וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי בתום ישיבה על נרמול היחסים עם ישראל: "הפיוס קרוב"

לפי דיווח בעיתון "הורייט", מבלוט צ'בושואלו אמר כי הודעה משותפת של אנקרה וירושלים תתפרסם "בתוך כמה ימים". בישיבה, שנערכה בשבוע שעבר בקבינט ונמשכה יותר מתשע שעות, השתתף גם הנשיא ארדואן

צילום: הטלוויזיה השוויצרית, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, השתתף בשבוע שעבר בישיבת קבינט, שדנה בין היתר ביחסיה של אנקרה עם ישראל ומצרים – כך דווח היום (שני) בעיתון "הורייט". שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, סיפר לפי הדיווח כי הודעה לגבי נרמול היחסים עם ישראל צפויה להתפרסם "בתוך כמה ימים".

לפי הדיווח, הישיבה נמשכה יותר מתשע שעות ועסקה גם במעורבותה של טורקיה במלחמת האזרחים בסוריה. מדובר בישיבה הראשונה שהתקיימה בנוכחותו של ארדואן מאז הבחירות לפרלמנט בנובמבר האחרון.

לקריאה נוספת:
"שהפלסטינים יעבירו סחורות דרך אשדוד": יעלון ושב"כ מתנגדים לנמל בעזה
אלוף מרדכי מכחיש: "אין מו"מ עם אף גורם על הקמת נמל בעזה"
מתרחבת ההסכמה בצה"ל להקמת נמל בעזה: "נדע להתגונן"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בכנס באיסטנבול, 25 בנובמבר 2015. רויטרס
לקראת נרמול היחסים. ארדואן/רויטרס

חרף הדיווחים על הסכם הפיוס הנרקם בין המדינות, שצפוי לכלול גם הבנות בנוגע לנמל ימי בעזה, צוטט אתמול מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, באומרו כי "אין משא ומתן או דיאלוג עם אף גורם בנושא הקמת נמל ימי בעזה". מרדכי, שדבריו פורסמו באתר הסעודי "אילאף", הבהיר: "החלטה בדבר הקמת נמל ימי ברצועת עזה בעתיד תהיה תוצאה של הסכמות מדיניות עם הרשות הפלסטינית".

במקביל, מתקיים ויכוח בין הדרג המדיני לדרג הצבאי באשר לנחיצות הנמל. כך, למשל, אמר אתמול ראש השב"כ לשעבר, חבר הכנסת אבי דיכטר, כי "כל אלה שעוסקים בנמל בעזה או בכל פטנט אחר כיחידה נפרדת, מחזירים אותנו פעם נוספת לטעויות הסכם אוסלו. דחיפה למתן נמל לחמאס בעזה כמוה כתמיכה בחפירת מנהרות להעברת מוצרים לעזה. ייתכן שאפילו מנהרות עדיף, שכן את הסחורות במנהרות ניתן לבדוק ברמה טובה יותר מאשר סחורות בנמל שיינתן להם". הוא הוסיף בעוקצנות: "אולי בכלל עדיף שנבנה להם מנהרות במקום נמל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אי מלאכותי בים מול עזה במרחק 4.5 ק?מ מהחוף, מודל שהוכן ע?י חברת נמלי ישראל, ינואר 2016. עמוד הפייסבוק של ישראל כץ, אתר רשמי
מתרחבת ההסכמה בצה"ל. הדמיה של נמל עזה/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של ישראל כץ

מנגד, מתרחבת ההסכמה בצה"ל בנוגע להקמת הנמל. קצינים בחיל הים הביעו תמיכה ביוזמה להקמת נמל בעזה. עם זאת, הם הזהירו כי ללא פיקוח הדוק ומתמשך על נמל עזה, שאפשרות הקמתו נבחנת בימים אלו במועצה לביטחון לאומי (המל"ל), המקום עלול להפוך למוקד טרור. "נדע להתגונן מפני נמל ימי למרות מיקום האסדות ומתקנים אסטרטגיים", אמרו בשיחות מקצועיות.

בצה"ל חוששים בעיקר ממנגנון פיקוח חסר שיניים למניעת כניסת אמצעי לחימה וחומרים שעלולים לשמש למטרות טרור, כפי שמתרחש כיום ברצועת עזה. כך, למשל, הבטון שמיובא למטרות בנייה אזרחית משמש בין היתר לבניית מנהרות ומוצבי חמאס. בשנים האחרונות העמיק ארגון הטרור את פעילותו החד צדדית והרחיב את שובר הגלים מול חוף רצועת עזה – ללא אישור ישראל וחרף הביקורת של חיל הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully