וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע של גל חום חורפי לפנינו: "ייתכן בהחלט שנגיע ל-30 מעלות"

14.2.2016 / 0:44

אחרי סוף שבוע שמשי ונעים, צפויות הטמפרטורות לטפס בהדרגה בימים הקרובים, ובימים שלישי ורביעי כבר ייעשה חם ויבש מהרגיל. "הדבר החריג הוא בשילוב של רצף הימים עם הערכים הגבוהים יחסית לעונה", הסביר החזאי אורי בץ

עריכה: ניר חן

השבוע החדש צפוי להיפתח במזג אוויר דומה לזה שליווה אותנו בסוף השבוע האחרון - שמשי, חמים ונעים. על אף שבחרמון עדיין יש שלג רב שירד במערכת החורפית הקודמת, גל החום החורפי הפוקד אותנו כעת צפוי ללוות אותנו עד לסוף השבוע הבא.

הלילה יהיה בהיר בדרך כלל, אך ייתכנו ערפילים במישור החוף הדרומי ובצפון-מערב הנגב. במהלך היום מזג האוויר יהיה נאה ומידות החום יעלו, ואף ייעשו גבוהות מהממוצע בעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה דומה ותחול עלייה בטמפרטורות. ההתחממות תמשיך גם בשלישי ורביעי, ויהיה חם ויבש מהרגיל.

וואלה! מזג אוויר

מטיילים ביער חרובית. פברואר 2016. נמרוד סונדרס
מטיילים ביער חרובית, היום/נמרוד סונדרס

"כמעט בכל פברואר יש לפחות יום אחד שהוא חם מהרגיל, אבל הפעם אנחנו נכנסים לרצף של שמונה ימים שצפויים להיות חמים בחמש עד עשר מעלות מהרגיל לעונה, ומשך הרצף הזה הוא חריג", הסביר החזאי הוותיק אורי בץ בשיחה עם וואלה! NEWS. "הדבר החריג הוא בשילוב של רצף הימים עם הערכים הגבוהים יחסית לעונה".

עם זאת, בץ ממליץ להשאיר את בגדי החורף והמעילים בהישג יד. לדבריו, "החורף לא תם, ירדו עוד גשמים, יהיה קר וייתכנו עוד הפתעות חורפיות. חודש מרץ צפוי להיות גשום מהממוצע".

ד"ר ברוך זיו, מומחה האקלים מהאוניברסיטה הפתוחה, הסביר גם הוא שמדובר באירוע חום חריג, אך טען כי הסיבה לכך נעוצה בתאריכים שבהם צפוי להגיע הגל לשיאו. "יהיה מעניין לראות מה יקרה בשלישי וברביעי ואם הטמפרטורות יטפסו לשיאים החזויים", אמר. "הטמפרטורות בהחלט עשויות להגיע ל-30 מעלות ואפילו יותר. הסיכוי לעבור את ה-30 מעלות בשליש האחרון של חודש פברואר הוא גבוה משמעותית מאשר בשליש השני".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חוף קיסריה. פברואר 2016. ארז חוטר, מערכת וואלה! NEWS
רוחצים מנצלים את מזג האוויר בחוף קיסריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ארז חוטר

זיו הסביר כי בשליש האחרון של פברואר בעצם מתחילה תקופת האביב, ועל כן הסיכוי לעבור את רף ה-30 מעלות לפני שלב זה הוא נמוך מאוד. "אם נעבור את ה-30 מעלות השבוע, אז ניכנס לאירוע קיצוני".

עם זאת, הוסיף זיו כי גם אם מידות החום יעברו את הרף המדובר, לא יהיה זה תקדים. "אירועים כאלו היו בשנות ה-50 ובשנות ה-70, וגם בשנת 2010 היה בפברואר אירוע כזה" הסביר. לדבריו, ,"מה שחשוב הוא שהאירועים הללו מתרחשים יותר בשנים האחרונות. בשנות ה-2000 חווינו כמה אירועים כאלה".

לפי ד"ר זיו, ישנן שתי סיבות עיקריות לגל החום הנוכחי. "בחלק הראשון של השבוע התהליך הדומיננטי יהיה התמוככות, שפירושה שקיעה של אוויר משכבות גבוהות לשכבות נמוכות. כשהאוויר הזה שוקע, הוא מתחמם", אמר. "בחצי השני של השבוע, כל המזרח התיכון יהיה תחת רוחות דרומיות ודרומיות-מזרחיות, שיזרימו אלינו אוויר חם ויבש מרצועת המדבריות שבמצרים ובסעודיה. אם הרוח מגיעה אלינו משם, אז יש לה פוטנציאל להביא לטמפרטורות יותר גבוהות באופן משמעותי".

טחנות רוח באלוני הבשן. פברואר 2016. שחף סופר, מערכת וואלה! NEWS
רמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, שחף סופר

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמהלך היום הן: בירושלים מ-12 מעלות הלילה עד 21 מעלות בשעות היום, בתל אביב מ-10 עד 21, ברמת הגולן מ-10 עד 22, בחיפה מ-12 עד 20, בטבריה מ-11 עד 24, בבקעת בית שאן מ-9 עד 24, בים המלח מ-16 עד 24, בבאר שבע מ-8 עד 23, במצפה רמון מ-8 עד 21 ובאילת מ-14 מעלות הלילה עד 28 מעלות לאורך היום.

(עדכון ראשון: 21:15)

חוף קיסריה. פברואר 2016. ארז חוטר, מערכת וואלה! NEWS
חוף קיסריה. פברואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, ארז חוטר
חוף קיסריה. פברואר 2016. ארז חוטר, מערכת וואלה! NEWS
חוף קיסריה. פברואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, ארז חוטר
עין קניא. פברואר 2016. שחף סופר, מערכת וואלה! NEWS
עין קניא. פברואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, שחף סופר
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully