וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת נדידת האביב: העגורים באגמון החולה פתחו ב"אימוני טיסה"

25.2.2016 / 10:51

עשרות אלפי העגורים שהעבירו את החורף בישראל פתחו בהכנות לנדידה חזרה לאירופה. "העגורים עולים בלהקות לגובה, בודקים את מזג האוויר, מותחים שרירים וחוזרים". בעוד שבוע כבר נוכל לראות את המחזה המרהיב

צילום: ענבר רובין, עריכה: יאיר דניאל

עשרות אלפי העגורים ששהו בחודשים האחרונים באגמון החולה קק"ל החלו אתמול (רביעי) להריח את כניסתה של עונת האביב. שעות הבוקר נפתחו ב"אימוני טיסה" לקראת עונת הנדידה שבה חוזרים העגורים לארצות אירופה.

"כמו בכל שנה בתקופה הזאת של השנה, העגורים עולים בלהקות לגובה, בודקים את תנאי הנדידה ומזג האוויר, מותחים שרירים, מריחים את המרחקים וחוזרים", הסבירה ענבר רובין, מנהלת התוכן וההדרכה באגמון החולה - קק"ל. "את אימוני התעופה הללו הם מתחילים שבוע לפני שהם עוזבים את הארץ בחזרה לאירופה".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של הקצין שנורה בשוגג: "נאלצנו להקריב קורבן, מקבלים את הדין"
חשד: שוטר ירה למוות בחברו בפ"ת עקב ריב על בת זוג - והתאבד
זעם על היעדרות אוחנה מהצבעות בנושא להט"ב: "העדיף משמעת על ערכים"

עגורים באגמון החולה. ספטמבר 2015. ענבר רובין, אגמון החולה,
כשהימים מתארכים מתעורר בהם רצון לחזור לאירופה לעונת הרבייה/ענבר רובין, אגמון החולה

עשרות אלפי העגורים הגיעו מארצות אירופה הקרות לאגמון החולה בנדידת הסתיו שהחלה בסוף חודש ספטמבר. את חודשי החורף הם העבירו בין "המסעדה" שבשדות עמק החולה לבין אגמון החולה, ששימש אתר הלינה שלהם בשעות החשיכה. כשהימים מתארכים, מתעורר בעגורים הצורך לחזור לאירופה ולרוסיה לשם עונת הרבייה שמתחילה בסוף חודש אפריל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"הם עפים בלהקות גדולות, תופסים גובה, נשארים לפחות שעה באוויר וחוזרים לקרקע"

"בתקופת החריפה הם כל הזמן בשדה. גם אם הם עפים, הם עושים את זה בגובה נמוך לצורך מעבר בין השדות או מהשדות למימי האגמון", המשיכה רובין. "כשהם עפים בעונת החריפה הם עושים את זה בקבוצות מאוד קטנות של משפחה או שתיים ולא בלהקות גדולות כמו עכשיו".

לדבריה של רובין, "עכשיו, כמו בכל שנה כשהם מריחים את האביב, הם עפים בלהקות גדולות, תופסים גובה, נשארים לפחות שעה באוויר וחוזרים לקרקע. אני משערת שאחת הסיבות שהם עולים לגובה היא לבדוק את כיוון רוחות הסילון המסייעות להם בנדידה. בסתיו רוחות הסילון הן צפוניות ובאביב הן דרומיות ומסייעות להם לנדוד בחזרה צפונה".

עגורים באגמון החולה. ענבר רובין, קק"ל, מערכת וואלה!
"את אימוני התעופה מתחילים שבוע לפני שעוזבים את הארץ". עגורים באגמון החולה/מערכת וואלה!, ענבר רובין, קק"ל

רובין הוסיפה כי כבר ביום הראשון של השבוע האחרון בחודש פברואר מתחילים העגורים להתכונן לנדידת האביב. בעוד שבוע תתחיל ככל הנראה הנדידה והיא צפויה להימשך כל חודש מרץ. "אבל אז החסידות והשקנאים כבר יגיעו לפה. חודשים מרץ-אפריל הם החודשים החזקים ביותר של נדידת האביב", סיכמה רובין. "גם אם ירד עוד גשם, מבחינתי היום, זה היום הראשון של עונת האביב. הציפורים הן הראשונות לזהות את חילופי העונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully