וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים"

17.2.2016 / 15:40

בדברים שנשא בפני תלמידי תיכון בבת ים אמר הרמטכ"ל: "החיילים שלנו מקצועיים וערכיים, ועלינו לשמר את זה כדי לשמור על רוח צה"ל. שנדע לנצח את הטרור, אבל להסתכל על עצמנו במראה". לדבריו, "בסביבה אזרחית, המציאות מורכבת מאוד"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נאם היום (רביעי) בפני תלמידי בית ספר תיכון בהיכל התרבות בבת ים, והתייחס לגל האלימות הנוכחי ולהתמודדות צה"ל עם האיומים. "היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים", הסביר. "לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה".

"אני חושב שהחיילים שלנו הם מקצועיים וערכיים מאוד, ועלינו לשמר את זה אם אנחנו רוצים לשמור על הרוח של צה"ל ועל התדמית של צה"ל", הוסיף איזנקוט, "שנדע לנצח את הטרור, אבל להסתכל על עצמנו במראה יום אחרי". הוא הבהיר: "אם היינו פועלים בצורה לא ערכית בהוראות הפתיחה באש זה היה מאיים על צה"ל".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה התנצלה על עיכוב עיתונאי וושינגטון פוסט: "מכבדים חופש העיתונות"
המחבלים של גל הטרור: צעירים יותר, מכוונים ליהודה ושומרון
פלסטינית בת 15 שלפה סכין מול שוטרים בשער שכם בבירה - ונעצרה

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
"אם היינו פועלים בצורה לא ערכית בהוראות הפתיחה באש זה היה מאיים על צה"ל". איזנקוט/ראובן קסטרו

לדבריו, "הוראות פתיחה באש נגזרות מהמשימה שמוטלת על הכוח ומסולם הערכים שלנו כצבא. לחייל יש יכולת לפתוח נצרה ולפגוע במישהו רק כשיש סכנת חיים. כשאתה נמצא בסביבה אזרחית מורכבת, בעיקר בפעילות ביהודה ושומרון, כשאלפי חיילים פועלים בסביבה אזרחית, המציאות היא הרבה יותר מורכבת".

"האתגרים קשים ביותר", טען הרמטכ"ל. "הרבה יותר קל ופשוט להיות בגזרה ברורה - רמת הגולן, לבנון. כשאתה פועל בסביבה אזרחית המציאות מורכבת מאוד. אנחנו מחנכים את החיילים שלנו לפעול על פי רוח צה"ל וערכי צה"ל, ומההסתובבות שלי בשטח, הכלים שיש לחיילים הם מספקים".

"ההקפדה המידתית הנכונה גם בביצוע משימות וגם בהוראות פתיחה באש נמצאות במקום הנכון, למרות שמדי פעם אני רואה ביקורת כזו או אחרת", הוסיף, ושיבח את פעילותם המהירה של הכוחות בשטח: "אני מסתכל אחורה, ארבעה-חמישה חודשים עם 160 אירועי טרור. נהרגו יותר ממאה מחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully