וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטמפרטורות ממשיכות לטפס: שבוע חם ויבש מהרגיל החל

14.2.2016 / 8:32

כבר היום המעלות גבוהות מהרגיל לעונה, ובימים הקרובים צפויה התחממות נוספת. "הטמפרטורות בהחלט עשויות להגיע ל-30 מעלות ואפילו יותר", הסביר מומחה אקלים. "אירועים כאלה היו בעבר, אך הם מתרחשים יותר בשנים האחרונות"

עריכה: ניר חן

מזג האוויר היום (ראשון) יהיה נאה עד מעונן חלקית, והטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. הלילה צפוי להיות בהיר. מחר יוסיף להיות נאה ותורגש עלייה נוספת בטמפרטורות, ויוסיף להיות חם מהרגיל ויבש. ביום שלישי יוסיף להיות נאה ותחול התחממות קלה נוספת, ומשעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף. ביום רביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ויוסיף להיות חם מהרגיל ויבש.

הטמפרטורות צפויות לנוע בתל אביב בין 21 מעלות ביום ל-11 מעלות במהלך הלילה, בירושלים 12-20, בחיפה 13-20, ברמת הגולן 12-22, בצפת והרי הגליל 11-17, בכנרת 13-25, בעמק בית שאן 9-24, בנצרת 12-21 ובעפולה 6-24. באשדוד הטמפרטורות ינועו בין 19 מעלות ל-12, בים המלח 16-24, בבאר שבע 9-23, בנגב 9-22 ובאילת מ-28 מעלות במהלך בשעות הצהריים עד 15 מעלות הלילה.

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע של גל חום חורפי לפנינו: "ייתכן בהחלט שנגיע ל-30 מעלות"
תפסו שמש: יותר מ-200 אלף יצאו לטייל ברחבי הארץ
לידיעת המטיילים: הטמפרטורות יעלו, מזג אוויר נאה בכל רחבי הארץ

חוף קיסריה. פברואר 2016. ארז חוטר, מערכת וואלה! NEWS
"אם נעבור את ה-30 מעלות השבוע, אז ניכנס לאירוע קיצוני". חוף קיסריה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ארז חוטר

ד"ר ברוך זיו, מומחה אקלים מהאוניברסיטה הפתוחה, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מדובר באירוע חום חריג, אך טען כי הסיבה לכך נעוצה בתאריכים שבהם צפוי להגיע הגל לשיאו. "יהיה מעניין לראות מה יקרה בשלישי וברביעי ואם הטמפרטורות יטפסו לשיאים החזויים", אמר. "הטמפרטורות בהחלט עשויות להגיע ל-30 מעלות ואפילו יותר. הסיכוי לעבור את ה-30 מעלות בשליש האחרון של חודש פברואר הוא גבוה משמעותית מאשר בשליש השני".

זיו הסביר כי בשליש האחרון של פברואר בעצם מתחילה תקופת האביב, ועל כן הסיכוי לעבור את רף ה-30 מעלות לפני שלב זה הוא נמוך מאוד. "אם נעבור את ה-30 מעלות השבוע, אז ניכנס לאירוע קיצוני". עם זאת, הוסיף זיו כי גם אם מידות החום יעברו את הרף המדובר, לא יהיה זה תקדים. "אירועים כאלו היו בשנות ה-50 ובשנות ה-70, וגם בשנת 2010 היה בפברואר אירוע כזה", הסביר. "האירועים הללו מתרחשים יותר בשנים האחרונות. בשנות ה-2000 חווינו כמה אירועים כאלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטיילים ביער חרובית. פברואר 2016. נמרוד סונדרס
"בחצי השני של השבוע, כל המזרח התיכון יהיה תחת רוחות שיזרימו אוויר חם ויבש". מטיילים ביער חרובית, אתמול/נמרוד סונדרס

לפי ד"ר זיו, ישנן שתי סיבות עיקריות לגל החום הנוכחי. "בחלק הראשון של השבוע התהליך הדומיננטי יהיה התמוככות, שפירושה שקיעה של אוויר משכבות גבוהות לשכבות נמוכות. כשהאוויר הזה שוקע, הוא מתחמם", אמר. "בחצי השני של השבוע, כל המזרח התיכון יהיה תחת רוחות דרומיות ודרומיות-מזרחיות, שיזרימו אלינו אוויר חם ויבש מרצועת המדבריות שבמצרים ובסעודיה. אם הרוח מגיעה אלינו משם, אז יש לה פוטנציאל להביא לטמפרטורות יותר גבוהות באופן משמעותי".

"כמעט בכל פברואר יש לפחות יום אחד שהוא חם מהרגיל, אבל הפעם אנחנו נכנסים לרצף של שמונה ימים שצפויים להיות חמים בחמש עד עשר מעלות מהרגיל לעונה, ומשך הרצף הזה הוא חריג", הוסיף החזאי הוותיק אורי בץ. "הדבר החריג הוא בשילוב של רצף הימים עם הערכים הגבוהים יחסית לעונה". עם זאת, בץ ממליץ להשאיר את בגדי החורף והמעילים בהישג יד. לדבריו, "החורף לא תם, ירדו עוד גשמים, יהיה קר וייתכנו עוד הפתעות חורפיות. חודש מרץ צפוי להיות גשום מהממוצע".

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully