וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה תקפו את תכנית בנט: "לאיזו ירושלים בדיוק הוא מתכוון?"

22.2.2016 / 16:50

חברי כנסת מהמחנה הציוני ביקרו בחריפות את הכרזתו של שר החינוך כי שנת הלימודים הבאה בבתי הספר תוגדר "שנת ירושלים המאוחדת". "על פי התורה העם היהודי עמד יחד לראשונה לא בירושלים אלא בהר סיני", כתבה בעוקצנות ח"כ שפיר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

באופוזיציה תקפו היום (שני) בחריפות את הכרזתו של יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, כי שנת הלימודים הבאה בבתי הספר תוגדר "שנת ירושלים המאוחדת". "שמענו את בנט שהתעורר עם צורך בכותרת ומכריז על שנת אחדות ירושלים", אמר יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בפתח סיעת המחנה הציוני בכנסת. "כולנו אוהבים את ירושלים. אבל לאיזו ירושלים מכוון בנט? ירושלים יהודית ובטוחה או ירושלים שיש בה 350 אלף פלסטינים עם זהות לא מוגדרת ב-28 כפרים? עיר דוד או שועפאט? נחלאות או עיסאוויה? המחבל בשבוע שעבר יצא מכפר עקב, כפר שעוטף את ירושלים ומעולם לא היה חלק ממנה".

"רוב תושבי ישראל מבינים את מה שבנט לא מבין", הוסיף הרצוג, "שכדי לשמור את ירושלים שלנו צריך להיפרד. אני אוהב את ישראל, סיעת המחנה הציוני אוהבת את ישראל. נילחם שהיא תישאר עיר הבירה של ישראל. כואב לי שאנחנו מאבדים את ירושלים בגלל הססמאות של בנט וחבריו".

עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני הפשע בבירה מתכוננים: "אדריכל" סחיטת הבנק למסחר משתחרר
"שבוע האפרטהייד הישראלי": כרזות בלונדון, הרצאות באוניברסיטאות
פרקליט החשודה ברצח אחותה: "מי שעשה המעשה המטורף - שישלם המחיר"

בוז'י הרצוג נואם במליאת הכנסת הערב 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"מאבדים את ירושלים בגלל הססמאות של בנט". הרצוג/נועם מושקוביץ

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי בכנסת פירט בנט מה תכלול תכניתו. "לקראת 50 שנה לשחרור ירושלים אנו נקדיש את שנת הלימודים הבאה לעיר הבירה המאוחדת שלנו", אמר בפתח דבריו. "בשנה הזאת תלמידים יבקרו בעיר ויסיירו באתריה השונים ובהם: העיר העתיקה, כנסת ישראל, בית המשפט העליון, אתרי גבורה והנצחה ועוד. נשלב בתכנית הלימודים תכנים על ירושלים, נכפיל את מספר התלמידים במסע ישראלי מ-12 אלף תלמידים בשנה שעברה ל-21 אלף".

"רבותיי", הכריז, "ההיסטוריה שלנו התחילה מירושלים, מהר מוריה בעקידת יצחק, דרך הממלכה המאוחדת של דוד המלך. המשימה שלנו היא לגדל דור חדש של אוהבי ירושלים במדינת ישראל. ילדים שיתרגשו להלך ברחובותיה של ירושלים, שיחושו מחויבים לה, שיתמלאו גאווה, שיחושו חוליה בשרשרת הדורות היהודית שמעולם לא הפסיקה להתפלל 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב'".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"ההיסטוריה שלנו התחילה מירושלים". בנט/נועם מושקוביץ

חברת מפלגתו של הרצוג, ח"כ סתיו שפיר, ביקרה גם היא את התכנית שעליה הכריז השר בנט, וכתבה בעוקצנות בחשבון הטוויטר שלה בנוגע לאמירתו של בנט כי "ההיסטוריה של העם היהודי התחילה מירושלים": "בנט החליט לשכתב את התורה לצרכיו הפוליטיים. לידיעתו: על פי התורה העם היהודי עמד יחד לראשונה לא בירושלים אלא בהר סיני".

יו"ר סיעת המחנה הציוני בכנסת, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה: "אני רוצה לספר לך, שר החינוך - הייתי הבוקר בכותל המערבי, לא זוכרת מתי הוא נראה לי כל כך ריק ובודד. עם הנצח אולי לא מפחד מדרך ארוכה, אבל הוא מאוד מפחד להגיע לירושלים כי המצב הביטחוני בה כל כך רע, כי ראש הממשלה ושרי הממשלה שלו, מעדיפים להתעסק בקזינו, בהדחה ובהסתה – הכול רק לא בלמצוא פתרון למצב הביטחוני ולמה שאנחנו עדיין קוראות בשם המוזר והזמני 'גל טרור'. בשבוע שעבר הייתי בבריסל, מדהים לראות מקרוב את הנזק שנתניהו עושה לנו שם, במדינות החשובות לנו ביותר. את נתניהו צריך להחליף כמה שיותר מהר, לפני שהנזק שלו הופך לבלתי הפיך".

בתגובה לדברים שאמרו חברי הכנסת מהמחנה הציוני נמסר מהבית היהודי: "דרך ארוכה עברה מפלגת העבודה מאז יצחק רבין ששחרר את ירושלים ונלחם לאחדותה, ועד סתיו שפיר והרצוג שמנסים לחלק אותה, מספרים שמולדתנו במצרים ותוקפים את שר החינוך שמחנך לאהבת ירושלים במערכת החינוך. הולך ופוחת הדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully