וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקני נעצר בקוריאה הצפונית והתחנן בבכי: "הצילו אותי"

1.3.2016 / 11:43

לפי התקשורת המקומית, הסטודנט אוטו וורמבייר בן ה-21 נעצר לאחר שניסה לגנוב שלט תעמולה מהמלון שבו התאכסן. "עשיתי את הטעות החמורה ביותר בחיי", הודה בתיעוד שפורסם ב-CNN

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

סטודנט אמריקני שמוחזק בקוריאה הצפונית מאז תחילת חודש ינואר נעצר לאחר שניסה לגנוב שלט תעמולה מהמלון בבירה פיונגיאנג שבו שהה - כך דיווחה אמש (שני) התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית. לפי הדיווח, אוטו וורמבייר בן ה-21 מאוניברסיטת וירג'יניה הודה בביצוע ב"פשעים חמורים" נגד המדינה. בוושינגטון אישרו את דבר מעצרו.

בתיעוד שפרסמה רשת CNN נראה הסטודנט האמריקני ממרר בבכי ואומר: "עשיתי את הטעות החמורה ביותר בחיי, אבל בבקשה פעלו להציל אותי". וורמבייר נעצר לפני שהיה אמור להמריא לסין. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בקוריאה הצפונית, הוא אמר כי "חבר מסדר" הציע לו מכונית משומשת בשווי 10 אלף דולר אם הוא יוכל להביא לכנסייה בארצות הברית את השלט כ"פרס ניצחון".

"הפשע שלי היה חמור מאוד ומתוכנן מראש", צוטט הסטודנט האמריקני. "התרשמתי מהטיפול ההומניטרי בפושעים גדולים כמוני". עוד נטען כי הוא סיפר שהובטח לו כי 200 אלף דולר יועברו לאמו במקרה שהוא לא ישוב. בהצהרה שמסרה משפחתו, היא הפצירה בשלטונות לשחררו מאחר שהוא "הביע התנצלות כנה".

לפיונגיאנג יש היסטוריה ארוכה של החזקת אזרחים זרים והיא השתמשה באמריקנים כלואים בעבר כדי להביא לביקורים בשטחה מצד גורמים רמי-דרג בארצות הברית, שעמה היא לא מקיימת קשרים רשמיים. בבית הלבן נמסר כי הם מודעים למצב וכי הם מסתייעים בנושא בשבדיה, שמייצגת את האינטרסים של ארצות הברית בקוריאה הצפונית.

התקרית הדיפלומטית החדשה מגיעה ברקע ההחלטה הצפויה של מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית. זאת בעקבות ניסוי גרעיני שערכה בינואר ושיגור הלוויין בחודש שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
גורמים אמריקניים: ארה"ב הסכימה לקיים שיחות שלום עם צפון קוריאה
מבודדת מהעולם ותחת סנקציות כבדות: איך שורדת קוריאה הצפונית?

סטודנט אמריקני שנעצר בקוריאה הצפונית הודה כי גנב שלט במלון - ופרץ בבכי. רויטרס
הבית הלבן פועל לשחרורו. אוטו וורמבייר ממרר בבכי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully