וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ למסגרת: כ-3,400 ילדים בדואים לא לומדים במוסדות חינוך

ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי כחלק מתופעה הנמשכת שנים, אלפי ילדים בגילאי 3 עד 5 אינם רשומים למוסדות. משרד החינוך מוגבל בהקמת גנים חדשים עקב מעמד הקרקעות הבלתי מוסדר בפזורה, ובהיעדר גוף האחראי לתקצוב הסעות לילדים בגילאים אלה - הם נשארים בבתיהם

המנהל האזרחי יבנה מתחם לשבט ג'האלין, מצודת אדומים. ינואר 2016. רוני כנפו
רק בשנה האחרונה החליטו להתייחס לסוגייה. מבנים בכפר בדואי בנגב/רוני כנפו

כ-3,400 ילדים בני שלוש עד חמש מהפזורה הבדואית אינם נמצאים במסגרות חינוך, ורק בשנה האחרונה החליטו הרשויות המקומיות להתייחס לסוגיה לאחר התערבות משרד החינוך – כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS. על פי הנתונים, כ-40% מהילדים במועצות האזוריות אל-קאסום ונווה מדבר שבנגב לא נרשמו למוסדות ועל כן גם לא מגיעים אליהם, והורים רבים מחליטים שלא לרשום את ילדיהם לגנים. התופעה קיימת כבר שנים רבות, והסיבה לה היא בעיקר אי-יכולתו של משרד החינוך לבנות מוסדות ציבוריים וחינוכיים על הקרקעות באזור, שטרם הוסדר מעמדן.

האחריות על הסדרת מעמד הקרקעות באזורים הבדואיים מוטלת על משרד הפנים, הרשות להתיישבות הבדואים, מנהל מקרקעי ישראל והמועצות האזוריות. ללא אישורים מתאימים, לא ניתן להקים מוסדות חינוך נוספים. כמו כן, משרד החינוך אמנם מממן הסעות תלמידים מגיל חמש ומעלה על פי חוק, אך האחריות התקציבית על הסעות לגיל הרך אינה מוטלת על אף גורם ממשלתי. בשל כך, אלפי הילדים נשארים בבית.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב פינטו בשיעור אחרון לפני כניסתו לכלא: "השטן נלחם בנו בכל הכוח"
המשבר בסוריה: המעצמות הסכימו על הפסקת מעשי האיבה במדינה
צוות מעון אכל בטעות חביתה מנרקיסים - וההורים נאלצו לשמור על הפעוטות

שלוליות מנעו מתלמידים להגיע לבית הספר, מועצה אזורית נווה מדבר. 26 בינואר 2016. שי מכלוף
הורים רבים לא רושמים ילדיהם לגנים. בית ספר במועצת נווה מדבר/שי מכלוף

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס לנושא ואמר כי המדינה הזניחה ומחקה את ילדי הכפרים הלא מוכרים. לדבריו, "אלו ילדים הגדלים ללא מים זורמים, חשמל, שירותי רפואה ועם פחד תמידי שבולדוזרים יגיעו להחריב את ביתם הדל. הם נאבקים לזכותם לחינוך, ילדים לעיתים צועדים קילומטרים על מנת להגיע למוסד חינוכי. מאה אלף מאזרחי המדינה חיים בתנאים הללו. הצגנו לנשיא המדינה תכנית מפורטת, ישימה ובת קיימא להכרה בכפרים. הכרה ונתינת הזדמנות אמיתית בחיים לאותם ילדים, לא רק תציל את עתידם - אלא תתרום לכל תושבי הנגב ואזרחי המדינה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מקדיש לסוגיה חשיבות רבה ופועל בדרכים שונות כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר. המשרד כינס את נציגי המועצות האזוריות כדי לפעול במשותף, הן כדי להעמיד מבני חינוך מידיים, והן כדי להאיץ את בניית מוסדות הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully