וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "לא תהיה התנגדות בקבינט להגדלת מכסת הפועלים הפלסטינים"

22.2.2016 / 19:45

הגורם הבכיר העריך בשיחה עם וואלה! NEWS כי סוגיית תוספת אישורי העבודה עבור עובדים מהגדה תובא לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני בתקופה הקרובה. "העבודה בישראל היא גורם מרסן וחיובי", אמר

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

(הפועלים הפלסטינים שעובדים בישראל משוועים לעבודה)

לא צפויה להיות התנגדות בקבינט לתוספת של אישורי עבודה בישראל עבור פועלים פלסטינים – כך העריך היום (שני) גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריו של הגורם, "לא מדובר באינתיפאדה. למרות שיש פיגועים ההיקף ירד וכך גם ההסתה. העבודה בישראל היא גורם מרסן וחיובי". ההחלטה בנושא הגדלת המכסות אמורה לבוא לאישור הקבינט בתקופה הקרובה.

כיום נכנסים מדי יום לעבודה בישראל 84 אלף פועלים פלסטינים – 58 אלף מהם בתוך תחומי הקו הירוק ו-26 אלף בהתנחלויות. למעט מקרה חריג אחד, שבו בעל אישור עבודה ביצע פיגוע, לא נרשמה אף מעורבות של פועל פלסטיני בפעילות טרור. במהלך החודשים האחרונים עלתה פעמים רבות בדיונים במערכת הביטחון האפשרות לאשר את כניסתם של אלפי פועלים נוספים לעבודה בישראל. זאת, דווקא מתוך התפיסה כי הדבר יביא לרגיעה של התושבים בגדה ויעקר את המוטיבציה מצדם להוציא לפועל פיגועים.

עם זאת, לפני כחודשיים, במסגרת הניסיונות להטיל סנקציות על מחבלים ומשפחותיהם, הוחלט כי בנוסף להריסות הבתים ישללו אישורי עבודה לכלל המשפחה המורחבת ממנה יצא המפגע וישללו אישורי עבודה לחמולה שאליה הוא משתייך.

אינתיפאדת הבודדים - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הפיגוע ב"רמי לוי" בשערי בנימין: נעצר חשוד שלישי במעורבות באירוע
מאות מחו מול ישיבת הממשלה: לגרש משפחות מחבלים ולבנות בשטחים
שלושה ניסיונות פיגוע סוכלו בגדה; פלסטיני בן 16 חוסל

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016. רויטרס
מנסים להרגיע את השטח. פועלים פלסטינים באזור התעשייה באריאל/רויטרס

לפני כשבועיים התייחס הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לחשיבות שיש, לתפיסתו, בשמירה על מרקם חיים תקין לפלסטינים תושבי הגדה. "צריך לעשות הפרדה בין טרור לאוכלוסייה. אני לא מדבר על אירוע נקודתי אלא כתפיסה", אמר איזנקוט בכנס צה"ל והחברה הישראלית שנערך במרכז הבינתחומי הרצליה.

הרמטכ"ל אף ציין כי ההנהגה הפלסטינית אמנם מסיתה אך היא אינה מכוונת את הרחוב לטרור. "80% מהטרור מתקיים ביהודה ושומרון מול כוחות ביטחון", אמר הרמטכ"ל והוסיף, "עשינו ניסיון להבין מי הסכינאי? מי המתאבד? שאלנו גם מי אינו הסכינאי. 95% מהסכינאים הם צעירים וצעירות שלוקחים החלטה".

האינטרס - לשמור על התיאום הביטחוני

בדברים שנשא כמה שבועות לפני כן, התייחס הרמטכ"ל בהקשר זה גם לתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. "יש אינטרס ישראלי מרסן כמו האינטרס לשמור על התיאום הביטחוני עם הפלסטינים כאינטרס מסוים", אמר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי במוזיאון ארץ ישראל. "כשמסתכלים אחורה 16-15 שנים, רואים שבכל שנה היו הרוגים ופצועים. אם בעבר היה נהוג לומר שצבא נמצא בשני מצבים או בהתכוננות למלחמה או מלחמה, הרי שהמציאות החדשה אינה כזאת. הרעיון הוא למנוע התעצמות של אויבים, לפעול להחלשת אויבים ויריבים ולעשות את זה באופן שלא יביא להסלמה רחבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully