וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בדרכים- למרות ההשקעה עלייה בכמות ההרוגים במגזר הערבי

אחמד אבו סוויס

18.2.2016 / 12:15

שלושת הבדואים הצעירים שנהרגו בתאונה בצומת חורה בשבוע שעבר הצטרפו לסטטיסטיקה לפיה כל הרוג שלישי בתאונות דרכים בישראל הוא מהחברה הערבית. משרד התחבורה טוען כי השקיע באופן בפיתוח תשתיות ופעילויות חינוכיות במגזר אך המספרים המבהילים מדברים בעד עצמם

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

שבוע עבר מאז התאונה המחרידה בכביש 31 בה נהרגו שלושה מבני משפחת אבו אלקיעאן. אותו כביש נחשב לאחד המסוכנים וה'אדומים' בארץ, וגבה בעשור האחרון יותר מ90 הרוגים ויותר מ1400 פצועים. משפחת אבו אלקיעאן שילמה כאמור את המחיר היקר מכל, וכעת יש לאסמעיל, אב המשפחה, בקשה אחת מרגשת מיתר הנהגים – "צעירים בדואים צריכים לנהוג באיפוק וזהירות – כדאי שיחשבו על ההורים שלהם ועל הילדים"

ידוע כי איכות התשתיות בכביש 31 וכבישים אחרים בדרום אינם הגורם המרכזי לסטטיסטיקה איומה לפיה כמעט כל הרוג שלישי בתאונות דרכים בישראל הוא מהחברה הערבית בדרום - אופי הנהיגה הפרוע של רבים מבני המגזר הבדואי מגביר את רמת מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות, הרבה ביחס לחלקים אחרים באוכלוסייה. שיח' חליל אבו אלקיעאן, טוען כי במקרה התאונה הספציפי, האחריות לאירוע מתחלקת בין הנהגים לתשתית. "כביש 31 הוא צר מאוד, עם תאורה חסרה. בואו לא נטיל האשמה כולה על הנהג בתאונה".

בשנים האחרונות הוגברה תדירותן של פעילויות והדרכות לזהירות בדרכים בישובים רבים במגזר, אבל אלו לא ממש שינו באופן מהותי את המצב. נימר אבו שארב מרצה לנהיגה נכונה במגזר הבדואי טוען כי רמת המודעות במגזר, נמצאת בשפל חסר תקדים. "המצב הוא גרוע מאוד מבחינת נהיגה, אנחנו ממש בתחתית הסולם. רוב אלו שמגיעים אלינו לקורסים לנהיגה הנכונה , כ 70 אחוזים או 80 אחוזים הם מהמגזר. גם מבחינת הרוגים - 35 אחוזים מההרוגים הם צעירים בדואים", כך לדבריו.

ראד אבו אלקיעאן קרוב משפחתם של ההרוגים, מבקש להגביר את רמת האכיפה על כביש 31 במקביל לפעילויות החינוכיות. "זו אבדה כבידה לכלל העם בישראל - אם זה יהודים או ערבים. צריך לעשות לזה סוף , צריך לפתוח את הכביש הזה ולהרחיב אותו כמה שיותר מהר . הכביש הזה נהיה יותר קשה ממלחמות. האכיפה צריכה לדעת איך לטפל בזה - ולא לעשות יום מבצע אכיפה ואחר כך להשאיר את השטח חודש או שבוע ללא אכיפה", כך לדבריו.

ממשרד התחבורה נמסר כי "שדרוגו של קטע כביש 31 בין מחלף מולדה לשוקת בו אירעה התאונה הקטלנית צפוי להסתיים בשנה הבאה. בימים אלה משקיע המשרד 1.3 מיליארד שקלים נוספים בהארכת כביש חוצה ישראל ובכך יינתן מענה לכבישים האדומים שבאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully