וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על היעדרות אוחנה מהצבעות בנושא להט"ב: "העדיף משמעת על ערכים"

25.2.2016 / 0:36

הקהילה הגאה זועמת בשעות האחרונות בעקבות היעדרותו מהמליאה של חבר הכנסת ההומו המוצהר הראשון בקואליציה בעת ההצבעה על הצעות חוק לקידום שוויון. אוחנה ניסה להסביר: "חברי הקואליציה אינם אדונים לעצמם"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(השבעתו של אמיר אוחנה לכנסת, דצמבר)

יממה לאחר היום לקידום זכויות קהילת הלהט"ב, נדחו אתמול(רביעי) במליאת הכנסת שורה של הצעות חוק לקידום זכויותיהם של הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. בין חברי הכנסת שלא נכחו בהצבעות בנושא ניתן למצוא גם את ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), שנכנס לכנסת בסוף חודש דצמבר במקום השר לשעבר סילבן שלום, כשהוא ההומו המוצהר הראשון שנכנס לכנסת מטעם הקואליציה. היעדרותו עוררה זעם רב בקהילה הלהט"בית, מאחר שמדובר היה בחוקים מתונים יחסית בנוגע לסוגיה, כמו איסור לשלוח ילדים מהקהילה לטיפול המרה, הכרה במשפחות שכולות של בני זוג מאותו המין, ברית הזוגיות ועוד.

"זה ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד. הוא חבר הכנסת ההומו מחוץ לארון הראשון של הימין. ברגעים אלה ממש מתקיימות בכנסת הצבעות על חוקים למען הקהילה הגאה", נפתח הפוסט של אלון לי גרין, פעיל חברתי, ששותף מאות פעמים. "חוקים כמו איסור לשלוח ילדים להט"בים לטיפולי המרה או הכרה במשפחות שכולות מאותו המין. וחבר הכנסת אוחנה? הוא החליט להתקזז ושנייה לפני שההצבעות התחילו, הוא נצפה עוזב את המליאה. רק שתדעו איך נראית בושה".

חבר הכנסת אמיר אוחנה בשעת משחק עם ילדים לרגל חגיגות 50 שנה למשכן הכנסת. מור שאולי
"שתדעו איך נראית בושה". אוחנה/מור שאולי

ניב סוניס, יו"ר משותף בחוג הגאה במפלגת העבודה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "מדובר במעשה פחדני. הוא בגד בקהל המצביעים שלו. קמפיין הפריימריז שלו התבסס על העובדה שהוא מהקהילה הגאה ויו"ר גאווה בליכוד. נראה לי שלמרות המשמעת הקואליציונית שלו, צריכה להיות לו מינימום נאמנות לקהל המצביעים. הוא עצמו כתב בתגובה בפוסט בפייסבוק שכל הצעות החוק טובות, אז זה אומר שהוא העדיף את המשמעת הקואליציונית על הערכים שלו ועלינו ועל הקהילה הגאה".

עודד פריד, לשעבר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ומיוזמי יום זכויות הקהילה הגאה שנערך שלשום בכנסת, אמר כי "מצער מאוד שחבר הכנסת אוחנה, שרק אתמול לקח חלק ביום זכויות הקהילה הגאה בכנסת והביע את תמיכתו בקידום שוויון לקהילה, לא הצביע בעד הצעות החוק שזו בדיוק מטרתן". לדבריו, "איסור טיפולי המרה והכרה במשפחות שכולות להט"ביות אינן עניין של ימין או שמאל, וצריכות לזכות לתמיכה רחבה, בוודאי מצד אלה שחווים את האפליה בעצמם. הגיע הזמן שחברי הכנסת בקואליציה שתומכים בקהילה הגאה ישמיעו את קולם במליאה ובהצבעות, ולא רק בפייסבוק ובהצהרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמרי קלמן, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, התייחס גם הוא להחלטה. "אתמול קיימנו לראשונה יום מיוחד בנושא זכויות להט"ב. יחד עם זאת, את היום הזה סיימנו בתחושה מרה שמלווה אותנו גם היום", אמר. "כי בניגוד להישגים היפים מהדיונים בוועדות, הכנסת עצמה מורכבת מרוב גדול של חברות כנסת שטובת הקהילה אינה לנגד עיניה. אנחנו נמשיך לפעול כדי לגבש קואליציות של סיעות שיצביעו לטובתנו ולפעול בכלים שכן עומדים לרשותנו מול משרדי הממשלה".

אוחנה, בתגובה, פרסם פוסט בפייסבוק ובו התייחס לנושא וניסה להסביר את עצמו. "זה לא היה קל", כתב. "חברי קואליציה מחויבים למשמעת קואליציונית. הם אינם אדונים לעצמם. אין בישראל כמעט חופש הצבעה, ואין חופש היעדרות. רק אתמול התחלתי לכהן כחבר בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת, לאחר שחבר אחר בקואליציה הוצא מהן כי נעדר מהצבעות במליאה".

הגולש אורי ברקת הגיב לפוסט של אוחנה וכתב: "נבחרת במקום שנבחרת ברשימה, בזכות זה שאתה מייצג את הקהילה הלהט"בית בליכוד. זה הכרטיס שלך, זה מה שנתן לך את התנופה להגיע למקום יחסית גבוה ברשימת הליכוד. זה לא אומר שזה הדבר היחיד שאתה צריך או יודע לעסוק בו, אבל בסוף זה מה שהכניס אותך לכנסת. וטוב שכך. להיעדר, כן, גם אם בהסכמה ובאופן מסודר, מהצבעות שהן קריטיות ומהותיות בנושא הקהילה שהכניסה אותך לכנסת זה לא פחות מבגידה באמון שלהם. לא הכניסו אותך כי אתה רב, או ביטחוניסט או מומחה לכלכלה. הכניסו אותך כי אתה מייצג קהילה שנואשת שייצגו אותה סוף סוף בכבוד הראוי לה. ואתה פשוט התחמקת, בתירוץ של 'אני חייב כי זה החוקים', מהזדמנות נדירה לעזור להם".

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully