וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם שגריר מצרים הנכנס ודן עמו על המגעים בין ישראל לטורקיה

29.2.2016 / 14:00

ראש הממשלה נועד עם חאזם חיירת, שהושבע לתפקידו בשבוע שעבר לאחר שלוש שנים שבהן כיהנו בתפקיד ממלאי מקום. השניים דנו בין היתר במגעים בין ישראל לטורקיה, שעוסקים גם במצב ברצועת עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר מצרים בישראל, חאזם חיירת. לשכת העיתונות הממשלתית
שיקום רצועת עזה היה כנראה בין נושאי הפגישה. נתניהו וחיירת/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שני) בלשכתו בירושלים עם שגריר מצרים החדש בישראל, חאזם חיירת, שהושבע בשבוע שעבר לתפקידו. זאת לאחר יותר משלוש שנים שבמהלכן לא היה למצרים שגריר קבוע בישראל, אלא רק ממלאי מקום. על פי הודעה שהפיצה לשכת נתניהו, הפגישה עסקה ביחסים בין ישראל ומצרים ובתהליך המדיני עם הפלסטינים. זו הייתה הפגישה הראשונה בינו לבין ראש הממשלה מאז מינויו לתפקיד.

חיירת הוא דיפלומט ותיק שכיהן לפני מינויו לשגריר בתל אביב בתפקיד בכיר בלשכתו של שר החוץ המצרי בקהיר. הוא הוצב כשגריר בישראל במסגרת ההתקרבות בין ירושלים וקהיר מאז עלייתו של הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי לשלטון בשנת 2013. במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, התחייב א-סיסי בפני נתניהו כי מצרים תמנה שגריר חדש בישראל, בכפוף להתקדמות במגעים להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל ומצרים. סביר להניח שהמצב ברצועת עזה היה אחד הנושאים שעלו בפגישה בין נתניהו לחיירת, כמו גם המגעים האינטנסיביים בין ישראל לטורקיה על שיקום היחסים ביניהן, מגעים שגם הם עוסקים במידה רבה במצב בעזה.

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ הטורקי בתום ישיבה על נרמול היחסים עם ישראל: "הפיוס קרוב"
נתניהו שוב יוצא נגד המופתי: "הסית לגל הטרור בשנות ה-20"
ביקורת בגרמניה על נתניהו: "עיוות דברי מרקל על פתרון שתי המדינות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר מצרים בישראל, חאזם חיירת. לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה ראשונה. נתניהו וחיירת/לשכת העיתונות הממשלתית

במצרים התעוררה סערה פוליטית בימים האחרונים בעקבות פגישה שערך חבר הפרלמנט המצרי, תופיק עוכאשה, עם שגריר ישראל במצרים, חיים קורן. הפגישה בין השניים עלתה לכותרות במצרים וזכתה לביקורת רבה מצד חברי פרלמנט שונים, שאחד מהם אף הביע את זעמו בנושא באמצעות זריקת נעל לעבר עוכאשה במהלך דיון בפרלמנט. טרם הפיכתו לחבר פרלמנט, שימש עוכאשה מגיש פופולרי באחד מערוצי הטלוויזיה במצרים, ובמסגרת תפקיד זה תמך בישראל והביע ביקורת קשה נגד חמאס וקטאר במהלך "צוק איתן". דבריו נתפסו כמבטאים את עמדת השלטון הנוכחי בקהיר, שצידד בישראל לאורך הלחימה.

למרות ההתקרבות בין המדינות, הנשיא א-סיסי מקפיד להדגיש בפומבי את מחויבותה של מצרים לפלסטינים. בריאיון נרחב שהעניק בשנה שעברה לעיתון "וושינגטון פוסט" הפתיע א-סיסי רבים כאשר הודה שהוא ונתניהו "משוחחים הרבה מאוד בטלפון", והדגיש כי בכל שיחה ביניהם, הוא מבקש מראש ממשלת ישראל להתקדם בנושא הפלסטיני.

א-סיסי אף אמר בכמה הזדמנויות שלא יבקר בישראל עד שלא תקום מדינה פלסטינית. בימים האחרונים אמר כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא המרכזי במזרח התיכון, ולדבריו פתרונו יסייע להגבלת התבערה באזור ולשיפור המצב הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully