וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק מבית: ג'ורג' בוש הגיע לתמוך באחיו בכנס בקרוליינה הדרומית

לאחר שנמנע מפעילות פוליטית במשך שנים, הגיע נשיא ארה"ב לשעבר לכנס בחירות ואמר כי יש להצביע ל"מועמד שקול שיכול לנצח בבחירות בנובמבר". הוא גם עקץ את טראמפ, שדיבר בגנותו בנאומיו: "לא צריכים מישהו שילבה את השנאה"

צילום: CBSN, עריכה: גדי וינסטוק

(העימות הרפובליקני, יום שבת האחרון)

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, הגיע אתמול (שני) לראשונה לכנס בחירות של אחיו, ג'ב בוש, ונתן את דעתו על המיליארדר שמוביל בסקרים להובלת המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ. "אני מבין שהאמריקנים מתוסכלים", אמר הנשיא לשעבר בוש, "אבל אנחנו לא צריכים בחדר הסגלגל מישהו שילבה את הכעס והשנאה".

מעמדו של טראמפ בסקרים מעמיד את בוש הצעיר, שבעבר נחשב לבעל סיכויים גבוהים לעמוד בראש המפלגה, בסכנה. נראה כי האפשרות שג'ב יהיה נציג הרפובליקנים בבחירות הולכת ומתרחקת בכל יום, וגם בפריימריז הקרובים של המפלגה, שיתקיימו בקרוליינה הדרומית, לא צפוי שינוי של ממש. על כן, התגייס האח הגדול לעזרת אחיו הקטן, בניסיון למשוך את הבוחרים ולהטות את הכף לטובתו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בוז, צעקות ועלבונות: עימות רפובליקני סוער לפני קרוליינה הדרומית
העימות הדמוקרטי: קלינטון וסנדרס המשיכו להכות זה בזה בבטן הרכה
הרשימה מצטמצמת: כריסטי ופיורינה פרשו מהמרוץ הרפובליקני

ג'ורג' בוש וג'ב בוש בכנס בחירות בקרוליינה הדרומית. AP
"לבחור נשיא שמבין את המציאות והאיומים". האחים בוש בכנס בקרוליינה הדרומית/AP

בכנס בקרוליינה הדרומית, דחק בוש בבוחרים להצביע ל"מועמד שקול, מועמד צנוע, מועמד שיכול לנצח בבחירות בנובמבר הקרוב", כך לדבריו. לאחר המילים התומכות של האח הגדול, פתח ג'ב בנאום הבחירות שלו. לדבריו, הוא יכול "להשיב את השליטה בבית הלבן לידי הרפובליקנים אחרי שמונה שנים". הוא הוסיף: "אני יכול לנצח את הילרי קלינטון. את זה אני יכול להבטיח".

כריס כריסטי, ג'ב בוש ומרקו רוביו לאחר העימות הרפובליקני השביעי, ינואר 2016. רויטרס
"יכול לנצח את הילרי קלינטון". בוש בעימות הרפובליקני/רויטרס

לא סתם בחר בוש להשמיץ דווקא את טראמפ. נוסף להיותו מוביל בסקרים ובבחירות המקדימות האחרונות שנערכו בניו המפשייר, בכמה נאומים התעקש האחרון להזכיר כי פיגועי ה-11 בספטמבר התרחשו במשמרת של בוש. הוא ציין לרעה גם את המלחמה בעיראק ואת השפל הכלכלי והאשים את בוש בתפקוד קלוקל. הנאום שנשא בוש בכנס של אחיו שימש עבורו פלטפורמה להחזיר מעט לטראמפ על נאומיו העוינים.

בוש ניצל את ההזדמנות וסיפר לקהל על הבוקר שבו קיבל את הבשורה על אודות הפיגועים, שיבח את כוחות הביטחון על תפקודם הן באותו יום והן במהלך המלחמה בעיראק וסיים בכך שציין כי "התפקיד המרכזי של המצביעים הוא לבחור נשיא שמבין את המציאות והאיומים העומדים בפנינו".

בחודשים האחרונים התחבט ג'ב בוש בשאלת מקומו של אחיו בקמפיין, מאחר שאחיו סיים את הקדנציה עם תחושה מרה בקרב העם האמריקני נוכח מתקפות הטרור, אלפי ההרוגים בהוריקן קתרינה והמלחמה בעיראק שהייתה לטראומה עבור האומה. ואולם, היות וקרוליינה הדרומית ידועה בחיבתה למשפחת בוש, החליט ג'ב לשלוף את הקלף, חרף העובדה שאחיו לא היה פעיל פוליטית במיוחד מאז סיים את כהונתו ב-2009. עתה, לאחר שני פריימריז בהם נותר בוש מאחור, עליו לקוות שהבחירות המקדימות בקרוליינה הדרומית יביאו לו בשורות טובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully