וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פחדתי שלא אתעורר": הצעיר שסיכן את חייו כדי לעבור ברית מילה

29.2.2016 / 0:53

יוסף עלה לארץ לפני שנים אחדות והתעניינותו ביהדות הלכה וגברה. מחלת ההמופיליה שממנה סובל לא מנעה ממנו לעשות הכול כדי לסיים את הליך הגיור, שעלול היה לגרור סיבוכים רפואיים. "עדיף שאחיה שנייה אחת כיהודי מאשר כל החיים כגוי"

יוסף סטיונוב חולה המופיליה שעבר ברית מילה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. יקי אדמקר צולם במצלמת וואווי, ספק 500
"קיבלתי על עצמי כמה מצוות וראיתי שהמצב שלי משתפר". יוסף ואמו/ספק 500, יקי אדמקר צולם במצלמת וואווי

בית החולים "מעייני הישועה" שבבני ברק הפך בשבוע האחרון למוקד עלייה לרגל. רבנים בכירים, אישי ציבור ואזרחים רבים הגיעו לברך את סטפן סטיונוב, נער בן 18 וחצי החולה בהמופיליה נדירה, שהתעקש לסיים את תהליך הגיור ולעבור ברית מילה, על אף הסיכון הרב הטמון בניתוח לאדם במצבו. "למרות כל הפיקוח הרפואי הצמוד, חשבתי כמה דקות לפני הניתוח שייתכן ואני לא אקום אחריו", אמר סטפן, שקיבל לעצמו את השם העברי יוסף, לוואלה! NEWS. "מהר מאוד דחיתי את המחשבות האלה ובטחתי בקדוש ברוך הוא ובצוות הרפואי".

הרופאים, אמו של יוסף ושאר קרוביו עקבו בדריכות רבה אחר הניתוח, שתוצאותיו היו עלולות לגרור מצב רפואי סבוך. אחרי זמן קצר, כאשר הניתוח הסתיים בהצלחה, השמחה הדהדה במסדרונות בית החולים ויוסף הגשים את חלומו והפך להיות "יהודי כשר", כלשונו.

עוד בוואלה! NEWS:
עבדו עם המחבל בקניון מעלה אדומים: "המומים, לא הייתה לו שנאה בעיניים"
חשד לפגע וברח: שוטר נדרס ונפצע קשה בנצרת, הנהג הפוגע נמלט
אחרי שמחצה את סנדרס: קלינטון פוזלת לטראמפ וחושבת על נובמבר

יוסף סטיונוב חולה המופיליה שעבר ברית מילה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. יקי אדמקר צולם במצלמת וואווי, ספק 500
יוסף יחד עם רב המקורב למשפחה/ספק 500, יקי אדמקר צולם במצלמת וואווי

סיפורו של יוסף מתחיל בתחילת שנות האלפיים, כשאמו שרה, בת למשפחה אמידה בבולגריה, החליטה להסתובב ברחבי עולם ו"לחפש את הטוב". "היו לי שתי מכוניות, בית, עובדים, הרבה כסף ובגדים, אבל לא היה לי סיפוק", סיפרה שרה. "הייתי נוסעת למדינות רבות למשך תקופות קצרות אבל לא הגעתי לאף נקודה שנתנה לי מענה לשאלות שלי. בפעם הראשונה שהגעתי לארץ פתאום הרגשתי את החיבור עם הקדוש ברוך הוא".

ב-2008 עלתה שרה לישראל והחלה מיד בתהליך גיור. אחרי שנתיים הצטרף אליה בנה הצעיר סטפן והחל ללמוד את השפה והתרבות המקומית. עם זאת, הוא נאלץ לעשות את כל זה בביתו בעקבות המחלה הקשה שממנה הוא סובל. "רוב החיים שלי הייתי בטיפול נמרץ, מאושפז בבתי חולים, מקבל תרופות וסובל מכאבים בכל חלקי הגוף שהקשו עליי ללכת. ישבתי רוב הזמן בכיסא גלגלים והיה לי קשה מאד", אמר יוסף.

עם השנים, הוא החל להתקרב ליהדות, ואף ביקר למשך שעות ארוכות בישיבה של הרב המקובל דב קוק מטבריה, שם התגוררה אמו. "קיבלתי על עצמי כמה מצוות ומאז ראיתי איך שהמצב הרפואי שלי הולך ומשתפר", אמר יוסף בהתרגשות. "ראיתי ניסים שאינם תואמים לדרך הטבע. הפרופסור שלי לא האמינה שהפסקתי לקחת תרופות כי פשוט לא היה בהם צורך. הדימומים הפסיקו, התחלתי ללכת. פתאום הכול השתפר פלאות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אף רופא לא הסכים לקחת את הסיכון"

לפני כשנתיים החליט יוסף שהוא רוצה להמיר את דתו ולהיות חלק מהעם היהודי, ובתום התהליך היה עליו לעבור ברית מילה. הוא ואמו החלו להיפגש עם רופאים בבתי חולים שונים בארץ, אך בקשתו נדחתה על ידי כולם בשל חששות רפואיים שעלו כתוצאה ממחלתו הנדירה. "אמרו שעדיף שאחיה כגוי מאשר שאמות כיהודי", אמר. "אף אחד לא הסכים לקחת את הסיכון. אמרתי להם חזרה שעדיף שאחיה שניה אחת כיהודי מאשר כל החיים כגוי".

לאחר שכל הניסיונות העלו חרס, פנה יוסף לרב קוק שחיבר אותו עם טובי הרופאים, בראשם פרופ' אוריאל מרטינוביץ', שהקים את המרכזי הארצי לקרישה בבית החולים תל השומר. חרף הבדיקות הרבות שנאלץ יוסף לעבור – הוא לא הרים ידיים. "איך אני יכול להתייאש? הקדוש ברוך הוא מרפא אותי מהמחלה שלי אחרי 17 שנים שהייתי חולה, עברתי ניסים מעל הטבע, איך אתייאש?", סיפר.

פרופ' מרטינוביץ' גייס צוות שלם של רופאים שפיקחו יחד אחר הניתוח, שעבר בהצלחה בשבוע שעבר ב"מעייני הישועה". "אני האדם הכי מאושר בעולם", אמר בשמחה. "לקחו סיכון כל כך גדול והיום קיבלתי הוכחה שהקדוש ברוך הוא אוהב אותי".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully