וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: "עימאד מורנייה מצא את הנשק והמצנח של רון ארד"

שמונה שנים לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה, מפרסם העיתון אל-אחבאר פרטים על מעורבותו בפרשה. לפי הדיווח, הוא ניסה לאתר את הנווט במטרה להביא לשחרור אסירים וניהל מו"מ עם ישראל על השבת הציוד שלו

עימאד מורנייה. רויטרס
עימאד מורנייה/רויטרס

שמונה שנים לאחר חיסולו של עימאד מורנייה, בלבנון ממשיכים לצאת פרטים חדשים על בכיר חיזבאללה שנהרג בדמשק בפעולה שיוחסה למוסד. העיתון אל-אחבאר המזוהה עם הארגון השיעי פרסם היום (שלישי) מידע על הקשר שבין מורנייה לנווט רון ארד, שנפל בשבי בלבנון ב-1986 ועל מעורבותו בעסקות לחילופי שבויים עם ישראל. היום יקיים הארגון אירוע לזכרו של מורנייה והמזכ"ל חסן נסראללה צפוי לשאת בו נאום.

לפי הדיווח, מורנייה עסק ארוכות בחיפושים אחרי הנווט במטרה להביא לשחרור אסירים תמורתו. הוא אף ניהל משא ומתן עם ישראל על השבת הציוד של ארד שאותר במהלך הסריקות, כולל המצנח ונשקו האישי. עוד דווח כי בין השנים השנים 2000 ו-2004, אז התקדם המשא ומתן בין חיזבאללה לישראל באמצעות המתווך הגרמני לחילופי השבויים, מורנייה היה אחד מאלו שניהלו אותו.

"סוגיית הנווט הישראלי רון ארד משכה הרבה מתשומת ליבו", נכתב בדיווח. "הוא הבין שזאת הזדמנות לשחרר אסירים, ולכן הרכיב צוות מיוחד לחיפוש ארד ולהתחקות אחר עקבותיו בין השנים 2004 ו-2006. הוא הצליח להגיע לחלק מהציוד שלו, כמו המצנח, הנשק והלבוש. דברים פשוטים ש'ההתנגדות' ניהלה עליהם משא ומתן. המחיר של החאג' (כינויו של מורנייה) היה הומניטרי לחלוטין".

לקריאה נוספת בנושא צבא וביטחון
פרס רומז לגרעין ישראלי: "דימונה עזרה לנו להשיג את הסכמי אוסלו"
המחבלים של גל הטרור: צעירים יותר, מכוונים ליהודה ושומרון

הנווט השבוי רון ארד. AP
נפל בשבי בלבנון ב-1986. הנווט רון ארד/AP

ארד נטש את מטוסו לאחר תקלה טכנית ונפל בשבי ארגון אמל השיעי ב-16 באוקטובר 1986. בחודש מאי 1998 הוא הוכרז נעדר ובקיץ 2008 הודיע חיזבאללה לאו"ם במסגרת עסקה להחזרת גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר כי ארד מת ומקום קבורתו לא ידוע.

בתחילת השבוע פורסמו בלבנון פרטים נוספים על מורנייה, שנחשב לרמטכ"ל חיזבאללה. בן היתר נטען כי הוא שמר על קשר קרוב עם יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר עראפת, שיידע אותו על הכוונה לפתוח באינתיפאדה שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully