וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק האומנה אושר והוקדש לדפנה מאיר: "להנציח את מפעל חייה"

25.2.2016 / 1:56

ח"כ קארין אלהרר, יוזמת החוק, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS על ההחלטה להקדיש אותו לזכר מאיר, שלה היו שני ילדי אומנה: "אחרי שקראתי עליה זה היה לי ברור. היא הייתה עסוקה בנתינה". החוק מבקש להסדיר את זכויות ילדי ומשפחות אומנה

צילום: גדעון צטנר, עריכה: ניר חן

"בעלה של דפנה מאיר היה במליאה. כבר בהכנת החוק, אחרי שנרצחה, קראתי עליה דברים והיה לי ברור שהחוק צריך להיות מוקדש לה", כך סיפרה אתמול (רביעי) ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לוואלה! NEWS על חוק האומנה החדש שיזמה ועבר בקריאה ראשונה. למאיר, שנרצחה בחודש שעבר, היו שני ילדי אומנה נוסף לארבעת ילדיה. "זאת תהיה הדרך שלי להנציח את המפעל חיים שלה", הוסיפה אלהרר. "היא הייתה עסוקה בנתינה ולהפיץ את הטוב". חוק האומנה החדש מבקש להסדיר את נושא זכויות הילד, זכויות משפחת האומנה וכן זכויות המשפחה הביולוגית.

אלהרר המשיכה וסיפרה על המפגש שהיה לה עם נתן, בעלה של מאיר, "הוא אמר שהתרגש. הוא בחור מתנחל מעתניאל ואני ממרכז הארץ. מדהים שיש דברים שמחברים בנינו, וכולנו יודעים לדבר ולהסכים. זה היה רגע היסטורי כזה שלא הייתה קואליציה או אופוזיציה אלא הסכמת הממשלה. ככה דברים צריכים להתנהל".

"מדובר בהצעת חוק שהבשילה במהלך שנתיים וחצי", המשיכה אלהרר, "במהלך התקופה הזו פגשתי המון צעירים שחוו אומנה, הוצאו מבתי הוריהם, פגשתי חלק שגדלו בפנימיות וחלק שגדלו בבתי אומנה. הכרתי את הסיפורים והפנים מאחורי הסטטיסטיקה. חלקם היו בקהל, מספיק היה להסתכל עליהם וגודל ההתרגשות הייתה עצומה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אביו של הקצין שנורה בשוגג: "נאלצנו להקריב קורבן, מקבלים את הדין"
זעם על היעדרות אוחנה מהצבעות בנושא להט"ב: "העדיף משמעת על ערכים"
"ניר ברקת מתנער": מאבק אב שכול להנצחת בנו השוטר נתקל באטימות

חברת הכנסת קארין אלהרר  בוועדה לביקורת המדינה בדיון על דוח מבקר המדינה והטיפול בזיהום האוויר, באוניברסיטת חיפה. ערן גילווארג
"המדינה צריכה לשקם את המשפחות ולהשקיע משאבים". ח"כ אלהרר/ערן גילווארג

לדבריה של אלהרר, "הצעת החוק באה להסדיר את המשולש הזה: מי שעומד בראש הוא הילד ומשני הצדדים עומדים הורים ביולוגים והורי אומנה. משפחות האומנה עד היום לא היו כלום. הילדים היו בקשר עם ההורים הביולוגים, אבל מי שהיה עולם ומלאו היו האומנה. ההצעה באה להגיד שזה מעולה שיהיה קשר, אבל הורי האומנה צריכים לקבל החלטות".

עוד היא הוסיפה כי בכוונתה לפעול לשיקום המשפחות הביולוגיות, נושא שלא דובר עליו במליאה, אך כן ראוי שייתנו עליו את הדעת. "גם הורי אומנה שלוקחים ילדים מבינים שהילדים כנראה יחזרו למשפחות. וטוב שכך, זאת הסביבה הטבעית שלהם. המדינה צריכה לשקם את המשפחות ולהשקיע משאבים".

"הצעת החוק פותרת הסדרה, מה שאין היום. בפעם הראשונה יש רישיון אומנה, לא כל אחד יכול להיות הורה אומן, צריך לעמוד בקריטריונים מחמירים. עכשיו יש מערך לילדי האמנה להתלונן. כל הצעת החוק לקוחה מהמלצות סביון רוט לוי ומבוססת על האמנה הבינלאומית לזכויות הילד".

"כבר בקדנציה הקודמת הגשתי בקשה להקמת נציבות לילדים, עוד לא זכיתי לנציבות ענקית כזאת אבל לפחות לתלונות. גם לילדי אומנה ולילדי פנימיות וכפרי נוער יהיה מקום שבו יוכלו להתלונן, לא יכול להיות שלא יוכלו להגיד את אשר על ליבם. צריך מקום נטול אינטרסים. הנציבות הזאת תהיה מיוחדת כי היא תהיה מונגשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully