וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה התנצלה על עיכוב עיתונאי וושינגטון פוסט: "מכבדים חופש העיתונות"

בהודעת ההתנצלות, שהגיעה לאחר שנתניהו עצמו התייחס לתקרית בגרמניה, נמסר כי העיכוב אירע בעקבות "מידע שהתברר כמופרך ונמסר לשוטרים". כמו כן, הובהר כי "המשטרה ערה לרגישות המחויבת גם במוקדי חיכוך עם רגישות ביטחונית גבוהה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המשטרה התנצלה אתמול (שלישי) על התקרית שבה עוכבו כתבים מהעיתון האמריקני וושינגטון פוסט בחשד שהתכוונו לביים הפרות סדר של צעירים ערבים במקום, וטענה כי הדבר אירע בשל "מידע שהתברר כמופרך ונמסר לשוטרים". "אם נגרמה עוגמת נפש למי מהמעוכבים, אנו מצטערים על כך", נמסר בהודעת ההתנצלות. "המשטרה ערה לרגישות המחויבת והשוטרים מונחים לאפשר את עבודת העיתונאים, גם במוקדי חיכוך עם רגישות ביטחונית גבוהה, כשהדגש מושם על שלום הציבור ואבטחת העיתונאים עצמם, תוך כיבוד ומימוש הערך החשוב של חופש העיתונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא לתקרית במסיבת עיתונאים בגרמניה בנוכחות הקנצלרית אנגלה מרקל, ואמר: "האמינו לי, אנחנו לא עוצרים עיתונאים. כפי שאני יכול להעיד באופן אישי, התקשורת בישראל היא תוססת וחופשית, מאוד דינמית וחופשיה לומר כל דבר שהיא רוצה, ואתם יודעים מה? כך היא עושה. זה לא המצב בשכונה שלנו, אבל זה המצב בישראל, וכך זה ימשיך להיות".

וויליאם בות' (עם החולצה הסגולה) וסופיאן טאהא, כתבים בעיתון וושינגטון פוסט, מעוכבים לחקירה בשער שכם בירושלים, 16 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
וויליאם בות'/נועם מושקוביץ

רות אגלש, עיתונאית נוספת של העיתון ששהתה במקום, תיארה בטוויטר כי השוטרים אמרו לחבריה כי הם חשודים בהסתה. שני העיתונאים, וויליאם בות' וסופיאן טאהא, עוכבו על ידי שוטרי מג"ב ונלקחו לנקודת משטרה סמוכה. קצין חקירות של משטרת ירושלים שפגש את השניים בנקודת המשטרה שחרר אותם לאחר זמן קצר.

מוקדם יותר טענה משטרת ירושלים כי "עובר אורח התלונן כי היה עד לכוונת כמה אנשים לביים סיטואצית פרובוקציה והפרות סדר מצד צעירים ערבים כלפי שוטרים, זאת לכאורה לצרכי תעמולה. לאור התלונה, השוטרים עיכבו כמה חשודים לבירור העובדות באופן רגיש ודיסקרטי במתקן משטרתי הסמוך. משהובררו נסיבות המקרה ולא עלה כל חשד לפלילים, שוחררו המעוכבים מידית על ידי קצין חקירות, ללא כל מהלך כזה או אחר בנידון".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully