וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד הכתבים העתיקים בבית אריאלה: עבריין מוכר נעצר בחשד למעורבות

14.2.2016 / 13:41

כחודש לאחר שעובדת הספרייה שבתל אביב התלוננה על גניבת ספרי קודש בשווי יותר ממיליון שקלים מאוסף ספריית הרמב"ם, חקירה סמויה הובילה למעצר חשוד. חוקרי מרחב ירקון צופים מעצרים נוספים בפרשה, שנחשפה בוואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חשוד במעורבות בגניבת כתבים עתיקים בשווי יותר ממיליון שקלים מספריית הרמב"ם בבית אריאלה שבתל אביב נעצר היום (ראשון) על ידי חוקרי מרחב ירקון. החשוד, עבריין רכוש מוכר, נעצר בתום חקירה סמויה של משטרת מרחב ירקון, בפיקודו של תת-ניצב יהודה דהן. בכוונת המשטרה להביא כבר היום את החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר סיום חקירתו.

להערכת המשטרה, צפויים מעצרים נוספים בפרשה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS לפני כשבוע. בחודש שעבר הגיעה לתחנת המשטרה לב בצפון העיר עובדת בית אריאלה, הספרנית מרים פוזנר, והתלוננה על גניבת ספרי קודש בני מאות שנים שהיו חלק מאוסף ספריית הרמב"ם. בספריה אמרו כי הספרים נגנבו ממחסן נעול, שלמעטים יש גישה אליו.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק שוד מתוחכם: חשד לקבלת כספים במרמה בבית אריאלה
כתבים מאוסף ספריית הרמב"ם בשווי מיליון שקל נגנבו בתל אביב

ספריית בית אריאלה ברחוב שאול המלך בתל אביב. ראובן קסטרו
החוקרים מעריכים כי הגנבים נעזרו במידע מבפנים. ספריית בית אריאלה/ראובן קסטרו

הגנבים לא נתפסו בחיישנים ובמצלמות האבטחה במקום, מה שהעלה את החשד שהמעורבים הכירו את המקום או נעזרו במידע מבפנים. המשטרה פתחה בחקירה וצוות בילוש שסייר במקום בדק את הגלאים והמצלמות ואף עיכב לחקירה את אחד העובדים. עם זאת, לאותו עובד ככל הנראה לא היה קשר לאירוע.

מעיריית תל אביב נמסר כי "הנושא נמצא בחקירת משטרה והעירייה ממתינה לתוצאותיה ותפעל בהתאם להמלצת המשטרה. יודגש כי העירייה רואה את המקרה בחומרה רבה ופועלת לשיפור מערכת האבטחה בספרייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully