וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל למשפחות שכולות: יש הבדל בין השכול שלנו לזה של משפחות מחבלים

23.2.2016 / 0:20

רוני אלשיך התייחס במרומז לסערה שעוררה ההשוואה שערך שדרן הרדיו רזי ברקאי בין הרגש של המשפחות השכולות לזה של משפחות המחבלים. "אנו בחרנו לקדש את החיים, הם את המוות", אמר בכנס של ארגון "יד לבנים"

עריכה: טל רזניק

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס אמש (שני) במרומז לסערה שעוררה ההשוואה שעשה שדרן הרדיו רזי ברקאי, בין הרגשות של משפחות שכולות לבין רגשות של משפחות מחבלים.

"אי אפשר שלא לחוש את ההבדל בין השכול שאנו מלווים ופוגשים במבט שלכם ובין זה אשר אנו פוגשים בשנים האחרונות באינטנסיביות בעיני חלק משכנינו", אמר אלשיך בנאום שנשא בפני אלפי משפחות שכולות בכנס של ארגון "יד לבנים" במלון "ליאונרדו" באילת. "דומה שבעוד אנו בחרנו לקדש את החיים לתת להם משמעות להרים על נס את התרומה של הקורבנות לחברה הישראלית את המורשת שהם השאירו לנו לנצח - אויבינו בחרו לקדש את המוות".

עוד בוואלה! NEWS:
בהוראת הרמטכ"ל: לוחמים יצאו עם נשקם לחופשה בביתם
תיעוד: נהג דהר נגד התנועה, ניסה לעקוף - והיכה נהג אחר
חיסול בלוד: צעיר בן 19 נורה למוות לעיני עוברי אורח במרכז העיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנו בחרנו לקדש את החיים". אלשיך/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים אמר ברקאי במהלך ריאיון שערך בתכניתו "מה בוער" בגלי צה"ל עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי "מבחינת הרגשות של אמהות שכולות, אני חושב שאין הבדל".

דבריו עוררו סערה רבה, וביום שלאחר שידור הריאיון והאמירה השנויה במחלוקת עלה לשידור בתכניתו שמחה גולדין, אביו של סרן הדר גולדין, שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן", והתעמת עמו. "רזי ברקאי אני מקווה שישנת טוב הלילה. תתנצל על מה שאמרת, השווית ביני לבין משפחות של רוצחים טרוריסטים ואנחנו נאבקים כדי להוכיח שיש הבדל בנינו לבין אויבינו", אמר גולדין לברקאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רזי ברקאי. ראובן קסטרו
עורר סערה. ברקאי/ראובן קסטרו

מלבד משפחת גולדין, גם משפחתו של אורון שנהרג במבצע זעמה על השדרן. במקביל, פנתה תנועת "ישראל שלי" למפקד גלי צה"ל, ירון דקל בדרישה להשעות את ברקאי. "גלי צה"ל מתיימרת להיות 'הבית של החיילים'. האם השוואות ציניות כאלה על ידי השדרן הבכיר של התחנה מבטאות את רוח התחנה? השוואה זו חוטאת לאמת, פוגעת במשפחות שכולות בכלל ובמשפחות שאול וגולדין בפרט ופוגעות בכלל הציבור הישראלי", נטען במכתב שהעתק ממנו נשלח לשר הביטחון משה יעלון.

לאחר כמה ימים התייחס ברקאי בשידור לסערה שעוררו דבריו. "אני מחבק את המשפחות השכולות, אבל אני לא יכול לעשות שקר לעצמי ולומר שחזרתי בי מדבריי", אמר בפתח תוכניתו. "מי שלוקח את זה שאני משווה בין משפחות שכולות למחבלים, עושה את זה על אחריותו בלבד".

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully