וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה על אפליה מגדרית: "אל על" גיבתה חרדי שסירב לשבת ליד אישה

תושבת ירושלים בת 81 התבקשה לעבור למושב אחר בטיסה, וכעת "המרכז הרפורמי לדת ומדינה" תובע את חברת התעופה הישראלית בשמה על סך 50 אלף שקלים. "זה לא עניין אישי אלא אידיאולוגי", אמרה, "הרגשתי שמקטינים אותי"

עגלות מטען ליד מטוס אל-על בנמל התעופה של ונציה. פברואר 2016. רויטרס
אחד הדיילים ביקש מרבינוביץ' לעבור מקום לאחר שגבר חרדי הגיע לשורה שבה ישבה. מטוס "אל על"/רויטרס

רנה רבינוביץ', תושבת ירושלים בת 81, תובעת את חברת התעופה "אל על" על סך 50 אלף שקלים, בגין אפליה מגדרית - כך פורסם שלשום (שישי) בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". זאת לאחר שהתבקשה לעבור ממקומה בטיסת "אל על" מניו יורק לישראל בחודש דצמבר האחרון, מכיוון שגבר חרדי היה אמור לשבת לידה.

לאחר שהתיישבה רבינוביץ' במושב שיועד לה במחלקת העסקים של המטוס, הגיע לדבריה גבר חרדי בן כ-50 לשורה שלה. במהרה הציע לה אחד הדיילים לעבור למושב "טוב יותר", קרוב למחלקה הראשונה. רבינוביץ', שנאלצת להיעזר במקל הליכה עקב בעיות ברכיים, נענתה לבקשה בחוסר רצון.

"למרות כל ההישגים שלי, וגילי ביניהם, הרגשתי שמקטינים אותי", סיפרה רבינוביץ', עורכת דין בדימוס ובעלת דוקטורט ששרדה את השואה. "העניין עבורי אינו אישי, אלא אינטלקטואלי, אידיאולוגי ומשפטי. הנה אני, אישה מבוגרת, משכילה, שראתה עולם, ואיזה גבר מחליט שאני לא אמורה לשבת לידו. למה?", הוסיפה.

עוד כתבות בנושא:
חרדי התפרע בטיסת אל על מפולין: "הסרט לא צנוע מספיק"
למרות הגשם: נשות הכותל בהנחת תפילין ראשונה מאז הסכם הפשרה
המשנה ליועמ"ש: "לא תהיה הפרדה בין נשים לגברים בקבר הרב יוסף"

חרדי. רויטרס
"הרעיון של אוכלוסיה חרדית הוא נפלא, כל עוד הם לא אומרים לי מה לעשות"/רויטרס

"המרכז הרפורמי לדת ומדינה", הזרוע הציבורית והמשפטים של התנועה הרפורמית בישראל ובעולם, הגיש את התביעה נגד "אל על" בשמה של רבינוביץ'. "חיפשנו מקרה שבו דייל היה מעורב באופן פעיל, על מנת להראות ש'אל על' הפנימו את הדרישה 'אני לא יכול לשבת ליד אישה'", הסבירה יו"ר המרכז, ענת הופמן. רבינוביץ' נכחה בהרצאה של הופמן כמה שבועות לאחר הטיסה, ומשעלה בהרצאה הנושא של הדרת נשים במטוסים, סיפרה להופמן את שאירע בטיסה.

"אני לא אנטי-חרדית", הבהירה רבינוביץ', שגדלה בבית דתי, למדה בבית ספר אורתודוקסי ובעלה הראשון והשני היו רבנים. "הרעיון של אוכלוסיה חרדית הוא נפלא, כל עוד הם לא אומרים לי מה לעשות", אמרה.

מחברת "אל על" נמסר בתגובה ל"ניו יורק טיימס" כי "כל אפליה בין נוסעים היא אסורה בהחלט". כמו כן, נמסר כי "דיילי 'אל על' נותנים שירות למגוון נוסעים ומתמודדים עם בקשות שונות, בניסיון לעזור ככל שניתן, במטרה שהמטוס ימריא בזמן וכל הנושאים יגיעו ליעד כמתוכנן".

(עדכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully