וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן נוסף להיחלשות הפרינט: "אינדפנדנט" הבריטי יפסיק לרדת לדפוס

וואלה! ברנז'ה

12.2.2016 / 18:52

הבעלים והיו"ר של "אינדפנדנט", מהחשובים בעיתוני בריטניה, הודיע כי בסוף מרץ תצא לאור המהדורה האחרונה של העיתון - אשר ימשיך להתקיים באינטרנט בלבד, ורבים מ-150 עובדי העיתון צפויים לאבד את מקום עבודתם. העורך: "אין הצדקה כלכלית להמשך הדפסתו של העיתון"

האינדיפנדנט. Callum Welsh for the Guardian, מערכת וואלה! NEWS
"ההחלטה הזו משמרת על המותג עצמאי". האינדיפנדנט/מערכת וואלה! NEWS, Callum Welsh for the Guardian

היו"ר והבעלים של "אינדפנדנט", יבגני לבדב, הודיע היום (שישי) כי העיתון היומי, כמו גם העיתון-אח שלו "אינדפנדנט סאנדיי" היוצא לאור בימי ראשון, לא יירדו יותר לדפוס החל מחודש מרץ וימשיכו להתקיים באינטרנט בלבד. לבדב לא חשף כמה אנשים מצוות העיתון, המונה 150 איש במשרה מלאה, צפויים לאבד את מקום עבודתם - אולם ההערכות הן כי מדובר בלפחות מחצית מהעובדים באחד מהחשובים בעיתוני בריטניה.

המהדורה האחרונה של העיתון המודפס, אשר יצא לאור בכ-60 אלף עותקים מדי יום, תתפרסם ב-26 במרץ. הגיליון האחרון של "אינדפנדנט סאנדיי" שיצא לאור ב-90 אלף עותקים תרד לאחרונה לדפוס ב-20 במרץ. אמול רג'אן, ערך העיתון, יקודם לתפקיד עורך העל של כלל המהדורה הדיגיטלית החדשה.

בישיבת צוות שהתקיימה היום אמר רג'אן כי "מדובר ביום כואב, אך כי אין הצדקה כלכלית להמשך הדפסתו של העיתון. העיתונות שעושה האינדפנדנט מעולם לא הייתה אהובה או מכובדת יותר מאשר היא היום, אבל העלויות אינן מאפשרות את המשך הפעילות", כך צוטט בעיתונות בבריטניה. "האינדפנדנט יוכיח בהמשך הדרך לכל המבקרים [של המהלך] שהם טועים".

"תעשיית העיתונות משתנה, והשינוי הזה מונע על ידי הקוראים", מסר לבדב בהודעתו. "הם מראים לנו כי העתיד הוא דיגיטלי. ההחלטה הזו משמרת על המותג עצמאי ומאפשרת לנו להמשיך ולהשקיע בתוכן מערכתי באיכות גבוהה שימשוך יותר ויותר קוראים לפלטפורמות המקוונת שלנו". לבדב אמר כי משפחתו השקיעה הון עתק בנכסי התקשורת של בבריטניה - מעל 100 מיליון פאונד עד לספטמבר 2014 - כאשר 65 מיליון פאונד בלבד הושקעו במותגי האינדיפנדנט, אותם רכשה המשפחה בשנת 2010. "המשפחה שלי רכשה את העיתון והשקיעה בו כספים רבים משום שאנו מאמינים בעיתונות איכותית ברמה עולמית, והמהלך הזה מבטיח את עתיד ערכי התוכן החשובים והחיוניים הללו", מסר.

לדבריו של המו"ל, לאתר האינטרנט של העיתון כ-58 מיליון קוראים מדי חודש, והוא נמצא בעמדה רווחית כבר בעת הזו וכי החברה צופה כי ההכנסות יגדלו ב-50 אחוזים מאז תחילת השנה הנוכחית.

האינדפנדנט נוסד בשנת 1986 והמגמה העולמית של הירידה בהכנסות מפרסום בעיתונות הפרינט ומעבר הקוראים לפלטפורמות דיגיטליות, לא פסחו גם עליו. בתקופת השיא שלו הוא הופץ בכמות של 400 אלף עותקים ביום וזו ירדה, כאמור, לכמות של כ-60 אלף בלבד. מדובר יהיה בעיתון הגדול השני בבריטניה שיפסיק לצאת לאור בתוך חמש שנים, כאשר קדמה לו סגירתו של "ניו אוף דה וורלד" שהיה בשליטת "ניוז קורפ" של רופרט מרדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully