וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בחוק ההשעיה מתחדש בוועדת החוקה: 5 דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

23.2.2016 / 7:30

הכנסת מציינת לראשונה בהיסטוריה את יום זכויות הקהילה הגאה, נשיא קניה מגיע לביקור ממלכתי בישראל, חוק ההשעיה חוזר לראש סדר היום ועוד שלושה דברים שאתם חייבים לדעת הבוקר

נשיא קניה מגיע לביקור ממלכתי בישראל

נשיא קניה אוהורו קניאטה – בית הדין הבינלאומי הפלילי, האג – אוקטובר 2014. AP
מגיע לביקור בישראל. נשיא קניה, אוהורו קניטאה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום (שלישי) יבקר נשיא קניה, אוהורו קניטאה, בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין. קניטאה יתקבל בטקס ממלכתי בבית הנשיא שבירושלים שבו יושמעו המנוני שתי המדינות בנוכחות משמר הכבוד של צה"ל וכן יישאו שני הנשיאים הצהרות. בסיום הטקס יוחלפו מתנות. קניטאה יקיים פגישת עבודה עם ריבלין בעניין שיתוף פעולה בין המדינות ולאחר מכן הוא ייפגש לפגישת עבודה עם נתניהו.

יחודש הדיון ב"חוק ההשעיה"

נתניהו על הסערה שעוררו דברי הרמטכ"ל: "ויכוח סרק, אמר את המובן מאליו". רוני כנפו
יוזם הצעת החוק להשעיית חברי כנסת. ראש הממשלה, בנימין נתניהו/רוני כנפו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בנוסח החוק להשעיית חברי כנסת. זאת, לאחר שהדיון בעניין שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר בוטל. החוק, שזכה לכינוי "חוק ההשעיה" יאפשר להדיח ח"כ ברוב של 90 חברי כנסת. הנסיבות שבגינן ניתן יהיה להדיח ח"כ הן שלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. על פי התיקון לחוק, ניתן יהיה להדיח ח"כ גם על בסיס התבטאויות בלבד ולא רק עקב מעשים. ההצעה הועלתה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עקב פגישתם של חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מהרשימה המשותפת עם משפחות מחבלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת

זוג נשים מחזיקות ידיים במצעד הגאווה בתל אביב, 2007. GettyImages
במסגרת האירוע, שיתקיים לראשונה בכנסת, ידונו הוועדות השונות בנושאים הנוגעים לקהילת הלהט"ב/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום, לראשונה בהיסטוריה, יציינו בכנסת את יום זכויות הקהילה הגאה. מדובר באירוע שמתקיים ביוזמת יושבות ראש השדולה הגאה בכנסת, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) וח"כ מיכל רוזין (מרצ) ובשיתוף האגודה למען הלהט"ב בישראל. בחגיגות ישתתפו נציגי ארגוני זכויות הקהילה, משפחות חד-מיניות ובני נוער. כמו כן, במסגרת יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת, ידונו הוועדות השונות בנושאים שונים הנוגעים לקהילה כמו זכויות טרנסג'נדרים, להט"ב בצה"ל ובמערכת החינוך ומעמד זוגות חד-מיניים.

16 שנים למותה של עפרה חזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקנית מחליפה בהצגות למקום השני באירוויזיון. חזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 16 שנים למותה של הזמרת והשחקנית עפרה חזה. חזה, שנולדה בתל אביב, החלה את הקריירה המוזיקלית והתיאטרלית שלה בגיל 13. תחילה, שימשה חזה בעיקר שחקנית מחליפה בהצגות ואולם לאחר כמה שנים החלה לתפוס תאוצה, הן כזמרת והן כשחקנית. בשנות ה-80 הפכה חזה לאחת הזמרות המצליחות בישראל עם להיטי ענק כמו "שיר הפרחה", "גשם", "תפילה" ו"סימנים של אוהבים". היא גם השתתפה בכמה סרטים מצליחים, בהם "שלאגר" ו"נערת הפרברים". בשנת 1983 השתתפה באירוויזיון והגיעה למקום השני. עפרה חזה זכורה גם הודות ל"מאבק" המתוקשר שלה עם הזמרת ירדנה ארזי. בשנת 2000 הלכה עופרה חזה לעולמה בשל סיבוך של מחלת האיידס, והיא בת 42 בלבד.

78 שנים לנמל תל אביב

נמל תל אביב. ראובן קסטרו
הנמל הראשון בעיר העברית הראשונה/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 78 שנים, בשנת 1938, נפתח באופן רשמי נמל תל אביב, הנמל העברי הראשון בעיר העברית הראשונה. את הנמל הוחלט לבנות לאחר המרד הערבי הגדול באפריל 1936, שבמסגרתו הוכרזה שביתה בנמל יפו, וענף הפרדסנות שהתבסס בעיקר על ייצוא סחורות עמד בפני סכנה. בנובמבר 1965 הופסקה פעילותו של נמל תל אביב בעקבות פתיחתו של נמל אשדוד והיום אזור המעגן של הנמל משמש מתחם בילויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully