וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגשים חלום: השיל 90 ק"ג - וירוץ במרתון תל אביב

ערן כהן שקל 161 קילוגרמים כשעבר ניתוח שרוול לפני כשנתיים וחצי. כיום, במשקל של 77 קילוגרמים בלבד, הוא מתאמן לקראת מרתון תל אביב שייערך השבוע, שם ירוץ חצי מרתון. "זה היה תהליך של שנים, היום אני חש תחושת ניצחון"

ערן כהן לפני ואחרי ניתוח שרוול קיבה. באדיבות המצולמים
"עכשיו נוח לי עם עצמי". כהן לפני ואחרי/באדיבות המצולמים

לפני שנתיים וחצי שקל ערן כהן 161 קילוגרמים, אבל היום, במשקל של 77 קילוגרמים בלבד, הוא מתאמן באינטנסיביות למרתון תל אביב שיתקיים ביום שישי הקרוב, ובו יגשים חלום שהוא נושא איתו מנעוריו – לרוץ חצי מרתון. עבור כהן בן ה-54, הדרך כללה הרבה יותר מאימונים: לאחר שסבל במשך שנים רבות מהשמנה הוא החליט לחשב מסלול מחדש, ולעבור ניתוח שרוול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כהן שם לעצמו מטרה: אותו אדם ששקל 161 קילוגרמים ירוץ, ויהי מה.

"עוד לפני הניתוח רציתי לרוץ אבל פשוט לא יכולתי. ב-161 קילוגרמים המקסימום היה צעידה, וגם זה בקושי", סיפר כהן. בנעוריו, כקיבוצניק משדות ים, הוא הרבה לרוץ – אבל כבעל נטייה גנטית להשמנה, עד שסיים את שירותו הצבאי היה משקלו גבוה כל כך שהריצה הפכה לבלתי אפשרית. "תמיד הייתי עבה, אבל לא בממדים שאליהם הגעתי אחרי הצבא", סיפר. "בגלל אופי השירות וארוחות לילה, אחרי השחרור המשכתי ככה והגעתי ליותר ממאה קילוגרמים. כל הזמן חיפשתי אוכל".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות ליוו את הילי סובול למנוחות; אמה: "שומעת את צחוקך ונזכרת באובדן"
הפיגוע ב"רמי לוי" בשערי בנימין: נעצר חשוד שלישי במעורבות באירוע
"הספר הירוק": הוראות משרד הבריאות לשימוש בקנאביס רפואי

ערן כהן, לפני ניתוח שרוול קיבה. באדיבות המצולמים
כהן, לפני הניתוח/באדיבות המצולמים

במהלך השנים ניסה כהן דיאטות שונות, שבמסגרתן העלה והוריד כ-300 קילוגרמים, עד שהחליט לעבור ניתוח שרוול. ההחלטה לא התקבלה בקלות: "זה היה תהליך של חמש שנים, שעברתי עם עצמי, עד שהבנתי שלבד אני לא אצליח להוריד את המשקל העודף", אמר כהן. "רק אחרי שהפנמתי את העובדה הזאת והתייעצתי עם רופאים, הבנתי שניתוח יפתור את העניין. כולם תמכו בי, המשפחה והחברים, ועדיין לקח לי שנה לקבל את ההחלטה".

בספטמבר 2013 עבר כהן את התהליך, שבעקבותיו חש לדבריו הקלה מידית. לדבריו, "היה לי מאוד קשה לגשת לניתוח, אבל ברגע שהתעוררתי מההרדמה התחושה הייתה מעולה, ובכל יום שעבר המצב היה טוב יותר. ההחלמה הייתה מהירה מאוד".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"לאנשים שמנים יש דימוי מאוד שלילי בחברה שלנו"

"מי שלא סובל מהשמנה לא יכול להבין את הבעיה. נוטים לחשוב ששמנים לא מוצלחים, לא מוכשרים ומוותרים לעצמם, אבל אנשים לא מבינים שזה קשה מאוד כשאתה כבד ורעב כל הזמן"

עם קביעת מועד הניתוח, הציב לעצמו כהן יעדים. בינואר 2014 הוא חזר לרוץ, ושם לו למטרה לרוץ חמישה קילומטרים במרתון 2014, עשרה קילומטרים ב-2015 – וחצי מרתון, 21 קילומטרים, במרתון 2016, יעד שאותו הוא צפוי להשיג השבוע.

"מי שלא סובל מהשמנה לא יכול להבין את הבעיה", הסביר כהן. "לאנשים שמנים יש דימוי מאוד שלילי בחברה שלנו. נוטים לחשוב שהם לא מוצלחים, לא מוכשרים ומוותרים לעצמם, אבל אנשים לא מבינים שזה קשה מאוד כשאתה כבד ורעב כל הזמן. זה לא כמו הפסקת עישון, שם יש כמה ימים קשים. זה מאבק יומיומי".

ערן כהן, לפני ניתוח שרוול קיבה. באדיבות המצולמים
כהן במרתון הראשון אחרי הניתוח/באדיבות המצולמים

לדברי כהן, "היום, אחרי הניתוח והשגת היעדים, אני חש תחושת ניצחון. פגשתי מציאות חדשה, שבה אני משמעותית פחות רעב, אני נכנס למידות מכנסיים שלא דמיינתי וחשוב יותר – נוח לי עם עצמי, וזה משפר את כל ההרגשה".

"השרוול שומר על המטופל כל עוד הוא שומר עליו"

לדברי ד"ר אילנית מלר, מומחית כירורגיה כללית ובריאטריה (השמנת יתר) בבית החולים בילינסון, ניתוחי שרוול הם ניתוחים שכיחים מאוד בישראל וארצות הברית. "בישראל מבוצעים כעשרת אלפים ניתוחים כאלו מידי שנה", הסבירה. "מדובר בניתוח פשוט טכנית, שעוזר לאנשים כמו ערן לרדת במשקל, ולאזן גם בעיות רפואיות שהן נגזרת של ההשמנה".

"מיד אחרי הניתוח מרגישים את השיפור", סיפרה מלר, "בעיות נשימה בשינה נעלמות, הסוכר מתאזן וחשים שינויים דרמטיים לטובה מבחינה בריאותית. אנו נוטים לומר שאנשים שמחליפים התמכרות אחת באחרת, כמו אוכל בספורט, יראו תוצאות טובות לאורך זמן, אם לא מוותרים וממנפים את הניתוח בשילוב אורח חיים בריא. השרוול שומר על המטופל כל עוד הוא שומר עליו".

ערן כהן, אחרי ניתוח שרוול קיבה. באדיבות המצולמים
"זה לא כמו הפסקת עישון, שם יש כמה ימים קשים. זה מאבק יומיומי". כהן/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully