וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי בנאום ראשון בפני הפרלמנט: "הנחנו את היסוד לדמוקרטיה"

נשיא מצרים נשא דברים בפני 596 הנבחרים בבית המחוקקים, שכולם נבחרו על ידיו ועל ידי תומכיו, והעניק להם את סמכות החקיקה. הוא הצהיר כי ממשלתו עדיין נאבקת בקיצוניים במדינה ובשיקום הכלכלה. תומכיו צעקו מהקהל "אוהבים אותך, הנשיא"

נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפרלמנט בקהיר. 13 בפברואר 2016.. AP
נאומו הוכרז בתקשורת המצרית כ"היסטורי". סיסי/AP

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, נאם היום (שבת) בפעם הראשונה בפני הפרלמנט במדינה, שהתכנס החודש לראשונה מאז פורק ב-2012. לדבריו, ארצו מיסדה משטר דמוקרטי וחוקתי מאז הטלטלה שעברה מאז המהפכה ב-2011. כפי שהיה נהוג במשטר הדיקטטורי במצרים לפני האביב הערבי, הנאום בן 32 הדקות הוכרז בתקשורת המקומית כ"היסטורי". במסגרת הדברים שנשא, העניק סיסי לחברי הפרלמנט את סמכות החקיקה, שהייתה בידי הנשיא מאז עלה לשלטון הנשיא הקודם, מוחמד מורסי.

כשדגלי מצרים ענקיים תלויים מאחוריו, אמר סיסי כי המדינה עדיין נאבקת לשיקום כלכלתה וכי המלחמה בקיצוניים המוסלמים ממשיכה. עם זאת, למרות הקשיים, הוא הדגיש כי קהיר הצליחה בשחזור ממשלה המייצגת את העם. בזמן נאומו שהו באולם 596 חברי הפרלמנט שנבחרו בידי סיסי, וחלקם צעקו לעברו באמצע הנאום "אנחנו אוהבים אותך, הנשיא!". לחלק מההפרעות השיב סיסי ב"אני אוהב אתכם גם".

לקריאה נוספת:
בפעם הראשונה מאז 2012: הפרלמנט במצרים מתכנס
חמש שנים למהפכת תחריר, ולדפני ליף המצרית קוראים ברחוב "בוגדת"
עשרה הרוגים בקהיר במהלך פשיטה על תומכי "האחים המוסלמים"

נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפרלמנט בקהיר. 13 בפברואר 2016.. AP
הצהיר על בנייתם מחדש של "מוסדות חוקתיים". סיסי בפרלמנט, היום/AP

"מנקודה זו, תחת כיפת הפרלמנט, העם המצרי מצהיר לעולם כולו שהוא הניח את היסוד למערכת דמוקרטית ולבנייתם מחדש של מוסדות חוקתיים", אמר בנאומו תוך שהקהל מחא לו כפיים פעמים רבות.

הגנרל לשעבר סיסי הוביל את ההשתלטות הצבאית על מצרים ואת הדחתו של מורסי, שהיה הנשיא הנבחר הראשון במצרים, ב-2013. מאז, ממשלתו דיכאה ניסיונות התנגדות רבים וכלאה אלפי פעילי איסלאם קיצוני וכן מפגינים חילונים רבים שהובילו את המחאה ב-2011. על פי חוק שהועבר ב-2013, אסורות במדינה כל ההפגנות הבלתי מאושרות.

בשבוע האחרון, קהיר הואשמה בכך שכוחות הביטחון המצריים עמדו מאחורי חטיפתו, עינויו ורציחתו של סטודנט איטלקי שנעלם ב-25 בינואר, התאריך שבו צוינו חמש שנים להפיכה במדינה. על פי ההאשמות, למשטרה לא היו די כוחות כדי להשתלט על ההפגנות האלימות, והתקרית פגעה בין קהיר ורומא. גם השבוע התרחשו ברחבי המדינה עימותים אלימים, שבמהלכם, על פי החשד, הוכו שני רופאים בבית חולים בקהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפרלמנט בקהיר. 13 בפברואר 2016.. AP
חברי הפרלמנט מאזינים לנאומו של סיסי, היום/AP

סיסי לא הזכיר את התקריות ושיבח את המשטרה על "האכפתיות של כוחותיה לביטחון וליציבות האומה" ועל "הגנתה על העם". הוא הוסיף כי "עלינו להיות מודעים לכך שיש כאלו שאינם רוצים שהמדינה שלנו תהיה יוצאת דופן לעומת מדינות אחרות באזורנו המעורער, ורוצים לחבל בפרויקט הלאומי להתפתחות וליציבות שלנו".

לפני כחודש, הפרלמנט של מצרים התכנס לראשונה מאז פוזר המושב הקודם שהיה בשליטת תומכי "האחים המוסלמים" לפני כשלוש שנים. הפרלמנט האחרון של מצרים נבחר ב-2011 וב-2012 בבחירות החופשיות הראשונות בתולדות המדינה, שהתקיימו לאחר הדחתו של הנשיא חוסני מובארק בתום 30 שנות שלטונו. ואולם, בית משפט הורה על פיזור בית המחוקקים באמצע 2012 אחרי שפסק כי חוקי הבחירות באותו זמן לא היו חוקתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully