וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "פועלים לפנות את מכלי האמוניה עוד לפני דברי נסראללה טרללה"

17.2.2016 / 10:30

שר הבריאות התייחס לאיומים שהשמיע מזכ"ל חיזבאללה בנאומו, ולפיהם פגיעת טיל בחומרים המסוכנים במפרץ חיפה היא כמו "פצצת גרעין". מנכ"לית עמותת "צלול" בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "נסראללה צודק. שנים שאנחנו אומרים את זה"

עריכה: ניר חן

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר (רביעי) לאיומים שהשמיע אמש מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שלפיהם בעימות הבא עם ישראל הוא יפגע במכלי האמוניה שבמפרץ חיפה. "כבר כמה חודשים אנחנו פועלים להעברת מכל האמוניה, עוד לפני שנסראללה טרלללה דיבר", הסביר השר בדיון בנושא בוועדת הבריאות של הכנסת.

בנאום שנשא אמש נסראללה לציון יום הזיכרון לחיסול בכירי הארגון עימאד מורנייה ועבאס מוסאווי הוא ניסה להרתיע את ישראל: "לחיזבאללה יש 'פצצה גרעינית' - בחיפה יש 15 טונות של אמוניה, כל פגיעת טיל של חיזבאללה תהפוך אותו לפצצה גרעינית שתביא למותם של עשרות אלפים".

לדבריו, "ישראל חוששת שבעימות הבא עם חיזבאללה אנחנו נפציץ את מתקני הגז בחיפה". הוא ציין כי ישנם אפילו מומחים ישראלים שאומרים ש"פגיעת טיל במאגר האמוניה תהיה ממש כמו פצצה גרעינית".

עוד בוואלה! NEWS:
החל הדיון בבקשת שחרורה של אתי אלון; הפרקליטות מתנגדת
נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הבריאות ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"לית עמותת צלול, מאיה ג'ייקובס, התייחסה בריאיון באולפן וואלה! NEWS לדברי נסראללה ואמרה: "חסן נסראללה צודק. אנחנו שנים אומרים את זה. טיל במכל יהרוג עשרות אלפים ויפצע מאות אלפים. אמוניה נחשב לגז בעלת חשיבות חיונית לאומית, אבל בין הכמויות העצומות לבין הצורך הישראלי למשק יש פער עצום. עיקר האמוניה בחיפה הולכת לחיפה כימיקלים ולמפעלי כיל".

לדבריה, בעבר "החליטו שהסבירות הסטטיסטית שזה יקרה היא קטנה, אבל כבר במלחמת לבנון השנייה, אמר נסראללה שניסה לפגוע במכל ולא הצליח. הייתה החלטת ממשלה להעביר את המפעל לדרום למישור רותם, אבל זה לא מתבצע כי הממשלה היא חדלת אישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully