וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחזירו אותם לטורקיה: נאט"ו פתחה במבצע נגד הברחת המהגרים לאירופה

הכוחות הימיים צפויים להתחיל כבר בבוקר להשיב לטורקיה סירות מהגרים שבדרכם ליוון. זאת במסגרת המאבק נגד הרשתות להברחת מבקשי מקלט מסוריה. מוקדם יותר, ארדואן הזהיר כי אם לא יימצא פתרון, "יאחל למהגרים דרך צלחה" ויפתח את השערים לאירופה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(ראש ממשלת טורקיה: "רוסיה מבצעת טיהור אתני בחאלב")

כוחות ימיים של נאט"ו כבר בדרכם לים האגאי, בין יוון לטורקיה, במטרה לסייע במאבק נגד רשתות ההברחה של מהגרים ומבקשי מקלט לאירופה – כך מסר אתמול (חמישי) המפקד העליון של כוחות הברית, גנרל פיליפ ברידלאב, במסיבת עיתונאים שכינס במטה הארגון בבריסל. זאת, שעות ספורות לאחר ששרי ההגנה של מדינות נאט"ו אישרו את הצבת הכוחות, שצפויים להגיע בבוקר.

התכנית הוצעה רק ביום שני האחרון על ידי גרמניה וטורקיה, שנושאות את הנטל הכבד ביותר של קליטת המהגרים מתחילת גל ההגירה האחרון. בשונה מכוח השיטור הימי של נאט"ו לחופי איטליה, שנועד לסייע למבקשי המקלט להגיע לחוף האירופי בבטחה, הכוח בים האגאי ישיב את סירות המהגרים לטורקיה.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן מזהיר: הסבלנות שלנו לגבי סוריה הולכת ואוזלת
ראש ממשלת טורקיה: "סוריה ורוסיה עושות טיהור אתני בחאלב"
עשרות מהגרים שהיו בדרכם ליוון טבעו למוות לחופי טורקיה

שר ההגנה הבריטי מייקל פאלון, שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר ומזכ"ל נאט"ו, בריסל, 11 בפברואר 2016. רויטרס
"שינוי מדיניות קריטי". קרטר, סטולטנברג ופאלון, בריסל/רויטרס

גורמת ממשלתית ביוון מסר מוקדם יותר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אתונה "בוחנת את האפשרות של הכרזה על טורקיה כמדינה בטוחה", מה שיאפשר תחת החוק הבינלאומי להשיב אליה מבקשי מקלט. הגורמת הבהירה: "לא התקבלה שום החלטה, אבל הנושא תחת בחינה". יוון יכולה בעיקרון לקבל את ההחלטה באופן חד צדדי, "אולם בפועל עדיין צריך את שיתוף הפעולה של טורקיה", הוסיפה.

לדברי שר ההגנה של בריטניה, מייקל פאלון, החלטת נאט"ו מהווה שינוי מהותי במדיניות. לדבריו, המהגרים "לא יילקחו ליוון וזה שינוי קריטי". במקביל, הסביר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, הארגון ינטר אחר הברחות בני אדם בגבול טורקיה-סוריה. "כיום יש רשת של פשע מאורגן שמנצלת את האנשים המסכנים האלה. מדובר במבצע הברחה מאורגן", הסביר שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר.

פליטים שנמלטו מחאלב בקררבת הגבול עם טורקיה. AP
ארדואן איים "להציף את אירופה במהגרים". פליטים מהעיר הסורית חאלב שנמלטו לגבול טורקיה/AP

למרות השתתפותה של טורקיה במבצע, הזהיר מוקדם יותר אתמול הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כי סבלנותה של ארצו כלפי המשבר בסוריה הולכת ואוזלת. לדבריו, משבר הפליטים הסורים לא יכול להיפתר ללא הקמת אזורים בטוחים, והבהיר כי יגיע היום שבו טורקיה "תפתח את השערים ותאחל למהגרים דרך צלחה" לאירופה. אתר חדשות יווני דיווח כי בפגישה בחודש נובמבר עם בכירי האיחוד האירופי, איים ארדואן "להציף את אירופה במהגרים" אם לא יושג הסכם לפתרון משבר הפליטים.

(עודכן לראשונה: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully