וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בתיכון מקצועי בירושלים: "איך פותחים בית ספר ללא אבטחה?"

14.2.2016 / 21:47

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי בית הספר, שנמצא תחת פיקוח משרד הכלכלה, לא זכאי לתקן אבטחה. המגעים בין הצדדים הסתיימו ללא הצלחה, וההורים החליטו שלא לשלוח את התלמידים למוסד. "מחבלים לא בודקים אם יש לבית הספר סמל מוסד במשרד החינוך"

אורט בית הערבה בירושלים. בית הספר אורט בית הערבה בירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"לא יכול להיות שכל גוף יזרוק את זה על גוף אחר"/מערכת וואלה! NEWS, בית הספר אורט בית הערבה בירושלים

כ-200 תלמידי בית הספר התיכון "אורט" בית הערבה שבירושלים פתחו היום (ראשון) בשביתה, בעקבות הסרת האבטחה מהמוסד החינוכי, שמוגדר בית ספר מקצועי. בשל כך, הוא נמצא תחת אחריות משרד הכלכלה ואינו זכאי למאבטח. בשבוע שעבר הודיעה משטרת ישראל לעיריית ירושלים כי מאחר שבית הספר "אינו נושא סמל מוסד במערכת של משרד החינוך, הוא אינו זכאי לתקן אבטחה", והובהר להנהלה כי החל מהבוקר לא יוצב מאבטח בשער בית הספר. עקב כך, אתמול התכנסו ההורים והחליטו להשבית את המוסד.

בין הנהלת בית הספר המקצועי לעירייה ולמשטרה החלו מגעים בניסיון להשאיר את האבטחה במוסד, ובמהלך היום המשיך גם ארגון ההורים בניסיונות להשיב את האבטחה. הארגון פנה למערכת החינוך בעיר, למפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולגורמים נוספים. ואולם, הניסיונות כשלו וגם מחר צפויה להימשך השביתה.

גרניט אסף, יו"ר וועד ההורים בבית ספר אורט בית הערבה הודיעה כי היא נאלצת "לאחר לבטים רבים" להשבית את הלימודים גם מחר. לדבריה, "חשוב לזכור שילדינו אינם הפקר. התנאי הבסיסי לשליחתם לבית הספר הוא ביטחונם ועל שלום ילדינו אין פשרות. נאלץ לשבות עד להסדרת אבטחת בית הספר!".

עוד בוואלה! NEWS:
אלופת אומנויות הלחימה שהתגייסה למג"ב כדי להיאבק במחבלים
מחוץ למסגרת: כ-3,400 ילדים בדואים לא לומדים במוסדות חינוך
עלייה באלימות בקרב בני הנוער: "המצב הביטחוני גרם לכך"

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
"משרד הכלכלה אינו הגוף המתקצב את האבטחה במוסדות החינוך המפוקחים על ידו". כוח מג"ב בבירה/רויטרס
"זה פספוס גדול וזה מכעיס. לא יכול להיות שכל גוף יזרוק את זה על גוף אחר. חבל שבינתיים אף אחד לא לוקח אחריות"

מוקדם יותר סיפרה לוואלה! NWES: "כאימא, לא יכול להיות שאני שולחת ילד לבית הספר, למקום שאמור להיות אמון על הביטחון של הילדים, במיוחד לאור מה שקורה, ללא אבטחה. איך אפשר לפתוח בית ספר ללא אבטחה? ביטחון זה הדבר הראשון".

לדבריה, "זה פספוס גדול וזה מכעיס. לא יכול להיות שכל גוף יזרוק את זה על גוף אחר. חבל שבינתיים אף אחד לא לוקח אחריות. רציתי לשלוח את בעלי שנושא נשק, אבל זה לא פתרון. היום הוא ילך - ומי ילך מחר?".

יו"ר ועד ההורים בירושלים, פז כהן, הוסיף: "לא יעלה על הדעת שקיומו של סמל המוסד במשרד החינוך יבחין בין הצורך של הנערים לשהות במוסד חינוכי מאובטח. פנינו לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל המשטרה בדרישה להציב באופן מידי אבטחה בבית הספר, כנהוג בכל מוסדות החינוך. אנחנו מצפים להתערבותם המידית. מחבלים, חס וחלילה, בשער בית הספר לא בודקים אם יש לו סמל מוסד במשרד החינוך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

משרד הכלכלה: "פנינו למשרד לביטחון הפנים בנושא"

עיריית ירושלים טענה כי "תקן האבטחה נקבע על ידי המשרד לביטחון הפנים ולאחרונה התקבלה מהם הודעה בכתב כי למוסד אין תקן אבטחה כיון שאינו עומד בקריטריונים של המשרד לביטחון פנים".

מבית הספר נמסר כי "האחריות על אבטחת בתי הספר היא אינה של רשת אורט. לא ניתן לקיים שגרת לימודים ללא שמירה".

ממשרד הכלכלה נמסר: "משרד הכלכלה אינו הגוף המתקצב את האבטחה במוסדות החינוך המפוקחים על ידו, ועל עצם הפסקת האבטחה נמסר לנו על ידי בית הספר. מאחר שבמוסדות החינוך אשר נמצאים תחת אחריות משרד החינוך מתוקצבת האבטחה על ידי המשרד לביטחון הפנים, פנה משרד הכלכלה למשרד לביטחון הפנים בכדי להסדיר את נושא האבטחה גם במוסדות שתחת פיקוח משרד הכלכלה".

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully