וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מזהיר: "מדינות ערביות מתכוננות להשיג נשק גרעיני"

14.2.2016 / 8:11

שר הביטחון נועד עם שרי ההגנה של המעצמות בכנס במינכן ואמר כי טהראן ממשיכה להוות "מחוללת הטרור הגדולה בעולם", חרף הסכם הגרעין. לדבריו, "גם אם יקיימו את ההסכם, 15 שנה זה מעבר לפינה"

צילום: הטלוויזיה השוויצרית, עריכה: טל רזניק

(יעלון תוקף את טורקיה: תומכת בחמאס, נגיע להסכמה עמה בתנאים שלנו)

שר הביטחון משה יעלון נועד אתמול (שבת) עם שרי ההגנה של המעצמות במסגרת כנס הביטחון במינכן ואמר כי טהראן ממשיכה להוות סכנה מידית לישראל, על אף הסכם הגרעין. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בעולם ודאגה קיומית מבחינתנו. כשהאיראנים אומרים שצריך למחוק את ישראל מהמפה, אנחנו מתייחסים לאמירות הללו ברצינות", אמר.

לדבריו, טהראן ממשיכה למשוך בחוטים במזרח התיכון במטרה לממש שאיפות טרור. "יש כיום לאיראנים שליטה בבגדאד ובביירות, והם חותרים להגמוניה מלאה גם בדמשק ובצנעא. ציר זה, שכולל את טהראן, בגדאד, דמשק וביירות, הוא חלום בלהות למזרח התיכון, והמשמעות שלו לאזור ולשאר העולם עלולה להיות הרת אסון. איראן ממשיכה לחמש ארגוני טרור באזור, ופועלת בכל העולם, כולל באירופה ובאמריקה, כדי לבנות ולהחזיק תשתיות טרור רדומות שיופעלו בבוא העת".

לקריאה נוספת:
יעלון: טורקיה תומכת בחמאס, נסכים להסכם עמה בתנאים שלנו
בצל המתיחות: טורקיה תקפה יעדים של צבא אסד
האיש שפיקד על חיסול אחמד ג'עברי: זהו ראש השב"כ הבא

שר הביטחון משה יעלון עם שרת ההגנה של איטליה רוברטה פינוטי. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"איראן היא חלום בלהות למזרח התיכון". יעלון עם שרת ההגנה של איטליה, רוברטה פינוטי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יעלון הוסיף כי הוא פסימי לגבי הסכם הגרעין, וכפועל יוצא מדינות ערביות נוספות הולכות בדרכי התכנית הגרעינית של טהראן. "אנו עוקבים אחר יישומו, כי לאורך שנים ארוכות האיראנים מרמים בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלהם. אם בשלב מסוים הם יחושו בטוחים, בעיקר מבחינה כלכלית, הם עלולים לפרוץ לפצצה. גם אם יקיימו את ההסכם, 15 שנים זה מעבר לפינה. אנו רואים סימנים לכך שמדינות בעולם הערבי מתכוננות להשיג נשק גרעיני, כי הן אינן מוכנות לשבת בשקט עם איראן גרעינית או על סף פצצה גרעינית.

"הרוב המכריע של הציבור האיראני לא אוהב את המשטר בטהראן, אבל אין לו הרבה מה לעשות. לכן חייבים ללחוץ על המשטר האיראני בכל הקשור למעקב אחר תכנית הגרעין, לסוגיית הפצת נשק וטרור, פיתוח וייצור טילים בניגוד לאמנות בינלאומיות ובנושאי זכויות האדם".

שר הביטחון משה יעלון עם שר ההגנה הצרפתי איב לה-דרויאן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"איראן פועלת גם באירופה". יעלון בפגישה עם איב לה-דרויאן, שר ההגנה הצרפתי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בפגישות עם שרי ההגנה נדונו המצב במזרח התיכון, סוגיית הפליטים המגיעים לאירופה, המלחמה בסוריה והעמקת שיתופי הפעולה הביטחוניים עם המדינות השונות. ביומו הראשון של הכנס נועד יעלון עם עבדאללה מלך ירדן, בפגישה שבה דנו השניים ביחסים הבילטרליים בין המדינות, בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובאפשרויות לקידום המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully