וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיימינג בחסות הרבנים: הוטל חרם על ד"ר לפיזיקה שמסרב לתת גט לאשתו

19.2.2016 / 16:40

בית הדין הרבני הגדול בירושלים הטיל השבוע נידוי חברתי על ד"ר עודד גז, לשעבר מרצה באוניברסיטת בר אילן, על סירובו לתת גט בארבע השנים האחרונות - חרף פסיקת הדיינים. לפיכך, התירו לפרסם את תמונתו ופרטי החרם ברשתות החברתיות "עד שיחזור בו וייתן גט כריתות לאשתו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין "לארחו ולהאכילו ולהשקותו". ד"ר גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין הרבני הגדול בירושלים הטיל השבוע חרם ונידוי חברתי על ד"ר עודד גז, מרצה דתי שבעבר לימד באוניברסיטת בר אילן, בגין סירובו זה כארבע שנים לתת גט לאשתו - חרף החלטת הדיינים. בצעד חריג, הם התירו לאישה לפרסם את פסק הדין שניתן, בצירוף שמו ותמונתו, ואלו הופצו ברשתות החברתיות בניסיון להפעיל עליו לחץ. בית הדין ציין כי אם לא יסכים לגרש את האישה הוא יפעל "להחריף את הסנקציות נגד הבעל ולהגביל את זכויות בצווי הגבלה נוספים".

לפי ההחלטה שקיבלו שלושה דיינים, בהם הרב הראשי דוד לאו, בית הדין אסר על פי ההלכה "לארחו ולהאכילו ולהשקותו". בנוסף לכך קבע: "לא לבקרו בחוליו, ושלא להושיבו בבית הכנסת, וכל שכן שלא להעלותו לתורה ולשאול לאפשר לו לומר קדיש או לתת לו לעבור לפני התורה (חזן בבית כנסת), ושלא לשאול בשלומו ושלא לחלוק לו כבוד ככל, עד אשר יחזור בו מקשיות ערפו וישמע לקול מורים וייתן גט כריתות לאשתו". הם אף אסרו עליו "לשאת ולתת עמו, הן במסחר הן בכל משא ומתן של ממון", והדגיש כי הפסיקה חלה על הדיינים ציינו כי החלטתם חלה על "כל איש ואשה מישראל, וכל הנלווים אליהם".

גורם המעורה בפרטי המקרה סיפר לוואלה! NEWS כי "מדובר בתיק גירושין מורכב". לדבריו, "בשל התערבות רשויות הרווחה, קבע בית הדין שיינתן לה גט, אך הבעל גז מסרב במשך יותר משלוש שנים לתת לה אותו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"ניסיתי להפריד בין הרוצח להילי": בן הזוג של התאומה חזר בו מהודאתו
טרגדיה בדרום הר חברון: פעוט בן שנה וחצי טבע למוות בדלי מים בביתו
סקר בארה"ב: סנדרס לראשונה מוביל על קלינטון ברמה הארצית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנחס טננבאום, דוברו של הרב הראשי לאו, הסביר כי "הרב חרט על דגלו מאז כניסתו לתפקיד, לסייע לפתרון במקרי עגינות". לדבריו, "מדי שבוע נפתרים בהרכב בראשותו של הרב מקרי העגינות הקשים והמורכבים ביותר. במקרה המדובר, לאחר עיגון ממושך מצד הבעל, החליט בית הדין להשתמש בצעד זה כדי לסייע לאישה להשתחרר ממצב העגינות".

גורמים בבית הדין הוסיפו כי הרכב הדיינים שהטיל נידוי חברתי על הבעל הוא "בעל ניסיון רב במקרי עגינות, ואם הם לא הצליחו לפתור עד כה את המקרה - כנראה מדובר במקרה חריג ולא רגיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אוניבריסת בר אילן: "עודד גז - לא בבית ספרנו"

בעקבות הפרסומים ברשתות החברתיות הודיעה היום אוניברסיטת בר אילן כי ד"ר גז אינו מרצה במוסד האקדמי. "ברשתות החברתיות, ועכשיו גם באתרי חדשות, מופצת ידיעה על ד"ר עודד גז, המתעמר באשתו ומסרב לתת לה גט. בית הדין הרבני הגדול הורה לפרסם את שמו ותמונתו ולהרחיקו מכל עניין דתי. בעבר למד גז במכון הגבוה לתורה בבר אילן והועסק תקופה קצרה במחלקה לפיזיקה. לפני שנתיים הורחק גז מהמחלקה ובאחרונה הורחק גם מהמכון הגבוה לתורה. כיום אין לאוניברסיטת בר אילן שום קשר עמו", נכתב בעמוד הפייסבוק של האוניברסיטה תחת הכותרת "עודד גז - לא בבית ספרנו".

את תגובתו של ד"ר גז לא ניתן היה להשיג.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully