וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ על הפיגוע בבנימין: "מקווה שדברי הרמטכ"ל לא גרמו לסיכון חיים"

שר התחבורה התייחס לדבריו של גדי איזנקוט, שלפיהם הוא מצפה שחייל "לא ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים" ברקע הפיגוע בסניף "רמי לוי". "אסור שמחבלים ישארו בחיים, תוך סיכון חיי יהודים", כתב. חוטובלי הוסיפה: "איזנקוט מתפרץ לדלת פתוחה"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

(איזנקוט, אתמול: "לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים")

שר התחבורה ישראל כץ התייחס הערב (חמישי) לפיגוע הדקירה בבנימין וציין את דבריו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, על כך שהוא מצפה מחיילים "לא לרוקן מחסנית על ילדות עם מספריים". בפוסט שכתב בפייסבוק שלו כתב כי הוא מקווה שהתבטאות זאת לא פורשה "באופן מוטעה וגרמו להיסוס וסיכון חיים". בפיגוע נרצח צעיר בן 21 ועוד גבר בן 35 נפצע בינוני.

"לפני שעה קלה נפצעו שני ישראלים בבנימין מדקירות שני מחבלים בני 14", כתב כץ. "המחבלים נלכדו ונשארו בחיים. אני מקווה שדבריו של הרמטכ"ל, שאותו אני מעריך ומוקיר, נגד הירי האוטומטי מול קטינים, לא פורשו באופן מוטעה וגרמו להיסוס וסיכון חיים. כי לפעמים המסר גדול מהמילים. המגבלות והקודים ברורים, אבל אסור שמחבלים ישארו בחיים, תוך סיכון חיי יהודים".

איזנקוט: "לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים". יותם רונן
איזנקוט/יותם רונן

"אין לי ספק שכוונותיו של הרמטכ"ל היו טובות, הוא בוודאי הראשון שרוצה להגן על חיילי צה"ל", אמרה סגנית השר בריאון ל"שש עם" בערוץ 2. "בקהילייה הבינלאומית מאוד אוהבים להאשים את ישראל בשימוש בכוח מופרז ובהקשר הזה דבריו של הרמטכ"ל אינם משרתים את המציאות בשטח".

לדבריה, "למרות הפיגועים ראינו התנהגות למופת מצד כוחות הביטחון. הרמטכ"ל, בהקשר הזה, מתפרץ לדלת פתוחה כי במציאות, צבאינו הוא מוסרי, וכוחות הביטחון פועלים באופן מוסרי. אף אחד לא מפעיל כח מופרז ולכן המציאות שתוארה לא התרחשה מעולם. לא היה חייל צה"ל שרוקן מחסנית על ילדה בת 12.

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"דברי הרמטכ"ל לא משרתים את המציאות בשטח". חוטובלי/נועם מושקוביץ

חוטובלי הדגישה כי "הדברים הללו לא משרתים את הזירה הדיפלומטית הישראלית ולכן יש לסיייג את הדברים. אני לא נותנת עצות לרמטכ"ל. אני מכבדת את העובדה שהרמטכ"ל רצה להציג את צה"ל כצבא מוסרי, אך אני רק תמהה על העניין של הצגת הדברים כאילו לא כך הם פני הדברים.

במחנה הציוני התייחסו לדברים שאמר כץ, ואמרו כי "הדברים המקשרים בין דברי הרמטכ"ל ל'היסוס וסיכון חיים' בסיכול הפיגוע הערב הם הסתה ברורה נגד רא"ל אייזנקוט. שרי ממשלת נתניהו איבדו כל רסן, והפעם הם שמים על המוקד את מי שכולנו חבים לו תודה בכל רגע על פעולתיו בשמירה על בטחון ישראל. על נתניהו לקרוא מידית לסדר את השר כץ ולדרוש ממנו לחזור בו מהאשמות נגד הרמטכ"ל".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה לדברים ואמרה: "איזו גסות לב מדהימה צריך כדי לצאת למסע התגוללות פוליטי על הרמטכ"ל שעתיים אחרי טרגדיה נוראית במסגרתה נרצח אדם חף מפשע. הרמטכ"ל אייזנקוט אמר אתמול את המובן מאליו – שהוא לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים, ועוד לפני שסיים לדבר כבר אפשר היה לנחש שעוד רגע הוא יוקע כשמאלני על ידי מלבי השנאה ומחרחרי המוות בקואליציה. למרות תחרות עזה מצד בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב, בפרס התגובה הדוחה זוכה הפעם ובגדול השר ישראל כץ, שהביע צער על כך שמחבלים בני 14 שנתפסו לא הוצאו מיד להורג ורמז שלדברים של הרמטכ"ל יש חלק בתוצאה הקשה. בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully