וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עראפת הודיע למורנייה כי עומדת לפרוץ אינתיפאדה שנייה"

שמעון סימן-טוב

14.2.2016 / 14:00

לרגל יום השנה השמיני לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי היו לו יחסים קרובים עם יו"ר הרשות לשעבר, ששיתף אותו בכוונותיו לפתוח בעימות נוסף עם ישראל. "הוא אף פגש את אנשי המנהרות ברצועה"

יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר עראפת יידע את ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה על כוונתו לפתוח באינתיפאדה שנייה – כך דווח אתמול (שבת) בכלי תקשורת לבנוניים לרגל יום השנה השמיני להתנקשות במורנייה בדמשק ב-2008, שיוחסה לישראל.

לפי דיווח באל-אחבאר הלבנוני, כמה שבועות אחרי הנסיגה מדרום לבנון בשנת 2000, שלח ערפאת מסר למורנייה, דרך מפקדים בחיזבאללה שהיו בעבר אנשי פתח ונשארו בקשר עם יו"ר הרשות. במסר הודיע ערפאת על ההכנות לקראת פריצתה של אינתיפאדה שנייה. ב-29 בספטמבר, ביקר ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהיה אז יו"ר האופוזיציה, במסגד אל-אקצא. לפי הדיווח, היה זה "הניצוץ" שהצית את האינתיפאדה.

יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר עראפת. AP
הכיר את מורנייה במהלך השהייה בלבנון. יאסר עראפת/AP

עוד דווח כי באותו יום הרכיב מורנייה צוות מיוחד בתוך חיזבאללה, שמשימתו הייתה לתמוך בפלסטינים מבחינה תקשורתית וצבאית ולהעביר אליהם ידע. בין היתר, דווח כי נשלחו אליהם תקליטורים שבהם הוסבר כיצד לבנות מטענים מחומרי יסוד. לאחר מכן, אותרו נקודות בים מול חופי רצועת עזה, שבהן יש זרם קבוע מכיוון חצי האיסיני ודרכן הוברחו אמצעי לחימה ואמצעים אחרים באמצעות מצופים. לאחר מכן, נשלחה אוניית הנשק "קארין A" מאיראן מטעמו של מורנייה שנתפסה ע"י צה"ל ב-3 בינואר 2002.

מורנייה השיעי גדל בלבנון, והצטרף בנעוריו לכוח 17 של פתח. לאחר שהארגון עזב את המדינה ועבר לתוניסיה, הוא הצטרף לחיזבאללה והיה ממקימי שירות המודיעין שלו, גוף שנקרא "מנגנון המחקרים המיוחדים".

באוקטובר 1983, כאשר היה בן 21 בלבד, פיקד מורנייה על פיגוע ענק במטה של חיל הנחתים של צבא ארצות הברית בנמל התעופה של ביירות. בפיגוע, שבו נעשה לראשונה שימוש במחבלים מתאבדים, נהרגו כ-300 איש, רובם חיילים אמריקנים, וכתוצאה ממנו הוחלט על נסיגת הכוחות הבינלאומיים מלבנון. בשנים שלאחר מכן הוביל מי שנחשב לרמטכ"ל חיזבאללה סדרת פיגועים נגד מטרות ישראליות ומערביות, והיה המוח מאחורי התעצמות הארגון ופיתוח יכולות הגרילה המתקדמות שלו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עימאד מורנייה. רויטרס
חוסל בדמשק ב-2008. עמיאד מורנייה/רויטרס

ברשת אל-מנאר של חיזבאללה ראיינו כמה ממכריו של מורנייה, בהם מנהיג הג'יהאד האסלאמי רמדאן עבדאללה שלח. "אחרי יציאת הארגון מביירות, נשאר מורנייה בקשר עם יאסר ערפאת ועם שאר הפלגים הפלסטיניים, ופעל להעברת הידע והמומחיות של ההתנגדות הלבנונית אליהם", סיפר. "הוא היה נוכח ב'אינתיפאדת הגדה' בשנת 2000 ו'במלחמות עזה' שבאו לאחריה. מסופר שהוא ביקר בעזה דרך אחת המנהרות שבין רפיח המצרית לרצועה".

לדבריו, "הוא פגש את מנהיגי ההתנגדות ברצועה, ביקר במחסני הרקטות ובנקודות השיגור שלהן, וערך היכרות עם 'אנשי המנהרות'". הוא הוסיף כי סגן מפקד גדודי עז א-דין אל קסאם אחמד ג'עברי, שחוסל על ידי ישראל ב-2012, שימש "מדריך התיירים" שלו במהלך ביקורו ברצועה. בחמאס אמרו כי הם "לא מאשרים או מכחישים" את הסיפור. עם זאת, מנהיג בכיר בארגון אמר לעיתון אל-אחבאר: "לחאג' רדואן (כינויו של מורנייה) היה מספיק אומץ וטירוף כדי לעשות דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully