וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: הכיתות בחינוך היסודי בישראל הן מהצפופות ביותר ב-OECD

28.2.2016 / 16:18

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל לומדים בחינוך היסודי בממוצע 27 תלמידים בכיתה, בעוד ממוצע ה-OECD עומד על 21. עוד עולה כי קיימים פערים גדולים בממוצע התלמידים לכיתה לטובת החינוך הממלכתי-דתי והחרדי

אילוסטרציית בבית ספר גוונים, ראש העין. פברואר 2016. ראובן קסטרו
27 תלמידים בממוצע בכיתה/ראובן קסטרו

ישראל היא המדינה המפותחת עם ממוצע התלמידים בכיתה מהגבוהים בעולם בחינוך היסודי – כך עולה מסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום (ראשון). מהסקר עולה כי בישראל לומדים 27 תלמידים בכיתה בממוצע, בעוד ממוצע ה-OECD עומד על 21. מהסקר עולה כי רק בצ'ילה, שבה לומדים בממוצע 30 תלמידים בכיתה, נמצא ב-2013 ממוצע גבוה משל ישראל. בשכבות הגיל של חטיבת הביניים ישראל ממוקמת נמוך יותר, 28 תלמידים לומדים בכיתה ממוצעת שלה בעוד ממוצע ה-OECD עומד על 24 בלבד.

לא רק בעולם, אלא גם בישראל עצמה נמצאו פערים ברמות הצפיפות. בסקר, שנתוניו מתייחסים לשנת הלימודים תשע"ד, נמצא כי בעוד הממוצע בחינוך הממלכתי עומד על 28.7 תלמידים בכיתה, הרי שבחינוך הממלכתי-דתי הוא עומד על 24.4 ובחינוך החרדי – על 24 בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
אישום: נטרלו את אמצעי האבטחה בבית אריאלה - וגנבו כתבים עתיקים
הפגנת מחאה של ערביי ישראל בחיפה: "חזקים יותר מהגזענות שלכם"
המאבק בבנט נמשך: מאות חברי סגל מאיימים לא לשתף פעולה עם המל"ג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצאה כי ממוצע התלמידים בכיתות א' בישראל עמד בתשע"ד על 27.3, בחינוך הערבי על 29.3 ובממלכתי על 29.1. לעומת זאת, בחינוך הממלכתי-דתי ממוצע התלמידים בשכבה זו היה 24.9 ובחינוך החרדי הוא עמד רק על 23.5. באופן כללי מהסקר עולה כי ממוצע התלמידים לכיתה בחינוך הערבי, העומד על 27.9, גבוה מהממוצע בחינוך במגזר היהודי, על כל סוגיו, שעומד על 26.6.

הערים שבהן נמצא ממוצע התלמידים לכיתה הגבוה ביותר בחינוך היסודי היו: נס ציונה עם 31.1 תלמידים בכיתה; טייבה עם 30.9 וגבעתיים עם 30.2. ממוצע התלמידים הנמוך ביותר בחינוך היסודי נמצא בבית שאן, שם לומדים בכיתה ממוצעת 18.3 תלמידים בלבד, וכן באופקים ובצפת, שם לומדים 21.4 תלמידים בכיתה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחצי שנה בעקבות מחאה נרחבת של הורים וראשי רשויות ברחבי הארץ, הודיע שר החינוך נפתלי בנט על "רפורמת הסרדינים" - שתכליתה להפחית משמעותית את הצפיפות בכיתות הלימוד. במסגרת הרפורמה, התחייב השר כי בשנת הלימודים הנוכחית (תשע"ו) לא יהיו כיתות א' שיש בהן יותר מ-34 תלמידים. עוד הצהיר כי בבתי ספר המוגדרים "חלשים" המספר ירד ל-33 או ל-32. הוא הוסיף כי בכל שנה במשך חמש השנים הבאות תתווסף שכבת גיל, עד שתוך חמש שנים לא יהיו בכל בתי הספר היסודיים בארץ יותר מ-34 תלמידים בכיתה.

הורי מחאת הסרדינים מציגים כיתה צפופה מול בית שר החינוך נפתלי בנט, 11 ביולי 2015. רון סגל, מערכת וואלה! NEWS
הורים מפגינים במהלך "מחאת הסרדינים"/מערכת וואלה! NEWS, רון סגל
פורום ועדי ההורים היישוביים: "התכנית הממשלתית להפחתת הצפיפות לא מספקת"

פורום ועדי ההורים היישוביים מסר כי הוא אינו מופתע מממצאי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. "כבר תקופה ארוכה אנו טוענים שהכיתות בישראל הן הצפופות ביותר. לא בכדי, מנהל הפורום במהלך השנה וחצי האחרונות מאבק עיקש, שתוצאותיו מתחילות להיראות בבתי הספר היסודיים. יחד עם זאת - התכנית הממשלתית להפחתת הצפיפות לא מספקת ולכן אנחנו נמצאים בהליך משפטי מתקדם מול משרד החינוך".

זאב גולדבלט, יו"ר ועד ההורים בגבעתיים, שבה הכיתות הן מהצפופות ביותר, מסר: "שוב הוכח שלא בכדי, משרד החינוך מסתיר את הנתונים שמהם ניתן ללמוד בצורה מובהקת שהפגיעה המשמעותית ביותר הינה בחינוך הממלכתי במרכז הארץ ובחינוך הממלכתי במגזר הערבי. לא נשקוט עד שיימצא פתרון מלא לבעיה".

ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, אמר בתגובה לנתוני הצפיפות בכיתות: "מאז ומעולם טענו, שאנו הרשויות שבמרכז הארץ ובמעמד סוציו-אקונומי 7, מקופחות. הנתונים שפורסמו על ידי הלמ"ס הם לפני יישום הרפורמה של שר החינוך לצמצם את כמות התלמידים בכיתות בבתי הספר היסודיים. יחד עם זאת, אנו בעיריית נס ציונה משקיעים יותר מ-50% מתקציב העירייה בחינוך, מתוך מטרה לצמצם את האפליה הקיימת, לפיה ניתנת עדיפות לרשויות ברמה סוציואקונומית נמוכה. התוצאות אינן מאחרות לבוא - נס ציונה מובילה באחוז הזכאים בבחינות הבגרות עם 85% זכאים, ופעמיים בתוך שמונה שנים זכינו בפרס החינוך הארצי מטעם משרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully