וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסקת האש בסוריה: פוטין בסבב שיחות עם מנהיגי האזור

24.2.2016 / 20:28

נשיא רוסיה שוחח עם אסד, רוחאני, סלמן מלך סעודיה וגם עם ראש הממשלה נתניהו. זאת לקראת יישומו ביום שישי של ההסכם שהושג עם ארה"ב. "הלחימה בדאעש ובג'בהת א-נוסרה תימשך"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, אביב אירגז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך היום (רביעי) סבב שיחות עם מנהיגים במזרח התיכון לקראת יישומה של הפסקת אש בסוריה, שאמורה להתחיל בצהריי יום שישי הקרוב. פוטין דיבר עם הנשיא בשאר אסד שהבטיח כי משטרו מוכן לפעול למען הצלחתה של הפסקת האש.

לפי הקרמלין, שני בעלי הברית הדגישו את החשיבות בלחימה "הבלתי מתפשרת" בארגונים דוגמת "המדינה האסלאמית" (דאעש), ג'בהת א-נוסרה וקבוצות מזוינות אחרות "שנכללו ברשימה של מועצת הביטחון של האו"ם". בהודעה מטעם לשכת הנשיאות בדמשק לא הוזכרה ההחלטה של מועצת הביטחון.

פרט לאסד, פוטין שוחח גם נשיא איראן חסן רוחאני וגם עם סלמאן מלך ערב הסעודית, שתי היריבות המצויות במשבר עמוק בעקבות תמיכתן בצדדים השונים בסכסוכים ברחבי המזרח התיכון. פוטין ורוחאני סיכמו על הצורך בהגעה לפתרון פוליטי למשבר בסוריה, ואילו בשיחה עם המלך הסעודי הוא פירט בפניו את פרטי ההסכם שהושג בין מוסקבה לוושינגטון.

לפי הקרמלין, בשיחה נפרדת שוחח נשיא רוסיה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על המצב באזור. לא נמסרו פרטים נוספים, אך בין מוסקבה לירושלים מתקיים תיאום צבאי קרוב מאז החל חיל האוויר של רוסיה לפעול בסוריה בסוף ספטמבר אשתקד.

לקריאה נוספת בנושא
בלי הרבה תקווה בהצלחתה, אסד והמורדים קיבלו את הפסקת האש
אחרי הסכם הפסקת האש: אסד הכריז על בחירות לפרלמנט

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בדיון של מועצת הביטחון של רוסיה, 24 בפברואר 2016. רויטרס
סבב שיחות. פוטין בכינוס של מועצת הביטחון של רוסיה, היום/רויטרס

בינתיים, גוף האופוזיציה העיקרי עדיין לא החליט מה ההודעה שימסור ביום שישי בשעה 12:00, אז הצדדים אמורים להודיע אם הם מתכוונים לכבד את הפסקת האש. מוחמד עלוש, ראש המשלחת של הוועד העליון למשא ומתן, התלונן על כך שבמהלך השיחות בין המעצמות, הן לא התייעצו בסורים ובצורכיהם.

"האם כל התוספות והבקשות שהעלו הסורים נלקחו בחשבון?", שאל בריאיון עם ערוץ הטלוויזיה "אוריינט" התומך באופוזיציה הסורית. "איך רוסיה יכולה להציע ערבויות בזמן שהיא חלק מהבעיה?". המורדים חוששים שכוחות המשטר המגובים בידי רוסיה מהאוויר ימשיכו לתקוף אותם בתירוץ שהם פוגעים ביעדים של ג'בהת א-נוסרה. הארגון המזוהה עם אל-קאעדה משתף פעולה עם כמה קבוצות המיוצגות בוועד העליון למשא ומתן, שמושבו בערב הסעודית, כך שיהיה זה בלתי-אפשרי להבחין באזורים מסוימים באילו ארגונים מדובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מבקר לוחמים בכוחות המיוחדים של צבא טורקיה, 16 בפברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"נפקח מקרוב על הפסקת האש". ארדואן מבקר לוחמים בכוחות המיוחדים/צילום מסך, טוויטר

גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השמיע ספקות לגבי הפסקת האש. לדבריו, כוחות המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) לא צריכים להיכלל בהסכם מאחר שהם "טרוריסטים כמו דאעש וג'בהת א-נוסרה". בתקופה האחרונה הגבירה אנקרה את הביקורת שלה כלפי מדינות המערב המשתפות פעולה עם הכורדים, במיוחד כלפי ארצות הברית.

בדברים שנשא בפני כתבים באנקרה, בירך את הפסקת האש כ"צעד חיובי בעיקרון" ואמר: "אנחנו תומכים בהפסקת אש שתסייע לאחינו בסוריה לנשום". עם זאת, הוא הזהיר כי טורקיה "תהיה בכוננות" במקרה של איום על הביטחון הלאומי שלה וכי היא תפקח מקרוב על תהליך הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully