וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבית המשפט: דרוש מ"שוברים שתיקה" להעביר פרטי מוסרי עדויות

12.2.2016 / 22:21

הפנייה לבית המשפט נעשתה לאחר שבארגון סירבו לעשות זאת מפאת עיקרון שמירה על חיסיון העדים. מדובר בעדויות שצה"ל החל לחקור אותן אחרי פרסומן בדוח הארגון על מבצע "צוק איתן". ההליך המשפטי נותר חסוי

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

(מאות במופע מחאה של ארגוני זכויות אדם בתל אביב, לפני כשבוע)

המדינה פנתה לבית המשפט כדי שידרוש מ"שוברים שתיקה" למסור לפרקליטות הצבאית את פרטי נותני העדויות שלו – כך פורסם היום (שישי) ב"מקור ראשון". ככל הידוע, מדובר בעדויות שצה"ל החל לחקור אותן לאחר פרסומן בדוח הארגון על מבצע "צוק איתן" שמחלק מהן עלה חשד לביצוע עבירות המפרות את החוק הבינלאומי.

לפי הפרסום, הפרקליטות הצבאית פנתה אל הארגון וביקשה ממנו את הפרטים של החיילים שמסרו עדויות, הנחקרות על ידה כדי למצות את חקירת האירועים. לאחר שהארגון סירב לחשוף את מוסרי העדויות פנתה המדינה לבית משפט השלום בפתח תקווה בבקשה שיחייב את הארגון למסור את המידע. ההליך המשפטי נותר חסוי ולכן לא ניתן למסור פרטים נוספים בעניין.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המלך עבדאללה נפגש עם יעלון: "צריך לפתור את הבעיה הפלסטינית"
מסתמן: שלושה יואשמו בזיוף מסמכי רכישת קרקעות ביהודה ושומרון
האיש שפיקד על חיסול אחמד ג'עברי: זהו ראש השב"כ הבא

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
גם בעבר פנה צה"ל לארגון וביקש לחשוף מוסרי עדויות. כנס "שוברים שתיקה" באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

זו לא הפעם הראשונה שגורמי צה"ל פונים אל "שוברים שתיקה" בדרישה לחשוף את מוסרי העדויות בפניהם אך בכל הפעמים הארגון סירב תחת עיקרון שמירה על חיסיון העדים. בשנת 2004, לאחר תערוכה שאורגנה על ידי הפעילים, טרם הקמת הארגון, נחקרו ארבעה פעילים ונדרשו למסור את פרטי העדים שעדותם הופיעה בתערוכה. במקרה זה גם ביקשה המדינה מבית המשפט שיחייב את הפעילים לחשוף בפניהם את מוסרי העדות אך בסופו של דבר המדינה חזרה בה מדרישתה.

שוברים שתיקה: " לא נאפשר לגלגל על החייל הפשוט את האחריות"

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר בתגובה לפרסום כי "מאז הקמת הארגון לפני 11 שנים, ועד היום, קיבלנו כמה פניות מהפרקליטות ומגופים אחרים למסור מידע מסוגים שונים. לאורך השנים פעלנו לסייע ככל יכולתנו לגופים שפנו אלינו, ונמשיך לעשות זאת, מבלי לחשוף את זהות העדים שלנו. חלק מתפקידנו הוא להיות בית לחיילים שבחרו לשבור שתיקה על שירותם בשטחים, ולכן נמשיך להגן על זהות החיילים שהצטרפו אלינו, כאשר הבחירה להיחשף כ'שובר שתיקה' נשארת לחלוטין בידיהם".

עוד נמסר מהארגון כי "ארגון 'שוברים שתיקה' עוסק בהעלאה למודעות של מדיניות הממשלה בשטחים ומבקש לעורר התנגדות למדיניות זו. לא נאפשר לגלגל על החייל הפשוט את האחריות על משימת הכיבוש או על מדיניות האש במבצע 'צוק איתן'. מדיניות זו נקבעת על ידי הדרג הפוליטי והפיקודי הבכיר, ואנו נתנגד בכל תוקף לניסיון של גורמים בכירים לגלגל את האחריות לתוצאות המדיניות על החיילים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully