וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית: מוכנים להפסקת אש – אם רוסיה תפסיק לתקוף

גורם המעורה בפרטי השיחות בז'נבה מסר כי ההצעה להפסקת הלחימה לשבועיים-שלושה זוכה לתמיכת כל ארגוני המורדים מלבד דאעש. אתמול עבר תאריך היעד להפסקת אש, ומועצת הביטחון של האו"ם הפילה הצעה רוסית למניעת מעורבות טורקית בלחימה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תקיפות רוסיות בצפון סוריה, השבוע)

גורם בכיר באופוזיציה הסורית מסר היום (שבת) כי ארגוני המורדים הסכימו להפסקת אש שתיארך בין שבועיים לשלושה, בתנאי שרוסיה תחדל מהתקיפות האוויריות בשטח המדינה. הגורם, המעורה בפרטי המגעים לסיום המשבר בשיחות בז'נבה, הוסיף כי ניתן יהיה להאריך את הפסקת האש, שזוכה לתמיכת כל הארגונים מלבד "המדינה האסלאמית" (דאעש).

תאריך היעד להפסקת האש בלחימה בסוריה, על פי ההסכם שנחתם בידי 20 המדינות החברות ב"קבוצת התמיכה הבינלאומית לסוריה" בשבוע שעבר במינכן, עבר אתמול. ההסכם, שדורש הפסקה כמעט מוחלטת של הלחימה, מלבד הלחימה נגד דאעש וארגוני טרור נוספים, נחשב לפריצת דרך במאמצים לסיום המשבר. אולם המאמצים בשטח במהלך השבוע כשלו, על רקע הפעילות הרוסית והדיווחים על הכנות מצד טורקיה וערב הסעודית לפלישה קרקעית.

עוד בוואלה! NEWS:
"הגורים של החליפות": כך נהרגו לפחות 89 ילדים בשורות דאעש
הערכות בישראל: כ-7,000 לוחמי חיזבאללה נמצאים על אדמת סוריה
רוסיה מזהירה את אסד: כיבוש סוריה מחדש יוביל ל"השלכות חמורות"

הריסות מהפצצות בחאלב, סוריה, 14 בפברואר 2016. רויטרס
"רוסיה ממשיכה במדיניות הסיוע לצבא סוריה". הריסות בעיר חאלב מהפצצות רוסיות, השבוע/רויטרס

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הבהיר היום כי מוסקבה תמשיך לסייע למשטרו של בשאר אסד להילחם נגד "הטרוריסטים" בסוריה, וקרא למדינות המערב ולטורקיה להפסיק את מתקפותיהן במדינה. "רוסיה ממשיכה במדיניות הסיוע לצבא סוריה, בהתגוננותו נגד הטרוריסטים", אמר פסקוב במסיבת עיתונאים במוסקבה.

פסקוב הוסיף כי הממשל הרוסי מאוכזב מדחיית ההצעה להפסקת פעילותה של טורקיה בסוריה. אתמול דרשה רוסיה ממועצת הביטחון של האו"ם לאמץ החלטה שתתמוך ב"כיבוד ריבונותה של סוריה" ובנטישת כל "הניסיונות או התכניות להתערבות קרקעית זרה". ההצעה הרוסית מיהרה להיתקל בהתנגדות ברורה מצד ארצות הברית, צרפת ובריטניה, בעלות זכות וטו במועצה.

"במקום לנסות ולהסיח את דעתו של העולם עם ההחלטה שהם הגישו, זה יהיה מעולה אם רוסיה פשוט תיישם את ההחלטה שהיא כבר הסכימה לה", טענה שגרירת ארצות הברית לאו"ם סמנתה פאוור, בהתייחסות להחלטת מועצת הביטחון מחודש דצמבר האחרון שבמסגרתה אומצה מפת דרכים לתהליך השלום הסורי.

שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור במהלך ועידת איפא"ק, 02 במרץ 2015. רויטרס
"זה יהיה מעולה אם רוסיה פשוט תיישם את ההחלטה שהיא כבר הסכימה לה". פאוור/רויטרס

טיוטת ההצעה הרוסית שנפלה דרשה מ-15 המדינות החברות במועצה לבטא "דאגה חמורה מהדיווחים על התעצמות צבאית ופעולות הכנה לקראת מעורבות קרקעית זרה בשטח הרפובליקה הערבית של סוריה". כמו כן, ההחלטה דורשת מהקהילה הבינלאומית "להימנע מרטוריקה פרובוקטיבית והצהרות מתסיסות שמעודדות אלימות והתערבות נוספת בענייניה הפנימיים של סוריה".

ההתקדמות הממשית היחידה בשבוע האחרון הגיעה בדמות העברת סיוע הומניטרי לשבעה אזורים נצורים ברחבי המדינה. גורם סיוע מערבי סיפר לעיתון הבריטי "גרדיאן" כי "הגישה ההומניטרית השתפרה השבוע, אולם זה חייב להפוך לשגרה". כמו כן, הצנחת סיוע באזורים שנצורים על ידי דאעש, כמו דיר א-זור, צפויה להתחיל בשבוע הקרוב.

"אנחנו צריכים שיחות אמיתיות על שלום, לא רק שיחות על שיחות", טען שליח האו"ם סטפן די מיסטורה בריאיון לעיתון השבדי "סבנסקה דאגבלאדט". לדבריו, "עכשיו האמריקנים והרוסים חייבים לשבת ולהסכים על תכנית קונקרטית להפסקת האיבה עד לאמצע השבוע הבא. הכדור במגרש שלהם". אלא ששיחות השלום שהיו אמורות להתחדש בשבוע הבא בז'נבה נדחו לפי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully