וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה דרשה מאפליקציות להסיר אימוג'ים עם "תכנים להט"ביים"

המדינה איימה על אפליקציות המסרים המידיים כי אם לא יישמעו להוראה - ייאסר השימוש בהן. אחת מהן כבר נענתה לדרישה ואף פרסמה הודעת התנצלות. פעיל למען זכויות להט"ב: "זה רק צעד אחד בשרשרת מהלכים נגד הקהילה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסורים בשל הצו התרבותי". אימוג'ים בעלי "תכנים להט"ביים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשלת אינדונזיה פנתה אתמול (חמישי) לאפליקציות המסרים המידיים הפועלות במדינה ודרשה מהן להסיר אימוג'ים המכילים תוכן או מאפיינים להט"ביים. "תכנים מעין אלה אסורים באינדונזיה בשל הצו התרבותי והנורמות הדתיות שלנו, ומפעילי האפליקציות חייבים לכבד זאת", אמר איסמעיל קווידו, דובר משרד התקשורת והמידע, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

חלק מהאימוג'ים שזמינים באפליקציות הפופולריות וואטסאפ, ליין, פייסבוק וטוויטר כללו זוגות בני אותו מין כשהם אוחזים ידיים, למשל, או את דגל הגאווה. קווידו הוסיף כי החשש המרכזי מאייקונים כאלה נוגע בעיקר לילדים. "הדברים הללו אולי ייחשבו נורמליים במדינות מערביות, אך באינדונזיה זה בלתי אפשרי", הדגיש, ורמז לכך שבאינדונזיה הומוסקסואליות אינה חוקית. קווידו הבהיר כי במידה שאחת החברות תסרב להסיר את "התכנים הלהט"ביים" ממאגר האימוג'ים שלה, השימוש בשירותיה במדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שבדרום-מזרח אסיה, ייאסר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
במינכן הכריזו על "פריצת דרך" - אך בסוריה מחכים לתוצאות בשטח
ארגון הבריאות העולמי: שני פיתוחים לחיסון נגד זיקה "בשלב מתקדם"
"אירוע נדיר": סיפורו המוזר של אזרח קנדה שזיכרונו שב אחרי 30 שנה

הפגנה למען שוויון זכויות ללהט"ב, ג'קרטה, אינדונזיה, 2013. AP
"החברה מתנצלת על כך שהאימוג'ים נתפסו כבלתי רגישים". הפגנה למען זכויות להט"ב בג'קרטה, בירת אינדונזיה/AP

כמו כן, דווח כי חברת ליין באינדונזיה כבר נענתה לבקשה ואף התנצלה בפומבי בפני המדינה. "חברת ליין מתנצלת על כך שחלק מהאימוג'ים נתפסו כבלתי רגישים בעיני רבים", נכתבה בהצהרה מטעמה. בחברה ביקשו את הבנת הציבור והוסיפו כי "אנו מטפלים בנושא ונסיר את האייקונים האלה".

האטרויו, פעיל למען זכויות להט"ב, אמר כי המהלך לאיסור אימוג'ים בעלי תכנים להט"ביים הוא חלק מדיכוי נרחב יותר כלפי זכויותיהם של אנשי הקהילה. "זוהי רק החוליה האחרונה בשרשרת אירועים שהתרחשו לאחרונה", אמר. "הממשלה הניחה לבורות להימשך הרבה יותר מדי זמן וזה מסכן את האומה שלנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה למען שוויון זכויות ללהט"ב, ג'קרטה, אינדונזיה, 2013. AP
"הממשלה הניחה לבורות להימשך הרבה יותר מדי זמן". מפגינים בג'קרטה/AP

בחודש ינואר אוניברסיטת אינדונזיה הודיעה לקבוצה תמיכה המספקת חינוך מיני וייעוץ לקהילת הלהט"ב, כי אסור לה לקיים את פגישותיה בשטח האוניברסיטה. בשנה שעברה במחוז אצ'ה, היחיד במדינה שמיישם את חוקי השריעה, הונהגה הלקאה כעונש בגין יחסי מין בין בני אותו מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully