וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההשעיה אושר לקריאה ראשונה; ח"כ עודה: "אשקול להתפטר"

29.2.2016 / 14:15

יו"ר הרשימה המשותפת אמר בישיבת ועדת חוקה, חוק ומשפט כי אם המהלך יבשיל, הוא ישקול את המשך צעדיו במשכן. "ממשיכים לרדוף אותנו, בעוד כמה חודשים ירצו להוציא גם את בל"ד מחוץ לחוק", אמר. במהלך הדיון התפרע אבו מערוף מהרשימה המשותפת ועקר מיקרופון ממקומו

עריכה: גדי וינסטוק

חוק ההשעיה אושר היום (שני) סופית בוועדת חוקה, חוק ומשפט בהכנה לקריאה ראשונה. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס להצעת החוק טרם אישורה בוועדה ואמר כי אם המהלך יעבור את כל שלבי החקיקה, הוא ישקול את המשך צעדיו במשכן.

"אנחנו נבחרנו על ידי העם שלנו ולא על ידי הימין. אנחנו לא נבחרנו על ידי חברי הכנסת ואנחנו לא רוצים או מחפשים לרצות אותם. לכן, אנחנו שוקלים - ואני באופן אישי שוקל - אם תחליטו להוציא את חברי בל"ד מהכנסת, להתפטר מהכנסת", אמר.

לדבריו, מדובר ברדיפה של סיעות הקואליציה. "למרות כל מסע הדה לגיטימציה נגדנו והעלאת אחוז החסימה, החלטנו להישאר חלק מהפוליטיקה בישראל - ועוד ממשיכים לרדוף אותנו. פתאום מתחילים לדבר על בל"ד ולא על הרשימה המשותפת. אחרי שהוציאו מחוץ לחוק את התנועה האסלאמית הצפונית, עכשיו מתחילים לעשות דמוניזציה נגד בל"ד, כי אנחנו יודעים שבעוד כמה חודשים רוצים להוציא גם אותם מחוץ לחוק".

לקריאה נוספת:
"הכול כאן הצגה, זה ביזיון": סערה בדיון המחודש על חוק ההשעיה
נתניהו ליו"ר ועדת החוקה: כל סיעות הקואליציה יתמכו בחוק ההשעיה
ההתכתשות על חוק ההשעיה: מגלגלים את תפוח האדמה הלוהט לעבר נתניהו

יו"ר הרשימה המשותפת: אם חוק ההשעיה יעבור - נשקול לעזוב את הכנסת. צילום מסך
"ממשיכים לרדוף אותנו". ח"כ איימן עודה/צילום מסך

ח"כ עודה הוסיף: "אולי זה יישאר פרלמנט על טהרת היהודים, אבל זה לא מאבק בין יהודים לערבים או בין ערבים מול יהודים. זה מאבק לדמוקרטיה, של יהודים וערבים יחד, שוחרי הדמוקרטיה מול המקרתיזם ומול הגזענות".

במהלך הדיון התפרע ח"כ עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) ועקר מיקרופון ממקומו. ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התייחס לעקירת המיקרופון בדיון ואמר לוואלה! NEWS: "כשחוקקתי את החוק, אמרו לי שלא יהיה צורך ליישמו. לצערי, החוק היה מחויב המציאות בכנסת הייצרית. על פי הנוהל, על הכנסת לפנות לוועדת האתיקה כדי שתשית את הקנס. הציבור לא צריך לשלם על הנזק שחבר הכנסת גרם לציוד הכנסת".

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ, שהורחק היום מהוועדה לפני אישור החוק, הוסיף: "יו"ר ועדת החוקה ח"כ סלומינסקי, מתפקד ב-D9 שנשלח על ידי הקואליציה לרמוס את שלטון החוק והדמוקרטיה. מסתבר שכמאמר הנביא ישעיה 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', כי מי שפועלים בכל הכוח כדי להרוס את הדמוקרטיה הישראלית, הם לא אויבים מחוץ, כי אם שרי הממשלה וחברי הקואליציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לפי נוסח החוק, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. על פי ההצעה, אם 61 חברי כנסת יבקשו להשעות ח"כ מסוים, תתכנס ועדת הכנסת לישיבה שבה יוכל חבר הכנסת המועמד להשעיה להשמיע את טיעוניו. אם הוועדה תחליט כן, תתכנס המליאה להצביע על כך, ויידרש רוב של 90 ח"כים כדי לאשר את המהלך.

עשרה ימים לאחר האישור במליאה, ייכנס במקומו של אותו ח"כ הבא בתור ברשימה לכנסת. לחבר הכנסת תינתן האפשרות לערער על המהלך לבית המשפט העליון.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully