, נשק רב ומוטיבציה לפיגועים: קלנדיה - אזור הדמדומים של הגדה
תת-אלוף בצה"ל הושעה מתפקידו בשל תלונה על הטרדה מינית

הושלמה בהצלחה סדרת ניסויי היירוט במערכת "שרביט קסמים". משרד הביטחון
ניסוי בשרביט קסמים/משרד הביטחון
"המערכת הזאת פשוט עשתה קסמים. היא יודעת לעשות הכל"

"אני שמח לבשר באופן רשמי לראשונה שהמערכת הועברה לחיל האוויר אחרי ניסוי מאוד מוצלח", אמר ממלא מקום ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, אלוף משנה אבירם חסון, "המערכת אותגרה עד לקצה במגוון מתארים ורצינו לוודא שביום שבו היא תידרש להפעלה מבצעית היא תדע לעשות את מה שאנחנו מצפים ממנה. המערכת הזאת פשוט עשתה קסמים".

"המערכת אמורה לתת מענה לממד שבין כיפת ברזל לבין חץ. מיירט השרביט הוא מעין 'אולר שוויצרי' כזה. הוא יודע לעשות הכל", הוסיף, "המערכת הזאת כבר היום יודעת ליירט רקטות מדויקות, כבדות. בעתיד המאוד קרוב היא תדע ליירט טילי שיוט ובסופו של יום אנחנו נייצר מעטפת הגנה מלאה, מול כל מה שטס בכל אחת משלוש שכבות הטיסה ובעיקר בשכבת פנים האטמוספירה, ששרביט קסמים אמונה על המרחב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מערכת "שרביט קסמים" נחשבת לאחת המערכות המהפכניות בתחום מערכות היירוט בעולם. המערכת תהווה חלק ממערך ההגנה הרב-שכבתית של חיל האוויר ותאפשר להתמודד ביעילות רבה יותר עם מגוון רחב מאוד של איומים על מדינת ישראל. מערכת "שרביט קסמים" תעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני, וכן תוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ". בכך תאפשר המערכת את עיבוי מערכת ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" היא חברת רפאל, אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח על ידי אלתא, חברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" פיתחה אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

גורם בכיר במשרד הביטחון הוסיף כי התקציב האמריקני להגנה מפני טילים גדל השנה, ולאחר שפורסם תקציב הממשל, מתגבשת כתמיד בקשת השלמה לקונגרס, בהתאם לצרכים המתעדכנים. כך שתקציב ההגנה הרב-שכבתית לשנת 2016 יהיה כמו בשנים קודמות ואולי אף יותר. הוא הוסיף כי בשנת 2016 צפויים שני ניסויים משמעותיים במערכת "החץ" ("חץ" 2 ו"חץ" 3) וניסוי פיתוח נוסף במערכת שרביט קסמים. לדבריו, שיתוף הפעולה עם האמריקנים ראוי לציון הן בהקשר הטכנולוגי והן בהקשר השתתפותם במימון תוכניות הפיתוח והייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully