וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו פנה לברלוסקוני כדי שיסייע לו ליצור קשר עם אובמה"

אתר ההדלפות "ויקיליקס" פרסם תשדורת שיירט ה-NSA ולפיה ב-2010 ביקש ראש הממשלה מעמיתו האיטלקי עזרה בפתרון המשבר עם ארה"ב ברקע בניית מאות יחידות דיור במזרח י-ם. "נקודת השפל ביחסים בין המדינות"

ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ב-2010 לראש ממשלת איטליה דאז סילביו ברלוסקוני כדי שיסייע לו להפיג את המתיחות עם ארצות הברית - כך עולה מתשדורת של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), שאותה פרסם הלילה (שלישי) אתר ההדלפות ויקיליקס. מיירוט השיחה בין השניים עולה כי נתניהו ביקש את עזרתו של עמיתו ברומא בשל חוסר התקשורת בינו לבין נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ברלוסקוני, כך הכתב, הסכים להירתם למאמץ.

השיחה בין שני ראשי הממשלות התקיימה ב-13 במרץ ברקע משבר שפרץ בין ירושלים לוושינגטון סביב בניית 1,600 יחידות דיור במזרח הבירה. הממשל האמריקני גינה בחריפות את ההחלטה, שפורסמה בזמן שסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביקר באזור.

לפי השיחה שיורטה, נתניהו התעקש שבניית יחידות הדיור לא שונה מהמדיניות שנקטה ישראל עוד מימיה של ראש הממשלה גולדה מאיר. הוא האשים גורם בממשלה בטיפול לקוי בנושא, כשהפגין "חוסר רגישות פוליטית". ראש הממשלה טען כי המטרה עתה היא למנוע מהפלסטינים לנצל את המשבר כדי לעצור את המשא ומתן או כדי לקדם תביעות לא-מציאותיות שעלולות להביא לקריסת השיחות.

לפי התשדורת, גורמים ישראליים סברו כי המשבר שפרץ לא נגע רק לבניית מאות יחידות הדיור, אלא סימל את נקודת השפל ביחסים בין שתי המדינות.

עוד בנושא יחסי חוץ
בדרך לבית הלבן עוצרים בישראל: בכירי הממשל חושבים על היום שאחרי אובמה
נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני ברומא, יוני 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקש את עזרתו. נתניהו וברלוסקוני, 2010/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully