וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל במצרים: "נפגשתי כמה פעמים עם הנשיא א-סיסי"

בריאיון לחדשות 10, הגדיר השגריר ד"ר חיים קורן את היחסים בין ישראל ומצרים כ"טובים מאוד", והוסיף כי הוא נפגש באופן קבוע עם בכירי השלטון בקהיר. הדברים מגיעים בצל סערה שפרצה בפרלמנט, כאשר חבר פרלמנט הותקף בשל פגישתו עם קורן

עריכה: יאיר דניאל

שגריר ישראל במצרים, ד"ר חיים קורן, נפגש כמה פעמים עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בקהיר – כך חשף היום (ראשון) קורן בריאיון טלפוני לחדשות 10. בדבריו ציין כי נוסף על הנשיא המצרי, הוא נפגש גם באופן קבוע עם אנשי השלטון בבירה המצרית, וכי הקשרים עם השכנה מדרום הם "טובים מאוד", להגדרתו.

דבריו של קורן מגיעים באותו היום שבו אירעה תקרית אלימה בפרלמנט, לאחר שהמחוקק המצרי תוופיק עוכאשה הותקף על ידי אחד מעמיתיו, כמאל אחמד, שזרק עליו נעל מתוך זעם על כך שהזמין את שגריר ישראל לארוחת ערב. יו"ר הפרלמנט הרחיק את עוכאשה ואת אחמד, שיחד עם מחוקקים אחרים דרש את השעייתו של הראשון.

עוד בוואלה! NEWS:
עבדו עם המחבל בקניון מעלה אדומים: "המומים, לא הייתה לו שנאה בעיניים"
חשד לפגע וברח: שוטר נדרס ונפצע קשה בנצרת, הנהג הפוגע נמלט
"פחדתי שלא אתעורר": הצעיר שסיכן את חייו כדי לעבור ברית מילה

נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפרלמנט בקהיר. 13 בפברואר 2016.. AP
השגריר הישראלי נפגש עמו ועם בכירי שלטונו. א-סיסי/AP

על אף הסכם השלום בין ישראל ומצרים שנחתם לפני כמעט 40 שנים, גורמים מצריים רשמיים נשמרו לאורך השנים מלהפגין אהדה פומבית לישראל. עם זאת, בין המדינות קיים שיתוף פעולה ביטחוני הדוק, הנסוב בין היתר סביב סוגיית שלטון חמאס ברצועת עזה.

הבוקר דווח בוואלה! NEWS כי אמירותיו של מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לפיהן לא מתקיים שום משא ומתן על הקמת נמל ימי בעזה, באו בעקבות דרישה מצרית. קהיר דרשה הבהרות בנוגע למשא ומתן עם ממשלת טורקיה עקב שלל הדיווחים בכלי התקשורת הישראליים בדבר האפשרות של הקמת נמל ימי בקפריסין או באי מלאכותי - מהלך שלו היא מתנגדת באופן נחרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully