וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוז, צעקות ועלבונות: עימות רפובליקני סוער לפני קרוליינה הדרומית

לפני המשך הבחירות על ראשות המפלגה, המועמדים התעמתו ביניהם וגלשו לפסים אישיים ולטונים גבוהים. טראמפ הזכיר לבוש את מלחמת עיראק, קרוז ורוביו התווכחו על ההגירה ורק מושל אוהיו נשא מסר מפויס

צילום: CBSN, עריכה: גדי וינסטוק

שבוע לפני הפריימריז בקרוליינה הדרומית, התעמתו הלילה (שבת) המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בעימות שעסק בעיקר במדיניות חוץ, בעתיד בית המשפט העליון ובסוגיות ההגירה. המיליארדר דונלד טראמפ, שזכה בניצחון מוחץ בבחירות המקדימות בניו המפשייר ומוביל גם בסקרים במדינה, התכתש עם הסנאטור טד קרוז ועם מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש. בשלב מסוים גלש העימות לצעקות ולהפרעות הדדיות, עד שהמנחה של רשת CBS ג'ון דיקרסון נאלץ להזהיר אותם: "זה עומד להפוך למשהו מלוכלך".

טראמפ, המועמד המוביל לזכות בראשות המפלגה, תקף בחריפות את בוש, כפי שאירע במקרים רבים לאחרונה. איש העסקים ציין לרעה את המלחמה בעיראק, שבה פתח אחיו של ג'ב, הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש. הוא גם ביקר את מדיניותו בזמן מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. "לא היינו צריכים להיכנס לעולם לעיראק", טען טראמפ. "זאת הייתה טעות ענקית. הם שיקרו. הם אמרו שיש שם נשק להשמדה המונית, על אף שהם ידעו שלא היה".

העימות הרפובליקני בדרום קרוליינה לקראת הבחירות בארצות הברית 13 פברואר 2016. רויטרס
"אתה השקרן הגדול ביותר". טראמפ נגד קרוז, הלילה/רויטרס

בוש, שעד כה נמנע מוויכוחים קולניים עם טראמפ, הגן בתקיפות על אחיו, שיצטרף אליו בקרוב לקמפיין כדי לנסות ולסייע לו להתרומם בסקרים לנוכח ביצועיו החלשים עד כה. "מאסתי ועייפתי מכך שברק אובמה מאשים את אחי בכל הבעיות שיש שלו, ובכנות, העלבונות שמשמיע דונלד טראמפ נגדי ממש לא מעניינות אותי", אמר.

"בזמן שדונלד טראמפ יצר תכנית ריאליטי, אחי הקים מתקנים ביטחוניים כדי לשמור על ביטחוננו. ואני גאה במה שהוא עשה. הוא העז לתקוף גם את אמי", התייחס בוש לכך שטראמפ ביקר את ברברה בוש, הגברת הראשונה לשעבר. המיליארדר, שספג במהלך העימות קריאות בוז לא מעטות, ענה: "היא הייתה צריכה להתמודד". בוש ולא ויתר ועורר פרובוקציה נוספת כשאמר שלטראמפ אין במה להתרברב מאחר שהוא פשט בעבר את הרגל. "זה שקר נוסף", השיב האחרון. "מעולם לא הייתי בפשיטת רגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
העימות הרפובליקני בדרום קרוליינה לקראת הבחירות בארצות הברית 13 פברואר 2016. רויטרס
חייב להתאושש בקרוליינה הדרומית. הסנאטור רוביו, הלילה/רויטרס

העימות התקיים בצל הידיעה על מותו של שופט בית המשפט העליון אנטונין סקאליה. המועמדים הפצירו בנשיא ברק אובמה שלא למנות שופט חדש במקומו ולהעביר את ההחלטה לנשיא הבא. השמרנים חוששים שיאבדו את היתרון שיש להם בבית המשפט - חמישה שופטים המזוהים עם עמדתם לעומת ארבעה ליברלים - אם אובמה ימנה מחליף לסקאליה.

טראמפ התעמת גם עם הסנאטור קרוז, שגבר עליו בבחירות הראשונות באיווה בתחילת החודש וטען כי הוא ימנה שופטים ליברלים לבית המשפט אם ייבחר. "אתה השקרן הגדול ביותר", עלב בו איל הנדל"ן. בזמן שהם הפריעו זה לזה לדבר, קרוז לעג לטראמפ: "אנשים מבוגרים לא מפריעים אחד לשני".

העימות הרפובליקני בדרום קרוליינה לקראת הבחירות בארצות הברית 13 פברואר 2016. רויטרס
המנחה נאלץ להזהיר אותם. המועמדים הרפובליקנים בעימות הלילה/רויטרס

הסנאטור מטקסס נקלע לוויכוח ער גם עם הסנאטור מרקו רוביו, שכשל בבחירות בניו המפשייר, לא מעט בשל הופעתו העלובה בעימות שקדם להן. השניים התעמתו מי מבניהם מחזיק בעמדה התקיפה ביותר כלפי ההגירה הבלתי-חוקית. קרוז אמר שרוביו מציג עכשיו קו נוקשה בנושא רק בשל שיקולים פוליטיים, מאחר שבעבר הוא תמך בפשרה בנושא. הוא התעקש שבנאום שנשא הסנאטור מפלורידה בספרדית הוא הבטיח לא לבטל צו של אובמה שתומך בילדיהם של מהגרים בלתי-חוקיים.

רוביו, שמוכרח לנצח בקרוליינה הדרומית כדי להישאר במרוץ, ענה בחזרה: "אני לא יודע איך הוא יודע מה אמרתי בנאום מאשר שהוא לא דובר ספרדית". ברקע צהלות הקהל, הוא אמר כי קרוז "מספר שקרים. הוא משקר לגבי הרבה דברים ועכשיו הוא גם ממציא אותם".

מושל אוהיו ג'ון קייסיק, שסיים במקום השני בניו המפשייר ונחשב למועמד המתון ביותר בשורות הרפובליקנים, קרא להרגעת הרוחות בעימות וגינה את המתקפות ההדדיות בין המועמדים, שלדבריו "הן אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully